obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
 Onderwerp afdrukken
E-Tech ADSL modem icm Motorola SBV5121E?
peterkuli
Beste iedereen,

Wellicht een rare vraag maar vooruit...

Sinds deze week zijn wij overgestapt van ADSL van KPN naar Ziggo internet (alles in 1). Ooit heb ik zelf een E-Tech ADSL modem met ingebouwde router gekocht. Daar zit dus een modem in met router/switch. Mijn vraag is nu of ik alleen het router/switch-gedeelte kan gebruiken van dit betreffende apparaat.

Uiteraard heb ik het al geprobeerd maar ik kom er niet helemaal uit. Wat ik heb gedaan: DHCP server van ADSL modem/router uitgeschakeld (DHCP van Motorola modem wel aan laten staan uiteraard). Netwerkkabel vanaf Motorola modem naar router/switch gedaan. Motorola kent wel het MAC adres van de E-tech maar toch krijg ik geen IP adres van de Motorola. Het IP-adres van de E-tech heb ik ook al eens verandert van 10.0.0.2 naar 192.168.100.50....ook zonder resultaat.

Type van ADSL modem/router is E-Tech ADRT02 V2 4-port ADSL router
 
Puma
Voor zover ik het weet heeft de ADRT geen WAN poort. Zolang je niet één van die poorten als WAN kunt laten functioneren, kun je ook geen kabelmodem aansluiten.

Wat jij nu gedaan hebt is de router in switch mode zetten. Jij wilt juist de router behouden, maar ipv ADSL modem een kabelmodem aansluiten.

Helaas. Zoek anders op marktplaats, genoeg leuke routers te vinden voor een prikkie.
 
peterkuli
Dank Puma voor je antwoord.

Ik was al bang dat dit het geval zou zijn omdat ik dat ergens anders ook al gelezen had. Er zit idd geen WAN poort op, maar een rj11 poort voor het signaal (en dus een modem).

Heb je nog tips omtrent een router? Moet ik nog ergens op letten of kan ik gewoon een willekeurig router/switch kopen? Ik heb liever een wat betere en duurder appataat dan een goedkoop ding die de snelheid knijpt. Ik ben niet echt thuis in de routermarkt....

Alvast bedankt!
 
The Unknown
Als je toch een nieuwe Router gaat kopen een D-Link DIR-825 of 855 is prima.
De 855 is wel WAT aan de dure kant maar de 825 valt wel mee.
Voor een kleine 100 nog wat heb je hem al thuis binnen.

Ik ga de 825 namelijk ook halen. Smile
 
Puma
Ik heb zelf de DIR-655 en het is een uitstekende router en rete snel.

Voor de komende Ziggo upgrades zit je sowieso goed.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'E-Tech ADSL modem icm Motorola SBV5121E?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Niet te stoppen procces retournering oud modem. Helpdesk : 4 15-03-2019
Bin-file van compal-modem wijzigen Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 25-12-2018
settop box modem Klacht over Ziggo : 3 09-05-2018
Snelheid nieuwe modem ZEER slecht Klacht over Ziggo : 12 16-12-2017
Advertentie