obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
modem router help!
timboeve
Hoi,
Ik heb recent een belkin G+ Mimo Modem Router aangeschaft.
Ik ben alleen heel erg bang dat ik een verkeerde keuze heb gemaakt. Wij hebben gewoon ziggo 3 in 1,het goedkoopste pakket met gewoon internet (downloadsnelheid ong. 250 kilobyte/sec). Nu gaan wij binnenkort verhuizen, en we wouden in het nieuwe huis draadloos internet. Daarom dat apparaat aangeschaft, en ik wil het nu, in het oude huis alvast testen. Maar ik ben denk ik stom geweest, want er is al een modem natuurlijk, dus heb ik alleen een router nodig, toch? Maakt het uit, kan ik dat draadloos ding alsnog als modem en router gebruiken? Of heb ik mijn geld verprutst en moet ik hem weer gauw inruilen? Ik heb nu namelijk gewoon een router die aan dat modem verbonden is en daar zitten kabels aan vast naar alle computers. Dat gaat via zo'n dikkere kabel. Maar op de modem router zit alleen een modemkabel ingangetje en 4 grotere ingangen maar die zijn alleen voor computers. Wie kan mij helpen?:S:S
Het is me dus totzover alleen gelukt om een netwerk te creeren en op de setuppagina te komen van het modem-router met een IP.
En als het allemaal wel kan, wat is de ISP(internet sharing protocol) van ziggo en hoe kan ik het makkelijkst achter het wachtwoord en gebruikersnaam komen daarvoor?
alvast bedankt!
Gewijzigd door timboeve op 23-07-2009 01:02
 
MaXMhZ
Die Belkin G+ MIMO is een ADSL 2+ modem (gateway) met wireless 802.11g (54Mbps) en 4 port router/switch.

Nu is ADSL 2+ heel iets anders dan Ziggo kabel.
Heel misschien dat je de Belkin als switch en WiFi Access point kunt gebruiken. Ik ken deze modem/router zelf niet.

Ziggo levert een modem in bruikleen bij de aansluiting.

Wat je eigenlijk nodig hebt is een router.
Bij voorbeeld

Linksys WRT320N



Met deze router zou je vrij goed uit de voeten moeten kunnen. het heeft een b/g/n wifi en een 4 ports switch/router

Koop hem nu niet direct!

Ga eerst na welke mogelijkheden je nodig hebt! VPN voor je werk? Hoeveel apparaten moeten op het LAN? Gigabit LAN? of kun je met 100 MBit toe?
Houd er rekening mee dat je internet verbinding naar buiten niet alleen bepalend is. Je moet ook rekening houden met de computers onderling.
Je wilt niet een half jaar wachten om een file van de ene naar de andere computer te sturen.

Welke wireless snelheid heb je nodig? ( houd er rekening mee dat je zou kunnen besluiten voor een sneller pakket te kiezen in de toekomst)

De Linksys 160N is iets goedkoper, maar kan geen Gigabit LAN aan (handig voor een netwerk drive of video streaming over het LAN).

Ook moeten de apparaten die per WiFi verbinding hebben natuurlijk over de juiste b/g/n netwerkkaart /adapter beschikken.
Gewijzigd door MaXMhZ op 23-07-2009 01:55
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'modem router help!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
Niet te stoppen procces retournering oud modem. Helpdesk : 4 15-03-2019
Bin-file van compal-modem wijzigen Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 25-12-2018
settop box modem Klacht over Ziggo : 3 09-05-2018
Advertentie