obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
Wanneer nieuw modem ?
headhunter46
Ik ben al sinds 2009 klant van Ziggo, maar het vreemde is dat een vriend van mij 2 weken geleden zijn nieuwe modem heeft binnen gekregen en een vriend van hem 4 weken geleden.
We wonen in een stad van bijna 40000 inwoners, ik woon 600 meter bij hem vandaan en heb nog geen brief of mail gezien over een nieuw modem. Het vreemde is dat we hetzelfde abbo hebben dus waar gaat het hier mis ?
 
MisterSenseo
Welk merk en type modem heb je en welk abonnement ?
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
headhunter46
Ik heb alles in 1 plus, en een motorola sbv 5121e
 
MisterSenseo
Dan zul je zeer waarschijnlijk niet de 40 mbit halen.
Bel even met Ziggo via 1200 vanaf je vaste lijn en leg de helpdesk jouw probleem uit.
Je hebt nu een Docsis2 modem en AiE plus heeft een Docsis3.0 modem nodig,dus je hebt recht op een nieuw modem.
Als de vernieuwing bij jou nog niet doorgevoerd is zul je dat te horen krijgen of men komt erachter dat ze je vergeten zijn.
Mocht het problemen opleveren,post je antwoord sowieso hier aub en dan kunnen we proberen met het Webcareteam het probleem op te lossen,maar eerst even Ziggo bellen,dat is de procedure.

Heel veel succes,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
headhunter46
Beste MisterSenseo,

Allereerst bedankt voor je duidelijke antwoord, Ik heb op jouw advies 1200 gebeld en daar 2 helpdeskmedewerkers gesproken en daar bij elkaar ongeveer een uur aan de lijn gehangen. De eerste medewerker wist mij te vertellen dat degene die een nieuw modem krijgen door Ziggo zelf uitgezocht worden door te kijken naar het gebruik ten opzichte van het signaal. Vond ik op zich een beetje vreemd antwoord.

De tweede medewerker heeft bij mij een lijntest gedaan en daarvoor moest ik mijn router (dlink dir 635) er tussen uit halen en de pc rechtstreeks op de pc aansluiten.
Daar kwam een snelheid uit van onder de 10 Mbit

Ik heb net de router weer teruggeplaatst en heb een down van 19.6 en een up van
3.5 Mbit. Maandag 29 augustus komt er tussen 8:00 en 13:00 een monteur langs
om de boel na te kijken en eventueel een nieuw modem te plaatsen

P.s. de Dlink die ik gebruik zit bedraad naar de pc's toe en wireless daarvan gebruik ik alleen voor mijn htc-desire
 
MisterSenseo
Dat "waarschijnlijk" zal wel "zeker weten" worden aangezien je wel een upload van 3,5 hebt dus reeds geüpgrade bent naar 40/4..........Wink
Dus kan je modem niet de 40 Mbit aan en dus zul je gewoon een nieuw modem krijgen.
Nu kan ik dat wel roepen maar ik hoop alleen maar dat die monteur er ook zo over denkt.
Zo,niet,post direct je ervaringen en dan gaan we het doorspelen naar het Webcareteam,die weten wel raad met dit soort problemen..........Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wanneer nieuw modem ?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Niet te stoppen procces retournering oud modem. Helpdesk : 4 15-03-2019
Bin-file van compal-modem wijzigen Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 25-12-2018
Data delen met nieuw familie-abonnement Ziggo nieuws : 1 18-06-2018
settop box modem Klacht over Ziggo : 3 09-05-2018
Advertentie