obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Wel en geen email ontvangen
Fragger
Hallo beste mensen op dit forum.

Mijn naam is Hans en ik ben 39 jaar en ik ben lid geworden van dit forum omdat ik een vervelende probleem heb met mijn email, en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Sinds 6 tot 8 weken (of langer) ontvang ik geen email meer, maar soms ook weer wel, terwijl ik weet dat ik wel een email zou moeten ontvangen van iemand en door dit probleem ben ik al een paar belangrijke emails misgelopen.

Als ik lid word op een forum zoals deze, dan vul ik een ander email adres in omdat ik die van ziggo gewoon vaak niet binnen krijg, kortom ik kan er niet van op aan.

Ik stuur ook wel regelmatig test mailtjes naar mezelf, en de ene komt aan en de andere weer niet, en datzelfde geldt voor webmail, het komt gewoon niet aan.
Ik heb laatst de klantenservice van ziggo gebeld en die vonden het maar vreemd en volgens hun was mijn mailbox vol, ikzelf geloofde dat niet zo maar ik neem aan dat hun het beter weten, en ik heb dus alles verwijderd, maar helaas zonder resultaat: email komt wel, email komt niet etc etc.

Toen zei een mevrouw van de helpdesk dat ik windows live mail moest de-instaleren en weer opnieuw installeren want dan zou ik die belangrijke mails die ik al weken mis wel binnen krijgen, maar ook dit na een nieuwe installatie van windows live mail zonder succes. Ook had ik al thunderbird geinstalleerd maar ook dan komen ze niet binnen, ja soms.

Ook webmail bied mij geen oplossing, want ik moest gister mijn ov kaart bij de ns activeren op internet, maar ook dat emailtje is niet aangekomen en ook niet op webmail, wat moet ik nou toch doen? Het enige wat de helpdesk doet is denk ik langs een protocol gaan en dan houd het op, en die andere meneer die mij hielp die vond het alleen maar typish allemaal maar kon mij voor de rest niet helpen, want mijn email moet volgens hem gewoon aankomen, maar dat komt het niet 7 van de 10 keer.

Maar als het al niet op webmail aankomt, waar blijven die mailtjes dan wel?? Heeft het opnieuw installeren van windows 7 zin?

Voor zover ik weet heb ik geen virus, heb alles naar mijn idee gewoon goed ingesteld zoals het altijd al was (pop.ziggo en smtp.ziggo) etc. Mijn geduld begint bij ziggo op te raken omdat email erg belangrijk is voor me, en dat zou voor mij een reden zijn om weg te gaan bij ziggo na ruim 10 jaar zonder problemen. Het probleem kan heel goed bij mij liggen natuurlijk maar ik word niet geholpen bij ziggo (snappen het niet??), en ik weet ook niet waar dat probleem zou moeten liggen. Het versturen van email gaat wel gewoon goed, en ik krijg helaas?? geen foutmeldingen, er is volgens mijn mail programma gewoon geen nieuwe bericht, maar die zijn er echt zeker weten wel!!

Ik hoop dat iemand iets weet voor me waarom ik zoveel email mis, of wat ik misschien moet instellen of zoiets, ik ben echt radeloos aan het worden.

Met vriendelijk groet,

Hans
 
McBeukie
https://static.ziggo.nl/images/handleiding-internet_tcm14-1919.pdf

In deze PDF van Ziggo staat precies hoe je de email insteld. Wel mail programma gebruikt u nu.
Als je via webmail van Ziggo inlogt staan daar dan wel alle berichten nog.

Misschien is het een idee om nog een Ziggo mail adres aan te maken en te kijken of die dan wel goed werkt. Dat kun je doen als je inlogt op je persoonlijke pagina bij Ziggo . En anders hier op het forum even een Persoonlijk berichtje sturen naar 1 van de webcare mensne van Ziggo. Ik weet zeker dat zij u goed kunnen helpen.
Smile
Met Vriendelijke Groet

McBeukie

Smile
 
Fragger
Bedankt voor je reply.

Ik heb het gelezen dat PDF filetje en mijn instelling in mijn email programma zijn gewoon goed ingesteld. Ik gebruik overigens Windows live mail nu.
Over een ander adres aanmaken om dat te testen, dat heeft niet zo veel zin want mijn vrouw heeft een email adres van mij, en die ontvangt wel alles gewoon. Dus ik heb de hoofdaccount zeg maar, en ik heb voor haar al jaren geleden een email adres aangemaakt en zij ontvangt wel gewoon alles.

Ik zal anders een persoonlijk berichtje sturen naar die webcare mensen met een verwijzing naar dit topic, en misschien dat zij mij kunnen helpen.

Heel erg bedankt voor je reply iedergeval.

Mvg Hans

edit: hoe vind ik precies de webcare? want als ik in die lijst zit en ik klik een naam dan zie ik nergens hoe ik een pm kan sturen?
Gewijzigd door Fragger op 11-09-2010 23:07
 
McBeukie
Als je 1 van deze mensen hebt gevonden kun je ze n een topic links onder op de knop pb drukken dus onder aan hun tekst staat een knopje waar pb op staat daarmee stuur je ze een pb. maar misschien ziet iemand van Ziggo dit bericht al dat ze zelf geargeren.
Met Vriendelijke Groet

McBeukie

Smile
 
Fragger
Ik heb het gister gevonden en ik heb een pm gestuurd naar iemand, maar ik weet zijn/haar naam niet meer, dus afwachten maar. Zoals vandaag ook, ik kreeg 3 belangijke emails binnen op mijn gmail account en die wil ik ook in mijn ziggo acount hebben, dus die verstuur ik vanaf mijn telefoon, maar ze zijn er niet.

Mvg Hans
 
kobus1960
Al lezende (oriƫntatietocht door Ziggoland) kwam ik dit topic tegen.
Geen verbinding uitgaande server Poort 25 (SMTP), kan je daar wat mee?
 
Fragger
Dank je, ik heb het doorgelezen maar het niet is van toepassing voor mij want ik heb geen problemen met email versturen, maar wel met ontvangen.

Mvg Hans
 
Undertaker
Port 25 is voor verzending van mail,
port 110 is voor ontvangen van mail.

Wel gek dat het wisperabel gebeurd, heb je toevallig je pc al gescand op virus en Scareware?!
 
Fragger
Hoi,

Ik heb mijn porten nagekeken en die staan op 25 en op 110. Ik wist niet wat je bedoelde met scareware, maar ik ben daar nu achter en ik heb dus Anti Malware gedraaid, mijn virus programma ESET smart security en Antyspyware en geen van allen vonden iets.

Ik heb gisteravond een nieuw email account aangemaakt bij ziggo en heb alles naar dit nieuwe adres laten forwarden en nu krijg ik ineens 7 emails binnen??? toeval? nou ik wacht af......

Gr Hans
 
Codemeister
Eventueel kun je ook nalopen of je firewall of beschermingssoftware je email blokkeert. Dit kun je mooi testen door jezelf een email te sturen: komt deze email niet aan, schakel dan de beveiligingssoftware of je firewall uit, en verstuur opnieuw een email.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wel en geen email ontvangen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Lang geen internet en slechte communicatie Klacht over Ziggo : 3 15-04-2024
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Fritzbox 7581 achter Connectbox - geen guest wifi Eigen netwerk : 9 20-09-2020
Advertentie