obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo helpdesk! Geef zelf tips, opmerkingen en ervaringen om de helpdesk te helpen. Hoe werkt het telefonische keuzemenu van de helpdesk.
 Onderwerp afdrukken
Linksys wrt320N geen 120 mbit
modman
Beste,

Na heel wat gespeur en geklooi kom ik uiteindelijk niet sneller dan ongeveer 80Mbit.
Heb inmiddels al de ddwrt software op de router staan waardoor deze nu wel 80 mbit haalt.
Met de standaard software kwam ik niet hoger dan 50 mbit.
Alles is cat6 bekabeld.
Heb de pc nog niet direct aan de modem gehad, maar denk dat ik dan wel de 120 mbit haal.

Voornaamste wat ik gebruik is een Netgear NVX nas en een HDI Dune BD Prime 3.0
Op de Nas download ik met nzbget van eweka, hiermee kwam ik niet sneller dan 5500 kb/s
Nu als test bij newsxs een proefperiode van 14 dagen een snelheid van bijna 9800 kb/s
Volgens mij zou dat met een 120 mbit lijntje iets van 15 mb/s moeten slurpen.


Zelf denk ik dat de router aan het eind van zijn latei is.

is er nog iets met instellingen te proberen?
Als de router op is ga ik eens kijken voor een d-link 655
 
MisterSenseo
Het probleem zit waarschijnlijk in het LAN IP van je router in combinatie met het verversen van de DHCP door Ziggo.Tijdens starten of renew van Ziggo DHCP zijn IP van modem en Linksys router gelijk
Log in op je router en zet eerst je router geheel in fabrieksinstellingen.Let op dat de taal Engels wordt!
Haal bij Linksys de laatste firmware en installeer.
Log wederom in op je router met zowel loginnaam als wachtwoord admin
Verander je LAN IP naar 192.168.123.254 en geef als DHCP adressen uit van 192.168.123.1 - 192.168.123.253
Geef in DHCP reservering je pc's via mac adres een vast IP, beginnend bij 192.168.123.101
Verander je inlog wachtwoord van je router van admin naar een zelf gekozen wachtwoord.
Modem,router en alle pc's uit.
Modem helemaal laten starten,als check,hij is gestart als de telefoon werkt.
Router aan en 2 minuten wachten.
Pc's stuk voor stuk aan,klaar.
Hiermee moet je probleem over zijn en zul je als je modem en bekabeling goed zijn de volle snelheid moeten kunnen halen.
Zet ook je WiFi kanaal op automatisch of kanaal 5 of 7.
Linksys staat standaard op 11 en dat wil ook nog wel eens conflicten met netwerken in de buurt.
Als je 5 Ghz WiFi gebruikt maakt het kanaal niet zo uit omdat de meesten nog op 2,4 Ghz werken dus dan kun je automatisch laten staan.
De bedoeling is dus dat je met logisch nadenken jouw eigen router en pc's een IP geeft wat niet met modem of andere netwerken kan conflicten,op die manier heb je de minste kans op storing.Je kunt niks veranderen aan je modem of andere netwerken in de buurt dus dan moet je het doen met je eigen router.......Wink

Succes,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
modman
Ik ben vanavond niet thuis, maar ga het morgen eens proberen, niet geschoten is altijd mis.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Linksys wrt320N geen 120 mbit', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Fritzbox 7581 achter Connectbox - geen guest wifi Eigen netwerk : 9 20-09-2020
Humax IHDR 5500C Geen signaal Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 4 14-07-2020
Advertentie