obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Kabelaansluiting PC/Modem max 10 Mbps
hendrik43
Hallo.
Ik zit met het volgende probleem: na opstarten van de PC heb ik een max. verbindingssnelheid van 10 Mbps.
De PC zowel op een Cat5e als een Cat6 kabel aangesloten.
Tijdens het opstarten volgt meerdere keren afwisselend "geen netwerkkabel aangesloten" en 100Mb/s, waarna de
aansluiting op 10 Mb/s blijft staan.
Nieuwe netwerkkaart aangeschaft, geen verbetering.
Wellicht staan er instellingen op deze PC niet goed?

Gegevens;
OS: Windows XP Home edition
Netwerkkaart: TP-Link Gigabit PCI Adapter TG-3269

Een andere PC op hetzelfde modem draait prima.

Wie weet de oplossing
 
kobus1960
In apparaat beheer naar de eigenschappen van de adapter gaan.
Dan even het tabblad geavanceerd open klikken.
Even scrollen naar Snelheid & Duplex.
Deze op automatisch zetten, zou moeten werken.
Laat even weten of dit werkt?
 
Nicholas
Kan ook een conflict met XP zijn. Zorg voor de laatste drivers voor deze netwerkkaart.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
mesa57
De negotion speed staat default op automatisch. Daarom duurt het even voordat je verbinding hebt. Drivers updaten kan geen kwaad. Heb je het probleem daarna nog, probeer dan eens een andere kabel.
 
kezeltje

Quote

hendrik43 schreef:

Hallo.
Ik zit met het volgende probleem: na opstarten van de PC heb ik een max. verbindingssnelheid van 10 Mbps.
De PC zowel op een Cat5e als een Cat6 kabel aangesloten.
Tijdens het opstarten volgt meerdere keren afwisselend "geen netwerkkabel aangesloten" en 100Mb/s, waarna de
aansluiting op 10 Mb/s blijft staan.
Nieuwe netwerkkaart aangeschaft, geen verbetering.
Wellicht staan er instellingen op deze PC niet goed?

Gegevens;
OS: Windows XP Home edition
Netwerkkaart: TP-Link Gigabit PCI Adapter TG-3269

Een andere PC op hetzelfde modem draait prima.

Wie weet de oplossing


ik denk dat er een adertje van je 8-polige ethernetkabel gebroken is.
8-aderige kabels kunnen ook met 4 aders werken, maar dan tot 10Mb/s
even een andere (goede) kabel proberen.

s6
jan
Make a daily backup of your obsolete files. Clap
 
hendrik43
Dank aan allen voor de snelle reactie.

Alle suggesties al uitgeprobeerd. Geen verbetering.
Netwerkkaart is nieuw.
Modem is een Cisco EPC 3925
Andere PC draait op Win 7 Ultimate
 
Nicholas
Wat je ook nog zou kunnen proberen. In die TP link zit gewoon een Realtek Chipset.
In jouw geval RTL8169SC. Daar is gewoon een driver van te downloaden.

[url]
http://driverscollection.com/_4357278535543e3b787ee7dde8f/Download-RealTek-RTL8169SC%28L%29-Driver-v.5.719-for-Windows-XP-64-bit-Server-2003-free[/url]

Ik zou eerst de driver downloaden, uitpakken in een map, etc.... Dan vervolgens de netwerkaart uit je apparaatbeheer van XP verwijderen, alsmede de netwerk verbinding. En dan opnieuw installeren
handmatig met de gedownloade driver.

Ik weet natuurlijk niet op dit te oplossing is maar als je ten einde raad bent kun je dit wel proberen. Ik denk namelijk nog steeds dat het een conflict is met de driver en XP. En natuurlijk de computer.
Weet niet wat voor systeem het is maar je kunt altijd een conflict hebben met PCI-poort --> kaart --> driver ---> besturingssysteem.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Kabelaansluiting PC/Modem max 10 Mbps', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Niet te stoppen procces retournering oud modem. Helpdesk : 4 15-03-2019
Bin-file van compal-modem wijzigen Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 25-12-2018
settop box modem Klacht over Ziggo : 3 09-05-2018
Snelheid nieuwe modem ZEER slecht Klacht over Ziggo : 12 16-12-2017
Advertentie