Onderwerp bekijken
Een ieder mag hier "Nieuws van en over Ziggo" posten.
 Onderwerp afdrukken
Ziggo start landelijke uitrol met 65.000 WifiSpots in Den Haag
harryd
Ik woon in friesland ( omgeving sneek) amper tot niet heb ik bereik met wifihotspot, alleen thuis gaat het goed
vraag; wanneer kan ik ongestoort rondlopen ( friesland) met constant hotspots bereik ?

kobus1960
Nooit, het is net als met gewoon WiFi, meer bereik is er niet.
Binnen plm. 50 meter van een WiFiSpot, zo heet dat nu.

Len
Wat ik een lastig vind van wifispots.

Ik weet een gezin dat veel last heeft van hangjeugd in een overdekt gangetje naast hun huis. Zij sponsoren hun eigen overlast nu met internet voor de hangjeugd. Als zij de wifispot uitzetten is het gebruik van wifispots voor hun ook niet meer mogelijk. Is dat dilemma oplosbaar?

Daar bovenop, waar eerst maar drie wifi routers hun wifi signaal de ether in slingerden zijn het er nu twee keer zoveel op hetzelfde kanaal. Met dat bomvolle wifinet in hun buurt wordt de wifispot dan een extra concurrent bij het goed ontvangen van het eigen wifi signaal.
Is dat ook een onderkende uitdaging?

kobus1960
Dat zou inhouden dat al die hangjongeren thuis ook Ziggo hebben.
Anders zouden zij geen toegang hebben tot het WiFispots.

Meeste vragen en antwoorden zijn in onderstaande link te vinden.
https://www.ziggo.nl/#klantenservice/.../wifispots

WiFi "overlast" is een bekend fenomeen. Beter zou het in mijn ogen
zijn om WiFi te bundelen. Voorbeeld, bedrijven en winkelcentra hebben
hun eigen WiFi voor klanten en personeel. Mijn werkgever doet dat ook.
Gaat perfect, en meer dan redelijke snelheden voor gewoon gebruik.
Stel, je bundelt met een vereniging van eigenaren/bewoners WiFi.
Vergt een flink beveiligingsplan, maar het kan.
ISP's zitten daar natuurlijk niet op te wachten, weg inkomsten.
Gewijzigd door kobus1960 op 12-04-2014 20:55

Zippo

Len schreef:
Ik weet een gezin dat veel last heeft van hangjeugd in een overdekt gangetje naast hun huis. Zij sponsoren hun eigen overlast nu met internet voor de hangjeugd. Als zij de wifispot uitzetten is het gebruik van wifispots voor hun ook niet meer mogelijk. Is dat dilemma oplosbaar?

Antennes van de router halen en er dummyloads op zetten. Wifi signaal weg!
Of even een elektronica nerd naar laten kijken die alleen 5 GHz uitzet. Kun je nog mooi je eigen wifi gebruiken, maar de wifispot is weg.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing

Len
Ik weet eigenlijk niets van antennes en zendtechniek dus een dummy load in die router plaatsen........ (Ik neem aan dat je een apparaatje bedoelt dat het vermogen van het wifispot zendertje opneemt zonder reflecties aldus wikipedia). Alleen het is een Cisco router die geen externe antennes heeft. Ik vrees ook dat ik geen electronica wizards in de buurt weet. Open schroeven is met mijn kennis van die technologie geen optie.
Anyway, bedankt voor het antwoord.

briolet

Met dat bomvolle wifinet in hun buurt wordt de wifispot dan een extra concurrent bij het goed ontvangen van het eigen wifi signaal.

Dat is onzin. De Wifispots voegen alleen een extra naam toe, maar het blijft dezelfde zender die je ook zelf gebruikt. Dus wel meer namen in de lucht, maar geen grotere etherbelasting als voor die tijd.

Len
Ik ben blij dat te lezen. Dat is dan weer een zorg minder.
Wat wel een punt is, dat de hangjeugd die thuis ook een ziggo abonnement hebben, hun hangplek-wifi-verbinding gesponsored krijgen door de omwoners van de overdekte doorgang. Ik zoek naar een manier om die wifispot daar op te heffen en die toch de rechten van de bewoners om gebruik te maken van wifispots niet aantast.

kobus1960
Die hangjongeren of hun ouders zijn zelf ook sponsors.
Het is dus niet illegaal, het kan en mag van Ziggo.

Len
Tuurlijk Kobus,

Ik zeg ook niet dat deze jongeren het internet via wifispot illegaal gebruiken.
Wat ik bedoel is dat die jongeren geen reden hebben om ergens anders naar toe te gaan omdat op hun hangplek een wifi verbinding is uitgerold door de provider van de mensen die juist last ondervinden van het gehang van die jongeren. Als je voor de honderdste keer in het gebrul hebt gezeten van die gasten is het over met de tolerantie. Als je voor de zoveelste keer de bierblikjes en weed zakjes heb opgeveegd dan is het wel eens een keer genoeg. Zoals je wel begrijpt is op dit moment het punt van overleg met die hangers ruimschoots voorbij.
Echter dat de pogingen van de buren om deze plek zo onaantrekkelijk mogelijk te maken voor hanggedrag nu door Ziggo met een wifi verbinding weer ongedaan gemaakt wordt is in die buurt als erg frustrerend ervaren.

Dus het onderwerp is niet dat die jongeren gebruikmaken van de moderne mogelijkheden maar dat ze daarbij op een plek, die niet hun eigen kamer is, zoveel overlast veroorzaken. Daarbij nog gesteund in comfort door de uitrol van ziggo wifispots. Iedereen zou toch vreemd opkijken als DouweEgberts een koffieautomaat op alle bekende hangplekken zou neerzetten, toch? Dan zou iemand vast bij Pauw en Witteman komen vertellen hoe pedagogisch verkeerd dat zou zijn.
Ik hoop dat het dilemma zo meer verduidelijkt is. Het gaat die mensen alleen maar om het niet steunen / stimuleren van een hangplek met bijkomende overlast. Als ze vervolgens besluiten om de wifispot mogelijkheid in hun eigen modem uit- te schakelen worden ze daarna gestraft door geen gebruik te mogen maken van alle andere wifispots in Nederland.
Daar moet bij de organisatie die deze service verleent toch begrip voor bestaan en daar kan dan toch een uitzondering voor gemaakt kunnen worden?

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ziggo start landelijke uitrol met 65.000 WifiSpots in Den Haag', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo probleem met sky showtime Klacht over Ziggo : 2 30-06-2024
Student op zoek naar klantnummer Ziggo Algemeen : 4 22-04-2024
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Advertentie