obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
 Onderwerp afdrukken
router wil niet meer met motorola modem
paultje-grunn
ik heb het volgens probleem, hier in huis hadden we een netwerkje met een router van sweex,alles erop de wii de xbox een laptop 2 computer en een laptop en een moviecube. dit alles werkte uitstekend totdat zomaar de internet verbinding weg was, oftewel alles werkte gewoon en alles zag elkaar maar nergens nog internet verbing. alles gereset maar geen effect meer, wat ik ook deed geen internet.niet bekabeld en niet draadloos.als ik de laptop rechtstreeks op de modem aansloot had ik wel internet.dus ik dacht de router is defect en nu een netgear router gekocht type wgr614.maar alles aangesloten en hetzelfde probleem,de router krijgt van de modem geen verbinding of gegevens door, de laptop wel gewoon.wat ik ook doe, volg de instaltie cd van netgear, kansloos. ook de sweex weer geprobeerd maar echt niets. hed de modem al gereset maar geen effect. heeft iemand enig ide wat hier aan de hand kan zijn. ook heb ik alleen de laptop bekabeld op de router gehad, de rest er allemaal vanaf maar geen comunicatie tussen de router en de modem.hoop dat iemand een idee heeft want ik kom er niet meer uit

Edit:

Het is niet nodig om je tekst zo groot te maken, komt erg schreeuwerig over. Aangepast!
Gewijzigd door Puma op 04-11-2009 21:28
 
zjuutje
Bij mij thuis hetzelfde probleem met een sweex router van 1,5 jaar oud. Volgens de verkoper van de router had Ziggo een update in hun systeem die niet mer aansloot bij 'oudere' routers. De verkoper was zo aardig de software in de router aan te passen, maar dit werkte niet. Uiteindelijk mocht ik een andere router voor de oude ruilen, Eminent EM4420, en dat werkt goed. Succes!
 
paultje-grunn
ik heb inmiddels de netgear nu draaien maar ben uit nieuwsgierigheid nog bezig met de sweex, ik weet dat sweex niet hoogstaand is maar het moet toch willen. bij de netgear was het prob dat hij na de reset niet de originele fabrieksinstellingen pakte, dus heb ik oude firmware gedownload en deze op de router gezet. toe pas het zo gepiept. met de sweex dus nog bezig. gaat het fout dan gaat ie de container in. overings wel ziggo ff een mail gestuur over opheldering over de modem updates en dat ze dan zomaar sommige routers niet meer ondersteunen.zal wel ff duren maar komst vast bij de juiste persoon op het buro die me een goed antwoord geeft.
 
Puma
Een router blijft een router, net als dat een PC een PC blijft. Ziggo kan via een update geen routers "blokkeren", omdat ze geen onderscheid kunnen maken tussen routers.
Wanneer jij een Dell PC aansluit op het modem en een HP PC, dan ziet het modem geen verschil, op netwerk snelheid na (kaarten die tot 100 Mbit gaan en kaarten die tot 1 Gbit gaan).

Bij oude routers is het vaak zo dat je voor kabel verbindingen de wizard moet doorlopen, omdat anders standaard de configuratie niet werkt met kabel Internet.
Rest dus naar fabrieksinstellingen en duik het webmenu in en volg de wizard. Je kunt tegenwoordig de "hostname" leeglaten, dat was vroeger nodig bij on andere @home.
Gewijzigd door Puma op 04-11-2009 21:32
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'router wil niet meer met motorola modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
helemaal niets meer Storing : 2 18-05-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
Advertentie