obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Frequently Asked Questions | Veelvuldig gestelde vragen over Ziggo. Zoek eerst hier of je een oplossing kunt vinden voordat je begint te posten!
Moet Jaap overstappen?
Ja, geen enkel probleem Ja, geen enkel probleem 42%[16 stemmen]
Ja, maar verwacht wel problemen Ja, maar verwacht wel problemen 26%[10 stemmen]
Nee, zo veel shit wil je niet over je heen krijgen Nee, zo veel shit wil je niet over je heen krijgen 26%[10 stemmen]
Nooit doen, betaal maar 37 euro meer per maand Nooit doen, betaal maar 37 euro meer per maand 5%[2 stemmen]
Totaal stemmen : 38
 Onderwerp afdrukken
Moet ik wel naar Ziggo overstappen?
JaapMarchal
Aan allen

Ik heb me even geregistreerd, want ik heb een brandende vraag: ik zit op dit moment met een te dure internetverbinding, ADSL van KPN. Ik heb telefoon (vast) van KPN en kabeltelevisie van Ziggo. Totaal aan vaste kosten 87 euro per maand. Bij Ziggo een Alles-in-1 extra voor 50 euro. Dus heel aantrekkelijk. Maar als ik alles zou moeten gaan lezen op dit forum ben ik ruim 4000 berichten verder en weet ik nog niets.

Daarom een simpele vraag: kan ik zonder al te veel problemen te verwachten overstappen van KPN naar Ziggo?
Wat denken jullie?

Shock
 
rrozema
Mijn oplevering stond voor 3-3 gepland, maar er zijn op dit moment leveringsproblemen met de modems en/of digitale tuners. Met als gevolg dat ik inmiddels dus nog niets heb ontvangen. Gelukkig werkt nu m'n oude adsl nog, maar ik hoop dat ze wel opschieten, want aan het eind van de maand is het over en dan zit ik zonder telefoon en internet als het dan nog niet werkt.
 
erwinvos
Ik ben sinds 9 februari overgegaan van Online naar Ziggo.
Alles is vlekkeloos verlopen, telefoon heeft 5 werkdagen geduurd en sinds 9 februari een stabiel 10Mbit verbinding
En het voordeel is dat we binnenkort naar 20Mbit :-)
543451902
 
MaXMhZ
Je zou natuurlijk ook Ziggo Alles in 1 kunnen nemen en KPN op kunnen zeggen nadat dat werkt. Dan heb je in ieder geval internet gedurende de overgangsperiode. Ik heb zelf op dit moment Ziggo Z2+telefoon en FreeOnline ADSL. Ik kan simpelweg de internet verbinding overgooien door een van beide op mijn router aan te sluiten. Even de modem resetten en ik ben online Grin

Toen ik telefoon aanvroeg heb ik mijn nummer niet laten porteren. Dit gaat nogal eens mis, en aangezien ik maar weinig bel... Even mijn nieuwe nummer dorrbellen was voor mij geen probleem. Ook heb ik geen TV van Ziggo, maar Digitenne van KPN. De omgekeerde wereld zeg maar haha.

Wat betrefd de kosten:

FreeOnline 17M/1M 13,95/maand
Digitenne: 7,50/maand
Ziggo Z2 5M/1M
+telefoon ca. 40,- /maand
Gewijzigd door MaXMhZ op 13-03-2009 10:49
 
etrin000
Als je over gaat naar Ziggo zou ik wel bellen ipv online aanmelden. Ik had een afspraak op 2.3 en niemand kwam opdagen, was niet bekend volgens hun. Telefonisch afspraak gemaakt en op 10.3 had ik een werkende verbinding. Zelfs draadloos haal ik de befoofde snelheid, had ik eerlijk gezegd niet verwacht naar alles wat ik over Ziggo gelezen heb en een middag voor niets thuis heb zitten wachten.Smile
 
JaapMarchal
Ik heb KPN gemeld dat ik per 15 mei wil stoppen met ADSL. A.s. maandag ga ik me telefonisch aanmelden bij Ziggo. We zien wel ...
You know, I never could see the connection between a hammer and a nail.
Now I know they both get hurt ...
 
Puma
Je hebt nu wel een fout gemaakt. Je dient altijd je nieuwe provider aan te vragen en nadat je een schriftelijke bevestiging hebt gekregen, dan pas je huidige abonnement opzeggen!

De kans is nu groot dat Ziggo niets voor je kan betekenen, omdat KPN de opdracht heeft gegeven je verbinding te slopen ipv te reserveren.
 
Decibert
Er staat dat hij zijn ADSL heeft opgezegd, en dat moet ook. Dan kan hij de verbinding van Ziggo bijvoorbeeld 1 à 2 weken eerder in laten gaan zodat hij zeker weet dat alles goed gaat.
Het gaat pas fout als hij tegelijkertijd ook zijn telefonie heeft opgezegd. Maar dan nog zou, volgens de OPTA, KPN tot een maand na de opzegging het nummer nog uit moeten porteren.
 
JaapMarchal
Ik heb Ziggo ingeschakeld, 17 april komt de monteur om Internet+Telefonie+TV te installeren.
Ik vraag me af of mijn ADSL na die montage nog werkt, want de ADSL loopt tot 15 mei.
Ik had ook aansluiting per 1 mei gevraagd, maar "men" besloot om maar op 17 april langs te komen. Het moet maar ...

Ik hou jullie op de hoogte.
You know, I never could see the connection between a hammer and a nail.
Now I know they both get hurt ...
 
MaXMhZ
Ziggo loopt via het (tv) kabel netwerk. ADSL via het (KPN) telefoonnet. In principe zijn de twee geheel gescheiden en is het mogelijk ze tegelijkertijd te gebruiken. Hoe het precies met de telefoon gaat nu kan ik niet zeggen. Ik denk dat het afhankelijk is of je je oude KPN nummer meeneemt (porteerd) naar Ziggo. In het algemeen duurt dat porteren een paar weken. De monteur zal een splitter op de kabelaansluiting monteren zodat je verder het analoge signaal gewoon kunt blijven gebruiken. Op deze splitter wordt de kabel modem (hopelijk de nieuwe EuroDOCSIS 3) aangesloten, daarop de telefoon en de internetverbinding naar de computer of router. Ik heb zo het gevoel dat het wel goed gaat.

Als het eenmaal draait heb je een prima internet/telefoon/TV aan Ziggo.

suc6!
Gewijzigd door MaXMhZ op 08-04-2009 01:20
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Moet ik wel naar Ziggo overstappen?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc Hardware instellingen : 55 26-06-2023
Connectbox port forwarden naar Fritzbox Hardware instellingen : 55 29-03-2023
Advertentie