obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
 Onderwerp afdrukken
D-Link dir-855 ervaringen
Zippo
Ik heb een dir-855 aangeschaft. Mijn oude linksys doet het nog wel, maar af en toe valt de draadloze verbinding naar de laptop weg.

De dir-855 uit de doos gehaald en op de plek van de linksys gehangen. Direct door naar het router config menu op 192.168.0.1, ik heb de installatie cd niet gebruikt.

Het eerste wat ik deed is de wachtwoorden voor Admin en User instellen, deze zijn standaard blanco.
Na reboot van de router kreeg ik geen toegang meer met de nieuwe wachtwoorden.
Spul weer gereset naar de fabrieksinstellingen en opnieuw de wachtwoorden veranderd.
Weer geen toegang! Angry

Zou het ding niet goed zijn? Na even nagedacht te hebben heb ik het spul opnieuw gereset maar in plaats van Chrome te gebruiken heb ik nu Internet Explorer gebruikt.

Gelukkig nu gaat het wel goed. Vreemd dat het met Chrome niet lukt, ik denk dat het een cookie of sessie probleem is.

Daarna het draadloze netwerk beveiligd en het kabelmodem aangesloten.

Alles werkte daarna direct.

Wat opvalt:
De speedtest geeft een veel stabieler resultaat, voorheen wapperde de meter heen en weer. Nu na een aanvankelijk aarzeling blijft hij strak net onder het maximum hangen.

Ook het tegelijkertijd openen van meerdere tabs in FireFox gaat nu een stuk sneller.

Tot nu toe tevreden. Grin

Ook ervaringen of tips? Post ze hierbij.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
bertc
mag ik vragen welke snelheid je draadloos haalt met deze router.b.v.d groetjes
 
Zippo
130 Mbits/s is de verbinding draadloos tussen laptop en router. Een speedtest levert zowel bedraad als draadloos net geen 30 mbit/s op van mijn alles in 1 plus pakket.

Mijn zoon heeft een iets modernere pc als ik, daar zit een gigabit lan kaart in. Ondanks CAT5 kabel is de verbinding 1 Gigabit. Mijn pc heeft slechts een 100 Mbit kaart, die verbinding is dus 100 Mbit.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
MisterSenseo

Quote

Zippo schreef:
130 Mbits/s is de verbinding draadloos tussen laptop en router.
<<<<<<<< is dat gemeten of geeft hij dit aan in het netwerkcentrum ?
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Zippo
Netwerkcentrum
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
MisterSenseo
Ja zie je daar heb je het al,dan meet je werkelijk nog niet de helft.
Wat voor WiFi adapter staat erop?
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'D-Link dir-855 ervaringen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TP-Link Access Point achter Ubee 3200 modem werkt niet Hardware instellingen : 3 10-07-2015
TP-Link WR841N WiFi, draadloos netwerk : 13 13-07-2014
NAS Synology DS112j niet aan internet via UBEE EVM3200 en router TP-Link TL-WR1043ND WiFi, draadloos netwerk : 8 15-12-2013
Attentie TP-Link gebruikers!! Frequently Asked Questions : 4 01-11-2013
Onderzoek ervaringen afstandsbedieningen. Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 10 11-10-2013
Advertentie