obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de telefonie van Ziggo of een externe VOIP aanbieder. Hoe sluit ik een eigen thuiscentrale, alarmcentrale of personenalarmering aan. Kan ik een Siemens Gigaset, Profoon of ander merk gebruiken.
 Onderwerp afdrukken
Gigaset DX800A als Voip centrale
zarjan
Vandaag over van ADSL met ISDN naar Ziggo ZZ2. Internet + tv werkt, analoog bellen ook, maar krijg voip niet aan de praat.
Ik heb een Gigaset DX800A die als VOIP centrale werkt. Mijn idee was de Gigaset als voip centrale te gebruiken zoals bij ISDN in het verleden. voordeel tov gebruik 2 analoge lijnen in Cisco modem is dat ik middels de Gigaset de 2 telnrs over de aangesloten handsets kan verdelen en met het basistoestel beide lijnen kan kiezen en ontvangen.
Echter, het lukt niet om de Gigaset op te zetten voor voip.
Ziggo zegt dat zij geen SIP ondersteunen. Dus werkt ook de setup in de Gigaset niet. Wel tip om via een externe SIP centrale te werken. Lijkt allemaal erg omslachtig.

Is er iemand die hier raad weet?
 
kobus1960
Er is een heel topic gewijd aan dit onderwerp, neem m even door.
Wel een ander type, maar misschien heb je er wat aan.
VOIP met Ziggo - Siemens Gigaset C455 IP
 
zarjan

Quote

kobus1960 schreef:

Er is een heel topic gewijd aan dit onderwerp, neem m even door.
Wel een ander type, maar misschien heb je er wat aan.
VOIP met Ziggo - Siemens Gigaset C455 IP



Bedankt.
Als ik het goed begrijp is het met de betreffende Gigaset wel mogelijk om voip in te stellen in de centrale. Dit betreft dan echter alleen een extern SIP account met waarschijnlijk apart telnr?
Als ik dus het idee had om de van KPN ISDN overgenomen vast nrs in te stellen gaat dit niet lukken. Deze zijn enkel te gebruiken via de 2 analoge poorten in de Cisco modem/router.

Jammer. Zo verlies ik functionaliteit tov de ISDN central. Verder heb ik dan ook 2 losse basisstations nodig voor 2 telefoonnummers. Het is daarmee ook niet mogelijk om op 1 telefoon 2 verschillende nummers te ontvangen.

Mocht ik het niet goed zien, dan hoor ik het graag.
 
Black Tiger
Je ziet het helemaal goed.
Als Ziggo de KPN nummers heeft overgenomen ben je beperkt tot hun modem, in jouw geval de Cisco.

Ik heb zelf dit probleem niet, omdat ik achter de Cisco een Fritzbox heb hangen. Deze werkt ook als voip centrale maar kan tevens mijn ex-KPN telefoonnummer bedienen dit komt vanaf het modem op de adsl/TEL aansluiting van de Fritzbox. Nadeel met het type dat ik heb is dat dit maar met 1 telefoon kan omdat er maar 1 adsl/Tel aansluiting op zit.

Maarja daar ben jij verder niet mee geholpen helaas.
Greetings, Black Tiger
 
zarjan
OK. duidelijk.
ik heb inmiddels een Siemens Gigaset N300A gekocht, die voor de ene lijn alle bestaande Siemens handsets over kan nemen.
Voor de andere lijn heb ik een extra basis met handset gekocht die de andere lijn overneemt.
Eigenlijk het enige wat nu niet meer gaat is:
- 2 nummers op 1 telefoon ontvangen
- vertraagd doorschakelen naar een ander nummer (secretaresse dooschakeling) - hiervoor is een 2e vrije lijn nodig op de achtergrond (die ISDN wel heeft)
verder alleen maar voordeliger...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Gigaset DX800A als Voip centrale', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Telfort modem achter Ziggo modem voor VOIP? Eigen telefoon netwerk : 31 27-10-2015
Cisco EPC3928AD en Gigaset N300A IP Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 7 25-06-2015
Voip icm Ziggo Z1 Eigen telefoon netwerk : 38 20-08-2014
VOIP toestel op Cisco EPC3928 via router Eigen telefoon netwerk : 4 26-04-2014
voip bellen met cisco epc3928as Eigen telefoon netwerk : 3 08-03-2014
Advertentie