obey-robots.txt
24 Februari 2017, 00:19
Navigatie
Ledenenquête
Fox Sports prijs p/m.

Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo 48% [11 stemmen]
48% [11 stemmen]

Ik blijf bij Ziggo.
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Ik blijf bij Ziggo. 52% [12 stemmen]
52% [12 stemmen]

Stemmen: 23
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 21-08-2016

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Ziggo Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Problemen activeren nieuw modem cisco EPC3212

Marco31
Onlangs heb ik een nieuwe modem (cisco EPC3212) van Ziggo gekregen i.v.m. het verhogen van de snelheden. Nu heb ik alles aangesloten (via router), maar ik krijg de modem niet geactiveerd (ook niet na bijv. 1 uur wachten).

De lampjes op de modem branden allemaal, maar die van link knippert continu oranje (nadat ik deze aan de router heb gekoppeld). Ik weet niet of dit correct is?

Als ik nu in de adresbalk van Internet Explorer het volgende intik 'Activatie', dan krijg ik geen verbinding met de website om de modem te activeren. Ik weet niet of dit komt doordat er automatisch in de adresbalk 'http://activatie' word vermeld.

Wie weet hoe ik dit probleem kan oplossen?
Of moet ik de modem eerst rechtstreeks aan de PC hangen (dus zonder tussenkomt van een router)?

Bij voorbaat dank voor jullie reactie.
 
mesa57
Er mag geen router tussen hangen.
 
kobus1960
mesa57 schreef:
Er mag geen router tussen hangen.


Exact, even een bekabelde pc rechtstreeks op het modem.
Morgen weer even proberen, werkt het niet, even de HD bellen,
zij hebben dat met een paar minuten voor elkaar.
 
Marco31
Het is gelukt door inderdaad rechtstreeks de modem met de PC te verbinden. Na activatie de router er weer tussen gezet en alles doet het weer zoals vanouds.

Dank voor de info.
 
kobus1960
Fijn, nu even wat anders, heb je dit modem i.p.v. de Ubee gekregen?
Zo ja, merk je enig verschil? Dat is namelijk een item dezer dagen hier.
 
Puma
Ik vraag me af waarom Ziggo nieuwe modems aan het uitleveren is.

Ze hebben nu in hun ED3.0 segment:
Arris (eerste uitrol)
Ubee (tweede uitrol)
Cisco (derde uitrol)

De Arris is een 4 channel modem en de overige twee zijn 8 channel.

Ik vraag mij ook af of je al een euroDocsis 3.0 modem had of niet. Had je hiervoor een Motorola of een Arris T5xx serie?
 
Marco31
Ik had een Arris TM501B/CE modem en die heb ik dus nu vervangen door een Cisco modem.

Eerlijk gezegd merk ik op dit moment niet echt een verschil in snelheid, maar dat ligt wellicht ook wel aan mijn draadloos netwerk.
 
kobus1960
Morgen nog een keertje proberen, men doet dat soort werk vaak snachts.
Werkt het nog niet, even de helpdesk bellen, zij doen dat binnen paar minuten voor je.
 
kobus1960
Even de helpdesk bellen, zij doen dat in luttele minuten voor je!!
Modem altijd direct aan PC voor activatie.
 
kezeltje
Ik ben heel erg benieuwd wat de zogenaamde activatie precies inhoudt.
Stel dat ik reeds een werkende internet verbinding heb met een Ai1- abo.
En ik krijg een nieuw modem.
Waarom zou ik het modem moeten activeren? En zo ja, wat gebeurt er precies?

Ik ben benieuwd.

Jan


p.s. Mistersenseo:
kan je ook een klikkerdeklak plaatje maken zonder breedbandversterker en met een modem dat maar 1 ethernet aansluiting heeft?
Make a daily backup of your obsolete files. Clap
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Problemen activeren nieuw modem cisco EPC3212', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Extern IP veranderen met Cisco EPC3928AD Ziggo Gebruikers Groep 3 22-02-2017 04:20
Cisco 8485 blijft in loop Klacht over Ziggo 10 19-02-2017 18:22
Ziggo Connect Box wifi problemen Apple / Windows Algemene computer en software vragen. 5 07-01-2017 00:06
Al 2 weken kan Ziggo mijn Ziggo modem niet in bridge-modus zetten Klacht over Ziggo 5 04-10-2016 14:53
Cisco ITV E52 melding Klacht over Ziggo 2 20-09-2016 15:31
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Ziggo Webcare00:37:10
| Nasco01:02:56
| Bitfreak01:58:26
| Puma02:21:40
| Zippo02:42:48
| briolet03:48:43
| Black Tiger03:52:10
| Matty04:02:35
| MisterSenseo04:20:03
| berg03004:33:42
Laatste Artikelen
| PHP-Fusion
| Nieuwe regels voor v...
| Ziggo Mail / Email i...
| Ubee Stappenplan rou...
| Cisco Stappenplan ro...
Klets Café
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

24-08-2016 14:06
FTP

06-08-2016 00:41
2/2 dan wel retourgeschikt zijn ivm Replay en Myprime

06-08-2016 00:41
@kezeltje: met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid
is je account nog niet omgezet naar Replay, als gevolg daarvan blijft de HB in de installatie hangen. Versterker mag ( hoeft niet ) maar moet

05-08-2016 13:01
mag of moet er een versterker tussen AOP en HB geplaatst worden? En moet deze dan retourgeschikt zijn???

05-08-2016 11:05
HB staat al een uur op "Een ogenblik geduld" en display geeft aan : Installatie. Wat te doen? Jan