obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken
Teleurgesteld in Ziggo
Akke
Helaas alleen SSID voor Windows! Ik heb een iMac OS X. Ik blijf zoeken en hopen..... en gevonden! iStumbler! for MacSmile

Automatisch samengevoegd met vorige post op: juli 06 2011 07:55:32:
De router firmware zou geupdate moeten worden, helaas is die functie door Ziggo uit de opties van de router gehaald. Tja.....
Gewijzigd door Akke op 06-07-2011 07:55
 
kobus1960
Kijk even op het serial nummer of er de letters sp achterstaan, dan is ie specifiek aan
een serviceprovider geleverd. Dan zouden sommige zaken geblokkeerd kunnen zijn.
Als dus de Netgear site.
Probeer eens vanaf 7 omhoog te gaan in de kanalen, liefts oneven (ervaring).
 
Akke
Er staan een heleboel codes op de Netgear. Naast het logo van Ziggo staan:
- FCC ID
- IC
- Security pin
- MAc
- Serial

Achter het serialnummer staan geen letters.
 
kobus1960
Goed, dan in setup van de router even het WiFi kanaal verhogen vanaf 7.
Login met admin/admin of admin/password, de standaard login voor deze router.
Zoals in deze handleiding te lezen is, Bldz 1.2.
Vervolgens naar wireless settings. bldz 2.12. Daar kun je het kanaal veranderen.
Vergeet niet de boel te saven.
 
Akke
Actie uitgevoerd. Kanaal ingesteld op 11 en gesaved.

Versie is V1.0.02_11.0.47. Ik zie dat de laatste versie 1.2.2.28 is op website Netgear. Upgraden gaat helaas niet omdat die mogelijkheid er niet is in de routerinstellingen.
 
kobus1960
En het resultaat?
Als het werkt heeft upgraden niet veel zin.
 
MisterSenseo
Upgraden is ook lang niet altijd nodig,never change a winning team.........Wink
Maar je hebt nu wel een acceptabele snelheid draadloos ?
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Akke
De snelheid varieert nu van 16-30 / ping 13 dat is dus al stukken beter!!! Houden zo. Ik hoop echt dat het aan de kanaalinstelling heeft gelegen.

Verder bevreemdt het me dat de imac een snelheid van 16-30 haalt draadloos, terwijl de acer laptop draadloos tijdens dezelfde speedtest 196!!!! Haalt bij een ping van ruim 40. Hoe is dat nu weer mogelijk?
Speedtestziggo
 
kobus1960
Dit was een uitschieter, kan door allerlei oorzaken zijn.
Zie het als een eenmalig foutje ergens, daarbij is de Ziggo
speedtest niet een van de meest objectieve en betrouwbare.
Daarbij werkt je Imac op G protocol en je Acer op N denk ik.
G gaat tot max (haal je nooit) 54 Mb en N tot theoretisch 150 of
zelfs 300, allemaal theorie, praktijk ligt stukken lager.

Alles hangt van kanaal, afstand, plaats, hoek, pc, ander spul,
waan van de dag, weersomstandigheden enz. af.

Zoals al eerder uitgelegd, WiFi wordt een probleem, zeker in dicht-
bevolkte gebieden, "iedereen" heeft het. Bekabeld is en blijft het
beste werken. Die router is ook niet een briljant ding helaas.
Maar het werkt nu, houden zo!! Wink
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Teleurgesteld in Ziggo', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Student op zoek naar klantnummer Ziggo Algemeen : 4 22-04-2024
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Advertentie