Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Portscan vanaf 212.54.35.25,53 DNS ZIGGO?
Nicholas
@Kobus: Tijdschakelaar is inderdaad een goed idee. Scheelt nog stroom ook maar in mijn geval het ik het modem al een paar keer van de stroom gehaald. Had geen effect. Wifi werkt bij mijn trouwens gewoon zoals het moet.

Wat betreft feedback: bedoel je feedback over het forum? Of dat forumgebruikers bij oplossing van een probleem het ook melden enzo...?
 
kobus1960

Quote

Of dat forumgebruikers bij oplossing van een probleem het ook melden enzo...?


Yep, dat bedoel ik, we kunnen na dergelijke feedback de topics sluiten, zodat
omhoog kicken voorkomen kan worden. Net als door elkaar lopende vragen. Cool
 
Nicholas
O.k. bij deze dan topic gesloten. Kan naar het topic "Helaas nog niet opgeloste problemen." Wink
 
kobus1960
Nee, zo bedoel ik dat dus niet, zo meteen komt er eentje met en oplossing. Grin
 
MisterSenseo
Ja ik !!!!!!

Ik weet het ook niet.......Pfft
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Black Tiger
Ik ook niet, maar ik gebruik dan ook nooit een tijdschakelaar.Grin
Ook nooit nodig gehad ook niet, lijkt me een beetje een vaag gebruik.
Als je zoiets nodig hebt om problemen te voorkomen of op te lossen, dan klopt er toch echt iets niet met de apparatuur van Ziggo.GrinGrin
Greetings, Black Tiger
 
kobus1960
De theorie hierachter is dat de Ubee's wat in het cache op zouden slaan,
en dat dit na verloop van tijd de boel vertraagd. Proeven op dit gebied
hebben aangetoond dat de tijdschakelaar wel degelijk werkt. Zeker bij de
120 Mb abbo's. Dat dit niet zou moeten hoeven zijn we met elkaar eens.
Het router gedeelte van de EVW zou in een boel gevallen te wensen over-
laten, en dat wordt met deze methode ondervangen.

Je begrijpt dat Ziggo dit niet zal publiceren, wij wel, dat het is het voordeel
van een onafhankelijk forum. Echter keihard onderbouwen met cijfers
kunnen we dit niet, alleen proefondervindelijk. Cool
 
Black Tiger
Ik was misschien wat onduidelijk doordat ik wat kort antwoordde.

Heb het zelf nooit nodig gehad, omdat ik nooit een Ubee had gehad. Heel vroeger bij @home nog een voorganger van de Arris of zoiets volgens mij, zo'n platte grijze. En nu een Cisco. Bij mijn weten zijn die problemen er niet bij de Cisco of wel?
Althans hier nog nooit last gehad niet vroeger bij @home en niet nu met de Cisco.

Het was mijn bedoeling om op een ietwat vriendelijke manier aan te geven dat er iets met de apparatuur niet klopt als je zoiets moet doen. Tussen de regels bedoelende van "misschien wat harder aan de bel trekken bij Ziggo".

Het is mij bekend dat het met Ubees vaker gebruikt wordt en ook echt helpt. Dus cijfers zijn niet nodig, dit was me al bekend.
Maar het blijft een vaag gebruik en zou niet nodig moeten zijn, zover zijn we het eens. Ziggo drukt zich hierover misschien niet uit, maar wellicht dat wat druk vanaf het forum (wat meer bekend maken en zeuren hierover en misschien wat meer klagen bij de helpdesk door mensen met het probleem), er voor zorgt dat Ziggo nu eens wat sneller die Ubee's gaat vervangen door Cisco's.

Excuus als het over kwam alsof ik niet zou geloven dat het niet zou helpen, da's niet het geval.
Greetings, Black Tiger
 
kobus1960
Beetje laat antwoord, heb er overheen gelezen, sorry.
Dit is bekend bij Ziggo, er is contact over, en er komt een
firmware update aan om dit probleem te doen verdwijnen.
Zou in het eerste kwartaal 2012 moeten zijn, dus nog even
afwachten.
 
Nicholas
Hier nog even een update rondom het Portscan Fenomeen. Heb net de firewall logs nog eens bekeken en wat opvalt is dat er geen registratie van een "port scan vanaf een name-server" is geweest van 23 maart tot 1 april. en van 2 april tot 13 april??? Rara hoe kan dat? Ik heb in die periode toch echt de computer gebruikt.

Quote

TCP- or UDP-based Port Scan (90) DETECTED on Thu Mar 22 18:37:35 2012
targeting , sent from 212.54.35.25,53

TCP- or UDP-based Port Scan (42) DETECTED on Sun Apr 01 15:16:24 2012
targeting sent from 212.54.35.25,53


TCP- or UDP-based Port Scan (455) DETECTED on Fri Apr 13 21:55:44 2012
targeting , sent from 212.54.35.25,53


TCP- or UDP-based Port Scan (1) DETECTED on Fri Apr 13 21:56:29 2012
targeting , sent from 212.54.35.25,53


TCP- or UDP-based Port Scan (1) DETECTED on Fri Apr 13 22:14:15 2012
targeting , sent from 212.54.40.25,53


TCP- or UDP-based Port Scan (1) DETECTED on Fri Apr 13 22:29:22 2012
targeting , sent from 212.54.35.25,53


TCP- or UDP-based Port Scan (20) DETECTED on Sat Apr 14 16:27:42 2012
targeting , sent from 212.54.35.25,53


TCP- or UDP-based Port Scan (1) DETECTED on Sat Apr 14 16:29:26 2012
targeting sent from 212.54.35.25,53


TCP- or UDP-based Port Scan (67) DETECTED on Mon Apr 16 18:47:39 2012
targeting sent from 212.54.35.25,53


TCP- or UDP-based Port Scan (33) DETECTED on Tue Apr 17 15:03:57 2012
targeting sent from 212.54.35.25,53


TCP- or UDP-based Port Scan (54) DETECTED on Wed Apr 18 20:40:08 2012
targeting sent from 212.54.35.25,53

Gewijzigd door Nicholas op 18-04-2012 22:36
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Portscan vanaf 212.54.35.25,53 DNS ZIGGO?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo probleem met sky showtime Klacht over Ziggo : 2 30-06-2024
Student op zoek naar klantnummer Ziggo Algemeen : 4 22-04-2024
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Advertentie