obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Ubee modem- en HD-tv-signaal bijten elkaar
doekenorg
Hallo mede-Ziggo-ers,

Onlangs ben ik verhuisd naar mijn eerste koopwoning. In mijn flatje hiervoor had ik Ziggo en alles werkte naar behoren. Ik had de geleverde wandcontactdoos van Ziggo geplaatst en alles aangesloten zoals Ziggo het graag ziet. (We aim to please).

In mijn nieuwe woning heeft de vorige eigenaar echter de groene hoofddraad direct gesplitst, met een 5-860 MHz 3-wegssplitter, naar alle verschillende kamers. Nu gebruik ik alleen beneden de televisie, dus ik heb op de splitter mijn televisie op de eerste uitgang en de modem op de tweede uitgang (zie bijlage). Dit leek goed te werken tot ik TV keek, en ondertussen iets aan het downloaden was. Zodra ik ging downloaden (volle snelheid, 60mbs) had ik geen signaal meer op de TV. Stop ik met downloaden dan is het signaal er weer.

Nu is mijn vraag: Hoe kan ik, zonder de wandcontactdoos van Ziggo te moeten plaatsen, deze opstelling werkend krijgen. Waarbij de modem het televisiesignaal dus niet stoort.

Ik heb gezocht op het forum, maar kan geen oplossing vinden voor dit probleem. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Of is er een Ziggo-monteur die hier zijn licht over kan laten schijnen?

Heb ik de verkeerde splitters? Of moet ik echt perse die wandcontactdoos plaatsen. Dit lijkt mij namelijk ook een splitter, maar dan met een andere frequentie? (Daar gaat het mijn verstand te boven).

Ik heb Ziggo Alles-in-1 Plus, een Ubee Wifi-modem (met Wifi uitgeschakeld, imv een... ) Netgear WNDR3700v2 600N Router. Voorlopig kan ik wel even zonder TV, maar niet te lang Wink
doekenorg voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Monteur_kees
Hallo doekenorg,

de manier zoals het nu is aangesloten is absoluut niet toegestaan
de andere apparaten die nu ook aangesloten zijn kunnen een storing veroorzaken in het retourssignaal van het modem
en kan zelfs een storing voor de gehele wijk veroorzaken,
je kan hier zelfs voor afgesloten worden
dus als ik u was zou ik de dit zo snel mogelijk veranderen en de aansluiting maken zoals de handleiding voorschrijft.

gr, Kees
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
Ziggo-WebCare_Jelle

Quote

Monteur_kees schreef:

Hallo doekenorg,

de manier zoals het nu is aangesloten is absoluut niet toegestaan
de andere apparaten die nu ook aangesloten zijn kunnen een storing veroorzaken in het retourssignaal van het modem
en kan zelfs een storing voor de gehele wijk veroorzaken,
je kan hier zelfs voor afgesloten worden
dus als ik u was zou ik de dit zo snel mogelijk veranderen en de aansluiting maken zoals de handleiding voorschrijft.

gr, Kees


Toevoeging hier op, mocht je geen aansluitset hebben ontvangen (normaal wordt deze automatisch verstuurd) dan mag je mij een PB sturen met je postcode+huisnummer, dan zal ik er voor zorgen dat je deze alsnog ontvangt.
Ziggo WebCare Jelle
 
doekenorg

Quote

Ziggo-WebCare_Jelle schreef:

Quote

Monteur_kees schreef:

Hallo doekenorg,

de manier zoals het nu is aangesloten is absoluut niet toegestaan
de andere apparaten die nu ook aangesloten zijn kunnen een storing veroorzaken in het retourssignaal van het modem
en kan zelfs een storing voor de gehele wijk veroorzaken,
je kan hier zelfs voor afgesloten worden
dus als ik u was zou ik de dit zo snel mogelijk veranderen en de aansluiting maken zoals de handleiding voorschrijft.

gr, Kees


Toevoeging hier op, mocht je geen aansluitset hebben ontvangen (normaal wordt deze automatisch verstuurd) dan mag je mij een PB sturen met je postcode+huisnummer, dan zal ik er voor zorgen dat je deze alsnog ontvangt.


Het probleem was niet zozeer dat ik geen aansluitset had ontvangen (ondanks dat die goed verstopt onderin een verhuisdoos zat), maar dat ik eigenlijk de ruimte niet had om het aansluitpunt te plaatsen. Dit omdat de gene voor mij het allemaal superstrak had aangelgd. Dit wilde ik niet verprutsen.

Inmiddels heb ik het aansluitpunt (met veel moeite) weten te plaatsen en dit loste inderdaad mijn problemen op. Ik vraag me alleen af waarom die splitter van ziggo zo'n enorm log ding moet zijn. Als het aansluitpunt (het vrouwtje op de achterkant, opzij wordt gezet, net als bij een splitter, en ook een dergelijke aansluiting wordt, dan zou plaatsen is veel gevallen een stuk praktischer zijn.

Hoe dan ook, spul draait weer als een trein. 60mbit downloaden terwijl de vrouw rustig TV kan kijken. Ik ben thuis... Smile
 
kobus1960
kijk aan, opgelost! Dank voor de feedback. Clap
Geeft maar weer eens aan hoe belangrijk een juiste aansluiting is.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ubee modem- en HD-tv-signaal bijten elkaar', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Humax IHDR 5500C Geen signaal Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 4 14-07-2020
Niet te stoppen procces retournering oud modem. Helpdesk : 4 15-03-2019
Bin-file van compal-modem wijzigen Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 25-12-2018
Afschakelen analoog signaal, gevolgen voor radio-ontvangst? Ziggo nieuws : 2 18-10-2018
Advertentie