obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Snelheid internet beperkt door DHCP lease
rfranken
Ik heb het Ziggo alles-in-één Extra abonnement met download snelheid van 80Mbit
Sinds 1 maand heb ik een nieuwe Linksys WRT 610N router.
Alles aangesloten en werkte perfect. Echter na een paar dagen merkte ik dat de snelheid niet meer boven de 20Mbit uitkwam. Na het resetten van de router had ik weer 80Mbit.
Drie dagen later was dit weer terug op 20Mbit.
Na meerdere keren met Linksys en Ziggo contact te hebben gehad ben ik er achter gekomen dat Ziggo een DHCP lease heeft van 3 dagen en mijn router op 7 dagen lease staat (en is niet aan te passen). Volgens Ziggo wordt de snelheid dan voor 4 dagen op 20Mbit gezet totdat mijn router zijn IP adres gaat vernieuwen. Dan heb ik weer drie dagen 80Mbit.
Zowel Ziggo als Linksys zeggen hier niets aan te kunnen doen.
Zijn er anderen die hier ook last van hebben of een oplossing weten.
 
guicher
Vreemd, die lease van 3 dagen. Mijn router krijg van Ziggo's DHCP server een lease van 7 dagen...
guicher voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
rfranken

Quote

guicher schreef:
Vreemd, die lease van 3 dagen. Mijn router krijg van Ziggo's DHCP server een lease van 7 dagen...


Mijn router geeft ook een DHCP lease van 7 dagen maar Ziggo geeft aan dat het max drie dagen moet zijn en dat niet alle routers hier goed mee overweg kunnen en dat het altijd een tijd duurt voordat de fabrikanten hier iets aan doen.
 
rfranken
Via een andere site doorgekregen dat dit opgelost wordt door Upnp uit te zetten.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid internet beperkt door DHCP lease', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Lang geen internet en slechte communicatie Klacht over Ziggo : 4 22-04-2024
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Ziggo biedt heel Amsterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 13-10-2020
Ziggo herstart landelijke uitrol gigabit-internet in Hoogvliet Rotterdam Ziggo nieuws : 1 28-07-2020
Advertentie