obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
100 Mbit ipv 120 voorheen
PassieWaterm
Hallo,

Ik heb het 120 mbit abbo van Ziggo.
Alles functioneerde prima op mijn "oude" systeem. Mooi 120 mbit verbinding en download van ongeveer 14 mb/seconde.
Nu een nieuw systeem. Ineens zie ik dat ik nog maar 100mbit verbinding heb en idd maar met 11 mb/seconde download.
Het lampje achterop de netwerkaansluiting zou groen moeten zijn (1000 mbit verbinding) maar blijft oranje ( 100 mbit). Moederbord is Asrock H55M-GE rev. 2.0
Heb router weggehaald, modem reset gedaan, drivers opnieuw...niks helpt. Ziggo zegt na meting dat signaal wel op 120 mbit binnenkomt op modem, maar de PC maar op 100 mbit is verbonden met modem......

Wat is er aan de hand ????

- Kabel ineens stuk ???? wel erg toevallig net nu ik nieuw systeem heb....
- KAN het zijn dat de neiuwere moederborden zien dat er een oude kabel aanzit en daarom niet op 1000 mbit overgaan ???

Ik snap het niet meer....
Ideeen zijn welkom !!!

mvg Passie
 
MisterSenseo
De netwerkkaart op je moederbord is 100 Mbit,en dat komt door de driver,op de site wordt verteld dat het een Gigabit LAN kaart is.
Hier kun je de driver downloaden van Asrock Europe,het is de Windows 7 driver voor zowel 32 als 64 bits.

Succes......Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
PassieWaterm

Quote

MisterSenseo schreef:
De netwerkkaart op je moederbord is 100 Mbit,en dat komt door de driver,op de site wordt verteld dat het een Gigabit LAN kaart is.
Hier kun je de driver downloaden van Asrock Europe,het is de Windows 7 driver voor zowel 32 als 64 bits.

Succes......Wink


Helaas heeft die driver niets uitgehaald.
Asrock zelf zegt dat ik de instelling moet veranderen in 1Gbit full duplex....geen resultaat, en dat ik de kabel moet checken...dat ga ik morgen eens doen.
Bedankt, en ik laat horen wat het was ALS het opgelost is
Gewijzigd door PassieWaterm op 02-11-2010 17:37
 
MisterSenseo
Dan is het verhaal heel simpel,je kunt je netwerkkaart op 1 GB full duplex zetten DUS is hij GB.
Het moet dus inderdaad aan de kabel liggen,want het modem is zeker weten GB LAN en je router kan wel stuk gaan maar ik heb nog nooit gehoord dat een GB LAN poort ineens 100 Mbit werd.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
PassieWaterm

Quote

MisterSenseo schreef:
Dan is het verhaal heel simpel,je kunt je netwerkkaart op 1 GB full duplex zetten DUS is hij GB.
Het moet dus inderdaad aan de kabel liggen,want het modem is zeker weten GB LAN en je router kan wel stuk gaan maar ik heb nog nooit gehoord dat een GB LAN poort ineens 100 Mbit werd.


Zou ook wel ellendig zijn als router stuk was, ik kan mijn pc wel eens op een andere poort zetten natuurlijk...
Router is net 3 maanden oud.... Cisco WRT320N

groet Passie

EDIT: Andere poort maakt ook niet uit....router heb ik er nu zelfs tussenuit zonder resultaat, en gisteren zei Ziggo nog dat er wel 120mbit op het modem binnenkwam, dus modem is ook niet stuk.....
DUS...idd kabel dan...THNX !!!!
Gewijzigd door PassieWaterm op 02-11-2010 17:48
 
PassieWaterm

Quote

PassieWaterm schreef:

Quote

MisterSenseo schreef:
De netwerkkaart op je moederbord is 100 Mbit,en dat komt door de driver,op de site wordt verteld dat het een Gigabit LAN kaart is.
Hier kun je de driver downloaden van Asrock Europe,het is de Windows 7 driver voor zowel 32 als 64 bits.

Succes......Wink


Helaas heeft die driver niets uitgehaald.
Asrock zelf zegt dat ik de instelling moet veranderen in 1Gbit full duplex....geen resultaat, en dat ik de kabel moet checken...dat ga ik morgen eens doen.
Bedankt, en ik laat horen wat het was ALS het opgelost is



Het probleem is opgelost, nieuwe kabel !!!! Waarschijnlijk zag de netwerkkaart toch dat ik er geen CAT5/5e kabel aan had en schakelde naar 100mbit....nieuwe kabel, hoppa, meteen 1Gbit !!!

Bedankt voor je ideeen !!!
 
MisterSenseo
Blijkbaar zijn de wonderen de wereld niet uit................Pfft
Gelukkig is het opgelost...........
Groet
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '100 Mbit ipv 120 voorheen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo internet snelheid naar 300 Mbit per seconde Ziggo nieuws : 6 06-05-2016
7 Mbit download, 15 Mbit upload ?!? Snelheid : 9 28-02-2014
hoeveel Mbit/s is nou ????...... Eigen netwerk : 1 29-01-2011
Linksys wrt320N geen 120 mbit Helpdesk : 3 13-12-2010
Instellingen Linksys WRT610N voor Ziggo 50 Mbit Hardware instellingen : 3 06-11-2009
Advertentie