Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
Welke (draadloze) router voor Ziggo
Gerard
Ik gebruik geen router.
Vanuit de modem (3.0) direct in de homeplug op het stopcontact, bij de pc uit de stopcontact direct in de pc.
Homeplug geeft 47.75 Mbps aan. speedtest geeft
500516491.

Online games: ping 35, hetzelfde als ik modem direct op de pc aansloot. En dat is mooi.
Ik weet niet wat je bedoeld met betrouwbaarheid.
Gewijzigd door Gerard op 21-06-2009 11:19

Decibert
Nou in de zin van welke doorvoersnelheid je in werkelijk hebt en hoe constant die is, en inderdaad de ping. Ik heb er zelf namelijk geen ervaring mee.

Homeplug geeft 47.75 Mbps aan

Aan werkelijke doorvoersnelheid? Dan zit je maximaal haalbare internetsnelheid daar wel wat ander. Nou ja, 46mbps of 50 mbps maakt natuurlijk denderend weinig verschil. Maar als je bijvoorbeeld veel intern netwerkverkeer hebt gaat dat in dit geval dan wel ten koste van je internetsnelheid. Denk aan netwerkschijven, bestanden van PC naar PC over het netwerk etc.
Geen loonstrookje van Ziggo B.V. Wink
De feiten scheiden van de emoties

cmul

sandeman schreef:
Heb zojuist "alles in één" pakket besteld, ik gaf tijdens bestelling aan dat ik graag het draadloze modem erbij wilde hebben, medewerker gaf aan dat niet te adviseren. Hun draadloze routers waren niet geweldig (slecht bereik)

Gaf aan uit te moeten kijken naar een Linksys, wat is jullie ervaring hierin ?

Goede ervaring met Router van sitecom de 300N. Omdat ik ben overgegaan naar KPNvezelnet heb ik die over.

Gerard
Update:
Heb nu dezelfde router tussen de modem en de homeplug gezet. De bestaande router van sitecom gedurende 24 uur uitgezet, volgens sitecom komt de router terug op zijn orginele instellingen. En jahoor hij werkt weer, de communicatie tussen modem en router is weer goed, jammer dat ik daarzelf achter moet komen.
De homeplug gaat vanaf de router in het stopcontact en zie het resultaat onder.
502112796

De rate van de homeplug 85Mbsp staat nu op 62.71 Mbps.
Komt er eigenlijk opneer dat de theoretisch waarde niet haalt. Ter info: modem direct op pc geeft rond de 38/2.8 Mbps aan. Maar ja ik heb 2 pc's voor internet.
Heeft iemand ervaring om 1 pc als router te fungeren (oude manier) beide hebben namelijk een 10/100/1000 card inzitten.

kobus1960
Welk modem gebruikt je zus? Is dit een Ubee EVM?
Probeer de klikkerdeklak instelling uit het onderschrift eens.

kobus1960
Dat snap ik allemaal, maar wat voor modem gebruikt je zus.
Die router waar je het over hebt maakt de connectie niet.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Welke (draadloze) router voor Ziggo', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo probleem met sky showtime Klacht over Ziggo : 2 30-06-2024
Student op zoek naar klantnummer Ziggo Algemeen : 4 22-04-2024
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Advertentie