Onderwerp bekijken
Ziggo helpdesk! Geef zelf tips, opmerkingen en ervaringen om de helpdesk te helpen. Hoe werkt het telefonische keuzemenu van de helpdesk.
Internet valt weg (NIC in conflict met modem?)
|
|
paddii |
Geplaatst op 06-10-2009 11:40
|
Activiteit Berichten: 3 Lid sinds: 06-10-2009 |
Dag beste lezers, Eerste keer dat ik een post maak op dit forum, dus misschien dat ik iets fout doe, maar dat moet je mij dan maar vergeven . Ik heb sinds een week het ziggo all in one pakket met 20mb/s. Installateur langs geweest en heeft (bijna) alles naar behoren geinstalleerd. Internet, televisie en telefonie hebben allemaal naar behoren gewerkt en ik was (ben nog steeds wel) een tevreden gebruiker. Zondag 04-10 had ik tijdens het gamen opeens last van enorme packet loss, wat ook resulteerde in een eerste disconnect, deze disconnect duurde niet erg lang en was na een uur weer hersteld. Ik dacht eerst dat het gewoon een disconnect was, maar een uur later klapte internet er weer uit. Ik heb sinds zondag avond geen stabiel internet meer (het werkt ~1 minuut na een wijziging aan mijn NIC en klapt er daarna weer uit). Na 3 gesprekken te hebben gevoerd met de helpdesk (2 zondag avond en 1 maandag avond) is het probleem nog niet verholpen. Het probleem is doorgezet naar de 2e lijns omdat het in de eerste instantie een technisch foutje leek te zijn, maar hier heb ik geen terugoppeling van gehad. Wat verder in het probleem heb ik de modem direct aangesloten op een andere PC en gekeken of hier hetzelfde probleem zich voordeed.. In het begin leek het hier wel op, maar na nog een keer proberen bleef internet gewoon stabiel draaien. Ik denk dus dat het iets tussen mijn PC die (nu nog) direct aan de Motorola surfboard modem vast zit. Wanneer iets wijzig aan mijn NIC (Onboard op een Asus P5B Deluxe netwerkkaard van Marvell), bijvoorbeeld ik haal de kabel uit de port en ik stop hem erin, dan heb ik voor 1~ minuut internet en valt het daarna weer weg. Wanneer ik de netwerkkaart uit en inschakel heb ik weer even internet en valt het weer weg. Wanneer ik de snelheid(?) van de NIC verander (full/halfduplex 10/100mbits) heb ik weer even internet en.. je raadt het al.. het valt weer weg. Ik krijg een ipadres toegewezen waar ik mee kan internetten, nadat de verbinding wegvalt behoud ik dit ipadres. Alle restarts, reboots, toewijzingen, etc zijn al uitgevoerd. Ik heb de laatste drivers voor mijn NIC geinstalleer, maar zonder resultaat. XS4all (mijn vorige provider) is nog actief. Wanneer ik mijn pc aansluit op de XS4all modem, heb ik gewoon internet zonder dat het uitvalt. Ik hang vanavond weer aan de lijn met Ziggo, maar ik hoop dat iemand hier een zelfde probleem heeft gehad en mij kan helpen. Mvg Patrick |
|
|
yurischouten |
Geplaatst op 06-10-2009 14:14
|
Activiteit Berichten: 2 Lid sinds: 06-10-2009 |
Ik kan je niet helpen maar heb een soortgelijk probleem. Sinds een week heb ik een nieuwe pc met vista. Deze draait zonder probs mijn oude internet van tele2 Maar met ziggo hetzelfde probleem continue uitvallen en weer moeten herstellen. Als ik de internet van ziggo op mijn oude pc met xp aansluit loopt ie gewoon goed. En is er gewoon een stabiele verbinding. |
|
|
paddii |
Geplaatst op 06-10-2009 15:35
|
Mijn internet hersteld zich niet automatisch, ik krijg ook geen melding dat ik ontkoppeld ben of iets in die richting. Het is echt alleen wanneer ik reboot of een instelling (voor zo ver ik weet) aan mijn NIC verander dat ik weer een 10tal seconden internet heb op mijn PC. ps. Windows firewall e.d. allemaal gedisabled en geenabled gehad, maar zonder resultaat. |
|
|
Zippo |
Geplaatst op 06-10-2009 17:27
|
Superbeheerder » In the cloud » 3e wolk » Alles-in-1 Plus » Ubee EVW3226 WiFi » Asus RT-AC87U » TV Standaard » Cisco 8455DVB Berichten: 2248 Lid sinds: 02-01-2007 |
Als je de Kasperski Internet Security gebruikt kan het aan de driver liggen. Bij de eigenschappen van je LAN staat dan een Kaspersky Anti-Virus NDIS 6 filter. Zet het vinkje uit en je probleem is voorbij. Nu je toch daar aan het kijken bent, zet gelijk Internet Protocol versie 6 uit! Deze wil met niet geschikte routers ook wel eens problemen geven. |
|
|
paddii |
Geplaatst op 06-10-2009 19:09
|
Hey Zippo, bedankt voor je comment, maar beide waren niet van toepassing. Ik heb net een nieuw gebruikers account aangemaakt en het ziet er naar uit dat dit gewoon blijft draaien. Thanks voor het lezen en de comments! grt Patrick |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet valt weg (NIC in conflict met modem?)', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Lang geen internet en slechte communicatie | Klacht over Ziggo | : 4 | 22-04-2024 |
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt | Klacht over Ziggo | : 3 | 22-08-2023 |
PS4 wakker maken via internet? | Eigen netwerk | : 2 | 09-01-2022 |
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? | Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. | : 3 | 06-12-2021 |
Ziggo biedt heel Amsterdam gigabit-internet | Ziggo nieuws | : 1 | 13-10-2020 |
Advertentie