obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo helpdesk! Geef zelf tips, opmerkingen en ervaringen om de helpdesk te helpen. Hoe werkt het telefonische keuzemenu van de helpdesk.
 Onderwerp afdrukken
[TIP!] Gebruik OpenDNS als je pagina's niet kan openen!
Zippo
Als webmaster merk je het gelijk als je minder bezoekers krijgt. Dit kan komen door brakke DNS servers van de ISP, of doordat oude gegevens gebruikt worden die niet meer kloppen.

Ervaar je lange time outs, webpagina's die niet laden of je krijgt zelfs verkeerde pagina's dan is OpenDNS iets voor jou!

Onderstaande is tevens bijgedragen als vertaling in Google van http://www.OpenDNS.com;

Ontdek waarom miljoenen mensen hebben al de overstap hebben gemaakt naar een beter internet met OpenDNS.

Neem een paar minuten de tijd om uw DNS-service; veiliger, sneller, slimmer en meer betrouwbaarder te maken voor iedereen in uw huishouden.

Ouderlijk toezicht
Zorgen dat uw gezin veilig online kan zijn is nog nooit zo eenvoudig geweest.
OpenDNS biedt u meer dan 50 categorieën om uit te filteren. Vink de vakjes aan van de categorieën die u wilt blokkeren en binnen enkele minuten zijn uw keuzes geactiveerd.

Sneller, betrouwbaarder Internet
Bevrijd uw huishouden van irritataties door Internet uitval te voorkomen. Schakel over naar OpenDNS en ervaar onmiddellijk een snellere, meer betrouwbare Internet-verbinding.
Doe mee met de miljoenen die al de DNS-service van hun ISP vaarwel hebben gezegd.

Phishing beveiliging
OpenDNS, de industrie-leidende anti-phishing service, voorkomt dat u phishing-websites niet herkent.
We zullen u waarschuwen wanneer de site die u wilt bezoeken een frauduleuze site blijkt te zijn.

OpenDNS Gids
Zoekresultaten zetten je op het goede spoor ondanks spelfouten in de zoekopdracht.
Onze slimme; "bedoel je?" spelsuggestie helpen je op weg in plaats van een moeilijk te begrijpen error pagina.

Customization Customization
Voeg je favoriete afbeelding en een aangepast bericht aan de OpenDNS Gids en geblokkeerde pagina's toe om een persoonlijk tintje aan OpenDNS te geven voor uw huishouden.
Gebruik verschillende boodschappen voor de verschillende pagina's.

Snelkoppelingen
Maak korte en gemakkelijk te onthouden snelkoppelingen naar uw favoriete websites met OpenDNS Sneltoetsen.
Maak persoonlijke Snelkoppelingen die alleen voor uzelf werken, of maak netwerk snelkoppelingen voor iedereen in uw huishouden.

Typefout correctie
Laat u niet hinderen door typefouten.
We corrigeren de meest voorkomende typefouten automatisch in de adresbalk.
Met behulp van OpenDNS typefout correctie surft iedereen in uw huishouden razendsnel op het internet.

Top-Notch Support
OpenDNS biedt gratis e-mail support.
Voor hulp bij het opzetten van OpenDNS door DNS-deskundigen.

-------------------------------------------------------------


Start hier met het instellen van de 'betere' DNS server.



Ik heb ze ook ingesteld. Natuurlijk wilde ik dit checken of het ook werkt. Dit kan heel simpel! Grin

http://welcome.opendns.com

Als je geen opendns gebruikt krijg je OEPS in beeld.

Staat het wel goed ingesteld dan...
checkmark
Welcome to OpenDNS
Video handleiding instellen OpenDNS. YouTube Video

Gewijzigd door Zippo op 11-02-2010 19:01
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
grizzler
Wees hier - zolang de migraties nog niet zijn afgerond - voorzichtig mee! Je loopt namelijk de kans van de OpenDNS-naamservers een ander IP-adres te krijgen voor bepaalde hosts dan van de naamservers van Ziggo.

Dit is bijvoorbeeld het geval met news.online.nl. Deze nieuwsserver is in gebruik (geweest) bij Orange-klanten. Kennelijk om te voorkomen dat die tweemaal hun instellingen moeten aanpassen, geven de Ziggo-naamservers voor deze server het IP-adres van news.atwork.nl uit. Via OpenDNS krijg je echter het werkelijke adres van news.online.nl en daar kan je als ex-Orange-klant niet meer bij.
 
Zippo
Nuttige informatie! bedankt voor de tip.Wink
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Zippo
Er komen meldingen binnen dat Europeanen last kunnen hebben om websites die zich in de VS bevinden te bereiken.

Uit verder onderzoek is gebleken dat sommige hoofd DNS servers in Europa de DNS server informatie nog niet correct hebben verwerkt,dit na de recente onderhoudswerken aan de server. Om dit te omzeilen kan u voorlopig gebruik maken van de gratis publieke DNS diensten van OpenDNS.

Of u kan contact opnemen met uw ISP om de DNS records te updaten. In sommige gevallen kan dit probleem ook zichzelf oplossen na enige tijd.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
flatcoated
[quote]jobo182 schreef:
ik merk dat de homepages van ziggo mensen sinds vanmorgen ook niet te openen zijn,
zo ook mijn site http://members.home.nl/jmghbosch/
ik zie dan steeds: De webpagina kan niet worden weergegeven


Kom probleemloos op deze site.

Groetjes.

flatcoated.
 
MisterSenseo
Ook ik kom probleemloos op jmghbosch zijn/haar website
Prachtig gemaakt overigens,die creaties.....Smile
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Floep
Pfff ik heb ook weer problemen (in Leiden) bepaalde pagina's doen het gewoon niet.

En wat is het leukste? www.opendns.com doet het dus ook niet Shock
 
darkfalcon

Quote

Floep schreef:
Pfff ik heb ook weer problemen (in Leiden) bepaalde pagina's doen het gewoon niet.

En wat is het leukste? www.opendns.com doet het dus ook niet Shock

ff een kladblok openen en de opendns range opslaan.....
208.67.222.222 --- resolver1.opendns.com
208.67.220.220 --- resolver2.opendns.com

Andere gratis DNS servers zijn:
4.2.2.1
4.2.2.2
4.2.2.3
4.2.2.4
4.2.2.5
4.2.2.6
Deze zijn van Level3 en voor iedereen beschikbaar.
Google Public DNS is een gratis, wereldwijde Domain Name System (DNS) resolution service, dat je kunt gebruiken als een alternatief voor jouw huidige DNS provider.

Op het uit te testen:

Configureer jouw network settings voor gebruik van volgende IP addressen 8.8.8.8 en 8.8.4.4 als jouw DNS servers
darkfalcon-1
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '[TIP!] Gebruik OpenDNS als je pagina's niet kan openen!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
tv complete is niet meer Klacht over Ziggo : 17 26-10-2020
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Humax iHDR-5400C met PC verbinden lukt niet Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 2 08-01-2020
Advertentie