obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Userid/password ubee modem
TVmonster
Hallo,
ca een jaar geleden overgestapt naar draadloos internet, bij Ziggo. Na ontvangst modem ingelogd op http://192.168.178.1 en userid/password aangepast.
En natuurlijk prompt vergeten en het papiertje waar het op stond ben ik ook kwijt. Nu wil ik het kanaal aanpassen want er zitten hier wel 6 netwerken in de buurt op kanaal 6. Ik kan alleen niet meer inloggen. Nu lees ik hier op dit forum dingen als RESETBUTTON op de achterkant minimaal 20 seconden ingedrukt houden. Maar raak ik dan geen dingen kwijt? Onder op het modem staat ZIGGO en DRAADLOOS (maar deze doen het niet).
Graag jullie reactie enne... keep up the good work. Ik leer hier veel van
Martin
 
Black Tiger

Quote

Maar raak ik dan geen dingen kwijt?

Ligt er aan welke dingen je bedoeld. Op je PC raak je niets kwijt.
Maar wijzigingen die je in je modem hebt aangebracht, bijv. als je jouw Wifi wachtwoord gewijzigd hebt, dat ben je dan kwijt ja en zul je opnieuw in het modem moeten invoeren.

Dus kort gezegd, bij een factory reset van de Ubee (wat je met deze knop inhouden doet) raak je zelfgemaakte instellingen in het Ubee modem kwijt.
Greetings, Black Tiger
 
Monteur_kees
Hallo,

Indien u via pm u postcode en huisnr kan sturen,
Kan ik het modem weer naar de fabrieksinstelling zetten
Waardoor u weer met de standaard gegevens kan inloggen
( ziggo ) & (draadloos )

Gr, piotje
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
TVmonster

Quote

Black Tiger schreef:

Quote

Maar raak ik dan geen dingen kwijt?

Ligt er aan welke dingen je bedoeld. Op je PC raak je niets kwijt.
Maar wijzigingen die je in je modem hebt aangebracht, bijv. als je jouw Wifi wachtwoord gewijzigd hebt, dat ben je dan kwijt ja en zul je opnieuw in het modem moeten invoeren.

Dus kort gezegd, bij een factory reset van de Ubee (wat je met deze knop inhouden doet) raak je zelfgemaakte instellingen in het Ubee modem kwijt.


Met dingen bedoelde ik eigenlijk "instellingen", maar je antwoord is duidelijk. Het modem zal dus teruggezet worden naar de fabrieksinstellingen.
Thanks
 
Black Tiger
Yep, met een herstart van het modem blijft alles hetzelfde.
Met dat knopje wordt het terug naar fabrieksinstellingen.

Succes!
Greetings, Black Tiger
 
Monteur_kees
Hallo, Martinemans

het modem is naar de default instellingen gezet

username : ziggo
passw draadloos

alle kleineletters,

Mvg, Piotje
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Userid/password ubee modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Niet te stoppen procces retournering oud modem. Helpdesk : 4 15-03-2019
Bin-file van compal-modem wijzigen Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 25-12-2018
settop box modem Klacht over Ziggo : 3 09-05-2018
Snelheid nieuwe modem ZEER slecht Klacht over Ziggo : 12 16-12-2017
Advertentie