Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
Pagina 1 van 2: 12
|
Interactieve TV activeren.
|
|
Martien |
Geplaatst op 03-09-2011 11:38
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 7 Lid sinds: 03-09-2011 |
Ik heb recent een Cisco STB 9455 aangeschaft en vóór 1.9 kon ik de previews e.d. van video on demand goed bekijken. Na de omschakeling werkt alles perfect alleen wordt de interactieve TV niet geïnstalleerd cq geactiveerd. Het apparaat geeft steeds opnieuw aan dat er opnieuw geprobeerd moet worden. Soms geeft hij na 40 of 50% van de kabelmodem initialisatie aan om op OK te drukken en dat de installatie vanzelf doorgaat. Soms gaat de balk die meeloopt zelfs tot 100% maar helaas. Ik heb de stroom en de coax kabel meerdere malen van het apparaat gehaald, maar ook dat helpt niet. Het systeem geeft de volgende gegevens aan retourpad: intern kabelmodem MAC STB: 00-1c-ea-a3-72-8c IP STB: 192.168.100.10 MAC Modem: 00-1c-ea-a3-72-8d IP Modem: 0.0.0.0 Serving area 72813651 Ik maak gebruik van het standaardpakket TV maar sinds 1.9. moet het mogelijk zijn uitzending gemist en enige films gratis te bekijken. Het enige wat ik nog niet geprobeerd heb ik om de fabrieksinstellingen terug te zetten maar dat lijkt mij ook niet nodig omdat nu toch de meest recente software erop zit. Bovendien -neem ik tenminste aan - zullen dan enige opgenomen programma"s verwijderd worden. Heeft iemand nog suggesties wat ik zou kunnen ondernemen (behalve de helpdesk van Ziggo bellen)? |
|
|
MisterSenseo |
Geplaatst op 03-09-2011 14:21
|
![]() Beheerder ![]() » Thuis » 2531XC » Internet Extreme » FRITZ!Box 6690 Cable » TV Complete » Media Next Berichten: 2612 Lid sinds: 03-11-2009 |
Je interne kabelmodem krijgt dus geen IP.........heb je die draaisplitter in je wandcontactdoos zitten ???? Zo ja,verwijderen,zo ver mogelijk wegsmijten en volgens "klikkerdeklik" in mijn handtekening aansluiten............ ![]() Ga me niet vragen waarom het in het verleden wel gewerkt heeft,heb ik geen antwoord op,maar het enige duidelijke is dat je decoder geen IP krijgt van Ziggo en het er dus op lijkt dat je geen retourleiding hebt,wat op mij overkomt alsof je die splitter ertussen hebt zitten. Met vriendelijke groet, MisterSenseo
De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor ! |
|
|
Monteur_kees |
Geplaatst op 03-09-2011 14:45
|
![]() Medewerker van Ziggo ![]() » @home / Casema / Ziggo zuid » Alles-in-1 Extra » Arris » tp-link wr-1043nd (openwrt) » TV Extra » Cisco 8455DVB Berichten: 449 Lid sinds: 03-04-2009 |
Het kan zijn dat je meerde malen interactief via het menu Opnieuw moet doen gisteren 3x moeten herhalen Quote Martien schreef: Ik heb recent een Cisco STB 9455 aangeschaft en vóór 1.9 kon ik de previews e.d. van video on demand goed bekijken. Na de omschakeling werkt alles perfect alleen wordt de interactieve TV niet geïnstalleerd cq geactiveerd. Het apparaat geeft steeds opnieuw aan dat er opnieuw geprobeerd moet worden. Soms geeft hij na 40 of 50% van de kabelmodem initialisatie aan om op OK te drukken en dat de installatie vanzelf doorgaat. Soms gaat de balk die meeloopt zelfs tot 100% maar helaas. Ik heb de stroom en de coax kabel meerdere malen van het apparaat gehaald, maar ook dat helpt niet. Het systeem geeft de volgende gegevens aan retourpad: intern kabelmodem MAC STB: 00-1c-ea-a3-72-8c IP STB: 192.168.100.10 MAC Modem: 00-1c-ea-a3-72-8d IP Modem: 0.0.0.0 Serving area 72813651 Ik maak gebruik van het standaardpakket TV maar sinds 1.9. moet het mogelijk zijn uitzending gemist en enige films gratis te bekijken. Het enige wat ik nog niet geprobeerd heb ik om de fabrieksinstellingen terug te zetten maar dat lijkt mij ook niet nodig omdat nu toch de meest recente software erop zit. Bovendien -neem ik tenminste aan - zullen dan enige opgenomen programma"s verwijderd worden. Heeft iemand nog suggesties wat ik zou kunnen ondernemen (behalve de helpdesk van Ziggo bellen)? -------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south cisco 8485 samsung ue40cXXXXXXXXXXXX golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm |
|
|
Martien |
Geplaatst op 03-09-2011 15:04
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 7 Lid sinds: 03-09-2011 |
Dank voor de snelle reacties. In antwoord daarop: - ik heb al geruime tijd geen draai-splitter meer in gebruik. - ik heb de activatie al zeker 10x geprobeerd. |
|
|
Monteur_kees |
Geplaatst op 03-09-2011 15:09
|
![]() Medewerker van Ziggo ![]() » @home / Casema / Ziggo zuid » Alles-in-1 Extra » Arris » tp-link wr-1043nd (openwrt) » TV Extra » Cisco 8455DVB Berichten: 449 Lid sinds: 03-04-2009 |
1 fabrieksinstellingen herstellen 2 stekker uit stopcontact 3 aanwijzigingen op tv volgen Het kan zijn dathet daarna nog niet meteen lukt Kan nu niet in ons systeem kijken Lig lekker bij het zwembad Suc6 Quote Martien schreef: Dank voor de snelle reacties. In antwoord daarop: - ik heb al geruime tijd geen draai-splitter meer in gebruik. - ik heb de activatie al zeker 10x geprobeerd. Gewijzigd door Monteur_kees op 03-09-2011 15:31 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south cisco 8485 samsung ue40cXXXXXXXXXXXX golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm |
|
|
MisterSenseo |
Geplaatst op 03-09-2011 15:19
|
![]() Beheerder ![]() » Thuis » 2531XC » Internet Extreme » FRITZ!Box 6690 Cable » TV Complete » Media Next Berichten: 2612 Lid sinds: 03-11-2009 |
Hmmmmmmm,misschien stroom er langer afhalen,bijvoorbeeld 2 uur of zo. Jouw decoder heeft geen enkel contact met de servers,dan kom je dus ook geen steek verder,eerst moet je een IP krijgen op je modem,voor die tijd kun je niet verder,dus gaat activeren ook niet gebeuren. Werkt dat ook niet dan toch Ziggo maar even bellen,het zal wel druk zijn,maar kom je erdoor kan het in 5 minuten gepiept zijn,zoals je elders op het forum kunt lezen. Met vriendelijke groet, MisterSenseo
De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor ! |
|
|
Martien |
Geplaatst op 03-09-2011 15:34
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 7 Lid sinds: 03-09-2011 |
Zal morgenmiddag de fabriekherstelling herstellen. (Mijn huisgenoten willen persé een eerder opgenomen aflevering van Lewis nog bekijken). Hoelang moet de stekker daarna uit het stopcontact. MisterSenseo heeft het in zijn reactie over 2 uur of zo.... Als het daarna niet meteen lukt, mag/kan ik je dan een PB sturen met mijn klantnummer? Jij kunt blijkbaar in het systeem van Ziggo. Waarom lukt het eigenlijk daarna nog niet meteen? Quote piotje schreef: 1 fabrieksinstellingen herstellen 2 stekker uit stopcontact 3 aanwijzigingen op tv volgen Het kan zijn dathet daarna nog niet meteen lukt Kan nu niet in ons systeem kijken Suc6 Quote Martien schreef: Dank voor de snelle reacties. In antwoord daarop: - ik heb al geruime tijd geen draai-splitter meer in gebruik. - ik heb de activatie al zeker 10x geprobeerd. Automatisch samengevoegd met vorige post op: september 03 2011 15:36:07: Stroom ligt er af. Ben benieuwd. Anders ga ik de aangedragen oplossing van 'piotje' eerst gebruiken, d.w.z. fabrieksinstellingen eerst herstellen. Bedankt voor je reactie! Quote MisterSenseo schreef: Hmmmmmmm,misschien stroom er langer afhalen,bijvoorbeeld 2 uur of zo. Jouw decoder heeft geen enkel contact met de servers,dan kom je dus ook geen steek verder,eerst moet je een IP krijgen op je modem,voor die tijd kun je niet verder,dus gaat activeren ook niet gebeuren. Werkt dat ook niet dan toch Ziggo maar even bellen,het zal wel druk zijn,maar kom je erdoor kan het in 5 minuten gepiept zijn,zoals je elders op het forum kunt lezen. Gewijzigd door Martien op 03-09-2011 15:36 |
|
|
MisterSenseo |
Geplaatst op 03-09-2011 15:40
|
![]() Beheerder ![]() » Thuis » 2531XC » Internet Extreme » FRITZ!Box 6690 Cable » TV Complete » Media Next Berichten: 2612 Lid sinds: 03-11-2009 |
Okee en een PB sturen met je klantnummer naar mij heeft geen zin,ik heb niets met Ziggo zelf van doen,maar misschien dat Piotje dat voor je wil doen,maar daar beslis ik niet over.......![]() Met vriendelijke groet, MisterSenseo
De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor ! |
|
|
Monteur_kees |
Geplaatst op 03-09-2011 16:07
|
![]() Medewerker van Ziggo ![]() » @home / Casema / Ziggo zuid » Alles-in-1 Extra » Arris » tp-link wr-1043nd (openwrt) » TV Extra » Cisco 8455DVB Berichten: 449 Lid sinds: 03-04-2009 |
Pb sturen mag Waarschijnlijk zal het volgende de oorzaak kunnen zijn Masaal gaan itv boxen zich nu aanmelden En dat de uitgifte van ip adressen stagneert en daardoor kan het zijn dat de box in een wachtrij gezet Wordt Gr' piotje Quote Martien schreef: Zal morgenmiddag de fabriekherstelling herstellen. (Mijn huisgenoten willen persé een eerder opgenomen aflevering van Lewis nog bekijken). Hoelang moet de stekker daarna uit het stopcontact. MisterSenseo heeft het in zijn reactie over 2 uur of zo.... Als het daarna niet meteen lukt, mag/kan ik je dan een PB sturen met mijn klantnummer? Jij kunt blijkbaar in het systeem van Ziggo. Waarom lukt het eigenlijk daarna nog niet meteen? Quote piotje schreef: 1 fabrieksinstellingen herstellen 2 stekker uit stopcontact 3 aanwijzigingen op tv volgen Het kan zijn dathet daarna nog niet meteen lukt Kan nu niet in ons systeem kijken Suc6 Quote Martien schreef: Dank voor de snelle reacties. In antwoord daarop: - ik heb al geruime tijd geen draai-splitter meer in gebruik. - ik heb de activatie al zeker 10x geprobeerd. Automatisch samengevoegd met vorige post op: september 03 2011 15:36:07: Stroom ligt er af. Ben benieuwd. Anders ga ik de aangedragen oplossing van 'piotje' eerst gebruiken, d.w.z. fabrieksinstellingen eerst herstellen. Bedankt voor je reactie! Quote MisterSenseo schreef: Hmmmmmmm,misschien stroom er langer afhalen,bijvoorbeeld 2 uur of zo. Jouw decoder heeft geen enkel contact met de servers,dan kom je dus ook geen steek verder,eerst moet je een IP krijgen op je modem,voor die tijd kun je niet verder,dus gaat activeren ook niet gebeuren. Werkt dat ook niet dan toch Ziggo maar even bellen,het zal wel druk zijn,maar kom je erdoor kan het in 5 minuten gepiept zijn,zoals je elders op het forum kunt lezen. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south cisco 8485 samsung ue40cXXXXXXXXXXXX golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm |
|
|
Martien |
Geplaatst op 03-09-2011 21:43
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 7 Lid sinds: 03-09-2011 |
Piotje. Kon het niet meer afwachten en de fabrieksinstelling inmiddels hersteld en jouw voorgestelde stappenplan doorlopen. Helaas zonder het gewenste resultaat. Heb je een PB gezonden. (Bij het herstellen van de fabriekinstellingen blijf een opname behouden, dus die kan ik morgen in ieder geval nog bekijken) |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Pagina 1 van 2: 12
Spring naar forum: |
![]() ![]() |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Interactieve TV activeren.', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren | Hardware instellingen | : 2 | 25-11-2021 |
storing interactieve televisie van Ziggo | Storing | : 4 | 22-11-2016 |
Activeren Technicolor modem | Klacht over Ziggo | : 3 | 26-05-2016 |
kan wifispots al ruim twee weken niet activeren. | Klacht over Ziggo | : 4 | 26-04-2016 |
wfi aan-uit activeren | WiFi, draadloos netwerk | : 19 | 15-09-2015 |