Onderwerp bekijken
Ziggo helpdesk! Geef zelf tips, opmerkingen en ervaringen om de helpdesk te helpen. Hoe werkt het telefonische keuzemenu van de helpdesk.
 Onderwerp afdrukken
Internet valt weg (NIC in conflict met modem?)
paddii
Dag beste lezers,

Eerste keer dat ik een post maak op dit forum, dus misschien dat ik iets fout doe, maar dat moet je mij dan maar vergeven Wink.

Ik heb sinds een week het ziggo all in one pakket met 20mb/s. Installateur langs geweest en heeft (bijna) alles naar behoren geinstalleerd. Internet, televisie en telefonie hebben allemaal naar behoren gewerkt en ik was (ben nog steeds wel) een tevreden gebruiker.

Zondag 04-10 had ik tijdens het gamen opeens last van enorme packet loss, wat ook resulteerde in een eerste disconnect, deze disconnect duurde niet erg lang en was na een uur weer hersteld. Ik dacht eerst dat het gewoon een disconnect was, maar een uur later klapte internet er weer uit. Ik heb sinds zondag avond geen stabiel internet meer (het werkt ~1 minuut na een wijziging aan mijn NIC en klapt er daarna weer uit).

Na 3 gesprekken te hebben gevoerd met de helpdesk (2 zondag avond en 1 maandag avond) is het probleem nog niet verholpen. Het probleem is doorgezet naar de 2e lijns omdat het in de eerste instantie een technisch foutje leek te zijn, maar hier heb ik geen terugoppeling van gehad.

Wat verder in het probleem heb ik de modem direct aangesloten op een andere PC en gekeken of hier hetzelfde probleem zich voordeed.. In het begin leek het hier wel op, maar na nog een keer proberen bleef internet gewoon stabiel draaien. Ik denk dus dat het iets tussen mijn PC die (nu nog) direct aan de Motorola surfboard modem vast zit.

Wanneer iets wijzig aan mijn NIC (Onboard op een Asus P5B Deluxe netwerkkaard van Marvell), bijvoorbeeld ik haal de kabel uit de port en ik stop hem erin, dan heb ik voor 1~ minuut internet en valt het daarna weer weg. Wanneer ik de netwerkkaart uit en inschakel heb ik weer even internet en valt het weer weg. Wanneer ik de snelheid(?) van de NIC verander (full/halfduplex 10/100mbits) heb ik weer even internet en.. je raadt het al.. het valt weer weg. Ik krijg een ipadres toegewezen waar ik mee kan internetten, nadat de verbinding wegvalt behoud ik dit ipadres. Alle restarts, reboots, toewijzingen, etc zijn al uitgevoerd. Ik heb de laatste drivers voor mijn NIC geinstalleer, maar zonder resultaat.

XS4all (mijn vorige provider) is nog actief. Wanneer ik mijn pc aansluit op de XS4all modem, heb ik gewoon internet zonder dat het uitvalt.

Ik hang vanavond weer aan de lijn met Ziggo, maar ik hoop dat iemand hier een zelfde probleem heeft gehad en mij kan helpen.

Mvg

Patrick
 
yurischouten
Ik kan je niet helpen maar heb een soortgelijk probleem.
Sinds een week heb ik een nieuwe pc met vista. Deze draait zonder probs mijn oude internet van tele2
Maar met ziggo hetzelfde probleem continue uitvallen en weer moeten herstellen.
Als ik de internet van ziggo op mijn oude pc met xp aansluit loopt ie gewoon goed.
En is er gewoon een stabiele verbinding.
 
paddii
Mijn internet hersteld zich niet automatisch, ik krijg ook geen melding dat ik ontkoppeld ben of iets in die richting. Het is echt alleen wanneer ik reboot of een instelling (voor zo ver ik weet) aan mijn NIC verander dat ik weer een 10tal seconden internet heb op mijn PC.

ps. Windows firewall e.d. allemaal gedisabled en geenabled gehad, maar zonder resultaat.
 
Zippo
Als je de Kasperski Internet Security gebruikt kan het aan de driver liggen.

Bij de eigenschappen van je LAN staat dan een Kaspersky Anti-Virus NDIS 6 filter. Zet het vinkje uit en je probleem is voorbij.

Nu je toch daar aan het kijken bent, zet gelijk Internet Protocol versie 6 uit! Deze wil met niet geschikte routers ook wel eens problemen geven.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
paddii
Hey Zippo, bedankt voor je comment, maar beide waren niet van toepassing.

Ik heb net een nieuw gebruikers account aangemaakt en het ziet er naar uit dat dit gewoon blijft draaien.

Thanks voor het lezen en de comments!

grt

Patrick
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet valt weg (NIC in conflict met modem?)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Lang geen internet en slechte communicatie Klacht over Ziggo : 4 22-04-2024
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Ziggo biedt heel Amsterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 13-10-2020
Advertentie