obey-robots.txt
19 Oktober 2018, 19:21
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Ledenenquête
Fox Sports prijs p/m.

Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo 33% [18 stemmen]
33% [18 stemmen]

Ik blijf bij Ziggo.
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Ik blijf bij Ziggo. 67% [36 stemmen]
67% [36 stemmen]

Stemmen: 54
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 21-08-2016

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Ziggo Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Televisie NPO3 op zwart, SBS6 stoort enorm

Jehan
Ik beschik over de digitale ontvanger en recorder merk Cisco. Ding werkt prima tot enige tijd geleden ik bij SBS6 blokken in beeld in beeld kreeg en het beeld totaal op zwart gaat. Enige tijd later, NPO3 geeft geen signaal en de mededeling: Controleer of uw ontvanger juist is aangesloten op de kabel met het advies 0900-1884 te bellen. Ik vrees dat men enkel weet te vertellen dat de ontvanger niet goed is aangesloten. De ontvanger is tussentijds niet afgekoppeld en de storingen doen zich voor sedert het samengaan met UPC en de nodige veranderingen die deze ten gevolge had. Zijn er meer die deze problemen ondervinden?
 
data-full-width-responsive="true">
Matty
Hoi Jehan,

Blokken in beeld en zenders die op zwart gaan duiden op een signaal probleem, het kan zijn dat er een kabel niet meer goed is of dat een van je aansluitingen in huis een probleem geeft, helaas kabels en aansluitingen kunnen oxideren.

Om dit uit te sluiten zou je het beste je installatie (tijdelijk even op je aop (je eerste aansluitpunt in je woning) kunnen aansluiten om te kijken of het daar wel goed gaat, stel het is daar ook niet goed dan is het signaal vanuit ziggo naar jou toe niet helemaal in orde en dan kan ziggo dat oplossen voor je.

Stel het signaal is daar wel oké geen blokken en perfect beeld dan is er iets met een kabel aan de hand (noemen ze binnenhuisinstallatie (en helaas is ziggo daar niet verantwoordelijk voor omdat het je eigen aansluiting is).

Dan kun je overwegen om zelf de bestaande kabel te vervangen door een anderen of het te laten doen door iemand anders.

Hopelijk heb je hier iets aan

Groeten
Matty
 
Black Tiger
sedert het samengaan met UPC en de nodige veranderingen die deze ten gevolge had. Zijn er meer die deze problemen ondervinden?

Ja er zijn er veel meer die dezelfde problemen ondervinden of liever gezegd ondervonden hebben.

Reden daarvan is dat bij het samengaan Ziggo gebruik is gaan maken van andere frequenties, namelijk de UPC frequenties.
Het is mij een raadsel waarom met niet de UPC klanten heeft laten omgaan en die gebruik laten maken van Ziggo frequenties want die waren veel storings ongevoeliger.

Feit is in elk geval dat dus die door UPC (en nu dus ook Ziggo) gebruikte frequenties veel storingsgevoeliger zijn voor met name inslag van 2.4 Ghz verkeer (wifi en dect telefoons) en televisiesignalen van DVB-C oftewel Digitenne van KPN.

De enige oplossing hiervoor is om goed geïsoleerde bekabeling te gebruiken.
Soms is het vervangen van de kabel tussen filter en televisie al genoeg. Meestal als je de Ziggo helpdesk belt met een klacht over het signaal willen ze je ook nog wel eens een goede geisoleerde kabel toesturen, ondanks dat ze dat niet hoeven.

Daarmee is in feite ook het bericht van Matty bevestigd. De test die hij adviseert is ook een prima idee.
Greetings, Black Tiger
 
briolet
Je kunt ook in de settings van de Cisco naar de signaalsterke van de twee inwendige ontvangers kijken. Een wordt gebruikt voor het live kijken en de andere voor het opnemen.

Mijn Cisco heb het probleem dat de ontvanger voor live kijken bij bepaalde zenders veel te weinig signaal gaven (Blokken of geen beeld) terwijl ik die zenders storingsvrij kon opnemen.

Ziggo gooide de problemen bij mij ook steeds op de bekabeling.
 
Black Tiger
Kan zomaar zijn dat het ook aan je ontvanger ligt.
Ik heb ook een Cisco maar op beide tuners 85 a 90% signaal.
Korte tijd had ik ook last van blokvorming, maar dat was inderdaad met een nieuwe kabel opgelost.
Greetings, Black Tiger
 
Jehan
Bedankt voor de voorgaande reacties, ik ga er mee aan de slag
 
Jehan
Ik ben er nog niet aan toegekomen de gegeven adviezen uit te proberen.
Maar er heeft zich blijkbaar een technisch wonder voorgedaan
Tot gisteren zwart beeld op NPO 3 en SBS6, blokken op het kanaal van TV West
En vanmorgen haarscherpe ontvangst op alle drie de kanalen....

Wat mag ik daar uit concluderen?
 
Matty
Kaboutertjes langs geweest die iets hebben veranderd ?

Beetje flauw maar wel grappig , ik zou het niet weten wat je hieruit kan/moet concluderen het kan zijn dat er iets in de wijk aangepast is geen idee of dat een stekker nu wel goed contact maakt.

In de gaten blijven houden en als het werkt lekker zo laten !

cheers

Matty
 
Jehan
Mijn idee ook Matty
 
Goner
Heb ook het probleem dat op de dag dat we van UPC naar Ziggo gingen, de kwaliteit van een aantal zenders zwaar achteruit ging ... opbrekend beeld en rare tik-geluiden.

Heb na wat rondvragen al de coax-kabel van muur naar kabelbox (Pace DCR7111/03 UPC kabelbox) vervangen door eentje met de specs zoals door Ziggo gegeven (Hirschmann KOKA9TS), maar dat levert geen (spectaculaire) verbeteringen op.
Het is me een raadsel waarom Ziggo de frequenties veranderd heeft terwijl blijkbaar bekend is dat UPC klanten dan problemen gaan krijgen .. Frown

Als het probleem inderdaad is het instralen van bijv. wifi en dect dan verklaart dat wel waarom het niet altijd even erg is, dat effect zal niet altijd hetzelfde zijn.

> Reden daarvan is dat bij het samengaan Ziggo gebruik is gaan maken van andere frequenties, namelijk de UPC frequenties. <
dat is dan wel heel raar, ik ben oud UPC klant dus er zou niets veranderd moeten zijn voor mij ..

> Het is mij een raadsel waarom met niet de UPC klanten heeft laten omgaan en die gebruik laten maken van Ziggo frequenties want die waren veel storings ongevoeliger. <
ik heb juist het idee dat het omgekeerde is gebeurd ; UPC klanten hebben bij de fusie de Ziggo frequenties gekregen en dus daarmee ook van de ene op de andere dag problemen.
 
data-full-width-responsive="true">
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Televisie NPO3 op zwart, SBS6 stoort enorm', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
SBS6 Klacht over Ziggo 5 10-10-2017 09:54
Televisie EPG werkt niet, Geen informatie beschikbaar Klacht over Ziggo 7 10-12-2016 14:09
storing interactieve televisie van Ziggo Storing 4 22-11-2016 14:14
Zwart beeld rtl4 Storing 2 01-06-2015 00:46
Ziggo legt kijkgedrag interactieve televisie vast Digitale radio en televisie problemen, tips & truuks 8 09-02-2015 22:55
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Black Tiger01:07:27
| MisterSenseo01:39:08
| bertus05:27:27
| Desmark09:06:16
| Zippo12:06:22
| Gilex12:12:55
| jochem6450 1 dag
| Daaromdus 1 dag
| Barone 1 dag
Laatste Artikelen
| PHP-Fusion
| Nieuwe regels voor v...
| Ziggo Mail / Email i...
| Ubee Stappenplan rou...
| Cisco Stappenplan ro...
Klets Café
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

11-03-2018 14:05
kan ik hier ook afleveringen van grey anatomy vinden?

04-03-2018 13:23
Goedemiddag

03-12-2017 00:42
ga het later proberen, vanmorgen mijn moeder overleden dus nu andere zaken aan en in mijn hoofd!!!

01-12-2017 12:10
ik zie helaas weinig antwoorden en solutions voor mijn wifi probleem &#128546;

22-11-2017 23:15
BURPPPPPPP !!!!!!!!!!