obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
probleem met UBEE EVW3200
Robert2912
Beste forum experts,

Ik heb sinds afgelopen zondag een irritant probleem met mijn UBEE EVW3200 wifi modem. Na een korte stroomuitval, en dus een herstart van de UBEE, is het wifi bereik nog slechter geworden dan het al was.

Zelf op enkele meters afstand heb ik geen 100% ontvangst meer op mijn laptop, voorheen was dat geen probleem.
Het maakt ook niet uit of ik het zendvermogen op 25% of 100% instel, het signaal blijft steeds even slecht.
Het lijkt dus wel of het modem nu de hele tijd op 25% zit uit te zenden.

Daarnaast valt af en toe de verbinding met het internet weg, en is het vaak niet mogelijk om in te loggen op het modem door 192.168.178.1 in de browser in te typen.

Ik krijg dan regelmatig te zien : connection timed out

De behaalde snelheden zijn op zich correct, 60 MB download en 6mb upload als ik een bekabelde verbinding heb met de UBEE. Op Wifi haal ik 43 MB download en 5,7 MB upload. Dat zijn dus mooie waardes zul je zeggen.

De waardes lijken echer mooier dan ze zijn! Sinds die stroomstoring valt de verbinding dus af en toe even weg, en wat nog erger is : ik kan geen streaming audio en video meer gebruiken.

Op mijn mooie 55 inch Samsung ES8000 tv loopt nu Uitzending gemist constant vast, schokkerig beeld enz enz, je ziet dat ie constant moet bufferen om weer even een paar seconden beeld te geven. Ook mijn beide Internet Radio's werken nu niet meer. Ik heb twee seconden muziek, en dan moet ze weer minuten lang bufferen om weer een paar seconden te spelen.

Uiteraard klanten service gebeld: maar volgens hun moet alles goed zijn.
Grrr...
Eerst moest ik met een kabeltje verbinding maken zodat ze mijn PC konden overnemen.
Daarna een hoop gezeur omdat ik Linux gebruik en hun daar niets van snappen LOL

Op verzoek maar windows 7 opgestart zodat ze de boel konden overnemen.

Conclusie: alles is goed meneer, niets aan de hand.
De download en upload snelheden worden gehaald, en ook een test youtube filmpje draaide goed.
Dus volgens hun probleem opgelost.

Volgens mij dus niet!
Heb nog steeds geen Internet Radio en Uitzending gemist kan ik ook niet meer gebruiken.

Ook Service + zegt dat alles goed moet zijn, hebben nog wel de beacon time op 50 gezet ipv 100. Maar dit heeft
verder ook niet geholpen.

Wat kan ik nu nog doen, behalve die UBEE kapot smijten en klantenservice opnieuw bellen voor een modem storing??

Rob

PS: Ik heb nog een AMPED wireless R10000G router achter de hand, dus ik kan eventueel het router gedeelte uitlaten zetten. Maar alles heeft zeker een jaar goed gewerkt tot afgelopen zondag. Dus eigenlijk wil ik gewoon dat deze storing verholpen wordt!
 
Robert2912

Quote

rob329 schreef:

Beste Rpbert.

Ik had het zelfde probleem.
Ik heb deze als volgt opgelost.

Achter de modem in/uitschakelaar snel achter elkaar uit-aan zetten dus uit aan uit aan etc +/- 5x.

ik heb dit probleem 2x gehad door div. stroomstor. in de buurt en is door deze mannier opgelost Andere adviezen van ziggo etc modem uitz etc hielp toen bij mij ook niet

Succes je naam genoot Rob ps laat even weten of het gelukt is


Dag Rob,

Helaas heeft de UBEE EVW 3200 geen aan/uit schakelaar. Bedoel je misschien de reset knop op de achterzijde (die alleen met een sate stokje in te drukken is) ?

Of moet ik gewoon de netstekker snel 5x in en uit het stopcontact halen.
Lijkt mij niet zo bevorderlijk voor het modem...

Rob
 
Justin23

Quote

Robert2912 schreef:

Quote

rob329 schreef:

Beste Rpbert.

Ik had het zelfde probleem.
Ik heb deze als volgt opgelost.

Achter de modem in/uitschakelaar snel achter elkaar uit-aan zetten dus uit aan uit aan etc +/- 5x.

ik heb dit probleem 2x gehad door div. stroomstor. in de buurt en is door deze mannier opgelost Andere adviezen van ziggo etc modem uitz etc hielp toen bij mij ook niet

Succes je naam genoot Rob ps laat even weten of het gelukt is


Dag Rob,

Helaas heeft de UBEE EVW 3200 geen aan/uit schakelaar. Bedoel je misschien de reset knop op de achterzijde (die alleen met een sate stokje in te drukken is) ?

Of moet ik gewoon de netstekker snel 5x in en uit het stopcontact halen.
Lijkt mij niet zo bevorderlijk voor het modem...

Rob


Mijn UBEE EVW 3200 heeft ook een aan/uit knopje. Het is een klein knopje en zit boven de adapterplug.
 
kobus1960
Alles uit, stroom van de EVW af, zeker een minuut of 10.
Ook pc's en andere verbindingen uit.
Modem weer aan stroom, rustig op gang laten komen.
Pas als alle led's stabiel zijn, spullen weer aan zetten.
Zou moeten werken, kan zijn dat ie nog een update
probeert te pakken, dan kan het wat langer duren.

En idd, een mini schakelaar boven de voeding ingang.
 
briolet

Quote

Robert2912 schreef:.... Na een korte stroomuitval, en dus een herstart van de UBEE, ......
Daarnaast valt af en toe de verbinding met het internet weg, en is het vaak niet mogelijk om in te loggen op het modem door 192.168.178.1 in de browser in te typen.

Ik krijg dan regelmatig te zien : connection timed out

Houd er rekening mee dat door de stroom uitval ook andere apparaten gereset kunnen zijn en gek doen op je netwerk. Ik vind het nml. vreemd dat je niet eens kunt inloggen. Heb je de problemen ook als jouw computer de enige is die bedraad is verbonden? Heeft jouw computer een IP in de range van 192.168.178.x (zo niet dan werkt ook DHCP niet meer goed.)

En check je kabels door eens via een nieuwe utp kabel te verbinden. (Die mooie 10 meter kabel die je bij de Ubee krijgt heeft bij mij al door het hele huis heen gelegen Wink )
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'probleem met UBEE EVW3200', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Upstream probleem naar Kerkomroep.nl Storing : 11 21-11-2017
Ubee EV|M3200 of 3226 wifi? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 19-10-2017
Ubee modem icm ip camera probleem Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 23 30-08-2017
Ziggo ubee 3200 Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 22-10-2016
Chromecast audio probleem WiFi, draadloos netwerk : 1 13-10-2016
Advertentie