Onderwerp bekijken
Deel je ervaring!
 Onderwerp afdrukken
Interactieve televisie
Frens
Heeft er al iemand net als ik negatieve ervaringen met interactieve televisie?

Op zich een mooie decoder/ontvanger (Cicso), opnemen en live terugspoelen gaat prima en ik verheug me al op HD-uitzendingen publieke omroep per 4 juli a.s.

Maar de "service" Net Gemist is werkelijk een aanfluiting! Ik krijg vaak alleen het laatste live bekeken beeld bevroren te zien met een haperend geluid, of alleen een zwart beeld (tellertje op ontvanger loop wel) en geen geluid, volgens het scherm heb ik een aflevering van 28 mei van bijv. Knvel en van den Brink opgevraagd maar de aflevering van 29 mei wordt getoond, het NOS-journaal van eerder deze middag blijkt dat van precies een week geleden te zijn en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Telefoontjes naar de helpdesk leiden tot niets behalve lange wachttijden (interactieve tv zit nog niet in het menu zodat men wordt doorverbonden), klachtmailtjes worden doodeenvoudig niet beantwoord of ik krijg een reply bestaande uit louter de tekst van mijn klachtmail.

Gelukkig hebben we nog de aloude pc met www.uitzendinggemist.nl!

Decibert
Je hebt neem ik aan de bijgeleverde versterker geïnstalleerd. Zit de decoder rechtstreeks aangesloten? En weet je van meer mensen in de buurt of ze dit probleem ook hebben? Kans is niet zo groot, maar goed.

Er gaan inderdaad meer verhalen over niet-werkende ITV (ook over werkende natuurlijk). Een rechtstreekse optie voor TD ITV had er allang moeten zijn, had een hoop wachten bespaard, maar zo als het er nu uit ziet is er weinig anders wat je kan doen dan toch proberen tot die afdeling door te dringen.
Gewijzigd door Decibert op 18-06-2009 02:08
Geen loonstrookje van Ziggo B.V. Wink
De feiten scheiden van de emoties

Frens
Breedbandversterker zelf geinstalleerd. Op 1 de hoofdaansluiting (kabel), op 2 het telefonie- internetmodem en op 3 de decoder/ontvanger. Na 3 dagen ongestoord kijken kreeg ik melding E58 (staat niet in boekje) + het verzoek om de helpdesk te bellen. Toen ben ik met veel moeite tot de ITV-afdeling doorgedrongen en kreeg ik het advies om modem en ontvanger op de versterker om te wisselen, vanwege de afstanden. Dit heb ik uiteindelijk na een paar dagen gedaan, want na het verbreken van de verbinding met de helpdesk kreeg ik direct de melding "smartcard defect" en dit bleek alleen te verhelpen door de smartcard 5 tot 30 maal uit te nemen en te herplaatsen en dan maar hopen dat hij het de rest van de avond doet. Omdat er op mijn talloze klachtmailtjes niet of nauwelijks wordt gereageerd heb ik zelf het Ei van Columbus gevonden door de smartcard uit te nemen, de stroomtoevoer van de decoder/ontvanger ca. 1 minuut te onderbreken en daarna weer in te schakelen. Het systeem gaat dan opnieuw laden, vraagt na een tijdje om de smartcard te plaatsten en voila, sindsdien kijk ik nu al weer dagenlang ongestoord, alleen "Net gemist" werkt niet of nauwelijks meer. De laatste dagen krijg ik na gemaakte keuze en "even wachten tot het afspelen begint" steevast de melding: "Netwerkfout, probeer het later nog eens". En uiteraard stuur ik elke dag een klachtmailtje, zodat ik een dossier kan opbouwen. By the way, ik ben nog een oude Casemaklant uit Den Haag en voor zover ik weet de enige in mijn wijde omgeving met zo'n modern apparaat.

epschol
Wat nog vaak over het hoofd wordt gezien bij Interactieve TV is dat je in wezen een internet aansluiting hebt op je ontvanger die de filmpjes naar je TV doorstuurt en die ook moet kunnen babbelen met de centrale. Het blijkt nu dat er nog signaaldozen in de huizen zijn die nogal wat demping geven voor interactief gebruik. Je MOET een ééngatsdoos hebben zonder filter en de radio moet je achter de ontvanger aansluiten, op de doorvoer. Dan blijken hakkelend beeld weg te zijn en alles gaat veel vlotter.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Interactieve televisie', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Televisie EPG werkt niet, Geen informatie beschikbaar Klacht over Ziggo : 7 10-12-2016
storing interactieve televisie van Ziggo Storing : 4 22-11-2016
Televisie NPO3 op zwart, SBS6 stoort enorm Klacht over Ziggo : 13 29-01-2016
Loewe Connect ID TV met Interactieve CI+1.3 Digitale radio of televisie storing : 5 24-07-2015
Melding E48-32 met nieuwe interactieve hd recorder Digitale radio en televisie problemen, tips & truuks : 8 28-03-2015