obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Z3 maar 1 pc op modem + switch
xtremespeed14
hoi , beetje lang verhaal zo , maar ik kan er niet meer uitkomen .
vrijdag is internet zoals gewoonlijk uitgevallen , ik dacht dat een reset genoeg zou zijn .
Dus niet , uiteindelijk alle cabels omschakelen en ets hielp niet , ook pc direct op modem aansluiten werkte niet(manueel ingesteld of auto).
uiteindelijk kwam paar dagen later me stiefpa en heeft een imac via switch+modem aangesloten(manueel alles instellen) . Probleem is nu dat zelfs als ik me andere pc's via switch/direct op modem met hetzelfde DNS , router en andere IP adres aansluit zegt ie dat internet prima werkt , maar ik kan nog steeds niet surfen/AUTO werkt totaal niet zo i zo.Sad.

IP adres 84.105.128.107(werkt op mac, andere pc's niet met deze , niet met andere )
SUBNETMASK 255.255.255.0 altijd zo geweest.
Router 84.105.128.1
DNS 213.73.255.52
Modem motorola sbv5121e

ik kan me niet voorstellen , dat modem op switch aansluiten met cabel , dan pc's op switch aansluiten zo moelijk kan zijn ... plz need help
ik heb ook op google gezien , dat als je router hele nacht uit laat staan ziggo je mac vergetten en dat misschien je pc accepteert ? klopt dat ?


ANYWAY plan was/is/iig hoe het geweest is voor uitval)

modem -> (edit) SWITCH asus gigax1105n -> imac
->aantal windows pc's

als het hier zo dood blijft met ik naar GoT ook ff dit probleem plaatsen , ik kan niet leven zonder ijn dagelijkse potje DoD...
Gewijzigd door xtremespeed14 op 13-08-2008 16:10
 
Wout
Kijk even naar deze post, http://ziggo.gebruikers.eu/forum/view...#post_1420

Je hebt een router nodig en geen switch. In de router kun je dan ook je mac adres clonen/overnemen.
 
xtremespeed14
Dat is een typfoutje , pardon =)...
maar dat is ook maar 1/10de van het probleem , belangerijkste prijs dat ik gewoon geen andere pc's op modem kan aansluiten...
 
Zippo
In dat geval modem uit pc uit. Modem aanzetten, minuutje wachten en pc aanzetten. (pc dient het ip adres met dhcp te verkrijgen)
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
xtremespeed14
JOHOOE , het werkt , ok 1ste probleem is dus opgelost , andere pc's kunnen via de manier boven beschreven aangesloten worden , ik zal nu proberen weer switch (was dus switch geen router , maar wats verschil 0.o ) tussen te zetten en meerdere pc's aansluiten .

iig bedankt.
 
Zippo
Switch zal niet gaan werken. Een router kan wel.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Nijreesboy

Quote

Zippo schreef:
Switch zal niet gaan werken. Een router kan wel.


is het ook niet mogelijk om de ipadressen handmatig te instellen?...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Z3 maar 1 pc op modem + switch', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Niet te stoppen procces retournering oud modem. Helpdesk : 4 15-03-2019
Bin-file van compal-modem wijzigen Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 25-12-2018
settop box modem Klacht over Ziggo : 3 09-05-2018
Snelheid nieuwe modem ZEER slecht Klacht over Ziggo : 12 16-12-2017
Advertentie