obey-robots.txt
data-full-width-responsive="true">
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Interne communicatie matig ervaren
Kelvinator
De nieuwste firmware zit al op de fritzbox repeater n/g, maar deze repeater gaf bij m'n xs4all modem/router (fritzbox 7360) veel problemen op de 1e verdieping. Ik heb hier echter met de huidige modem en router geen connectie problemen, merk alleen geen verschil in snelheid ondanks een sterkere signaal en een doorgeef snelheid van ca. 130 mbit. (melding op repeater) Desondanks haal ik max. rond de 15-20 mbit!
Zelf heb ik een Linksys ea6500 (super router) op de cisco ziggo modem (wifi hiervan staat uit) aangesloten die op 2,4 ghz tot 500 mbit onderrsteunt en op 5 ghz tot 1300 mbit ondersteunt. Verder heb ik een icidu usb adapter n300 (tot 300 mbit) op m'n pc aangesloten. Dus opzich zou ik 60 mbit moeten kunnen halen? (maak gebruik van 2,4 ghz, aangezien 5 ghz nog niet door veel apparatuur wordt ondersteund en een slechtere range heeft) Op de 1e verdieping heb ik een cat 5e kabel liggen die op de router is aangesloten. Hier wil ik nog een 'goedkope' N router (300) op aansluiten en als access point wil instellen. Opzich zou ik dan wel 50-60 mbit moeten kunnen halen toch? En is het een must (als ik de snelheid optimaal wil benutten) om deze router van hetzelfde merk (cisco/linksys) te halen nav tips die ik op internet heb gelezen.
Gewijzigd door Kelvinator op 13-02-2013 10:52
 
Ziggo-WebCare_Jelle

Quote

Black Tiger schreef:

Oh dus geen naam meer nodig tegenwoordig? Weten we dat ook alweer.


Begrijp me niet verkeerd. Als je belt voor een afspraak hebben we uiteraard nog steeds de naam nodig, dit ter controle. Wat ik bedoel te zeggen, je naam staat niet in de eindversterker vermeld Smile Voor het fysiek aansluiten (dus het juiste kabeltje aansluiten op de coax tap) hebben we alleen postcode+huisnummer nodig om de locatie te vinden.

Quote


Dan ben ik echter reuze benieuwd waarom is het dan fout gegaan tot 2x toe omdat de aansluiting niet te vinden zou zijn, vanwege dat er een verkeerde achternaam zou zijn doorgegeven en het huisnummer niet te vinden zou zijn?
Als dat tegenwoordig op postcode en huisnr. gaat, vraag ik me toch zeer af waarom dan zoiets naar de klant gecommuniceerd wordt.


Dit is een goede vraag en lastig om (achteraf) te achterhalen waardoor het mis gegaan is. Wat ik me kan voorstellen waardoor het mis kan gaan is de nummering. In een gemiddelde eindversterker zitten er tussen de 8 en de 16 aansluitingen. Deze aansluitingen hebben allen het huisnummer op de kabel vermeld staan. Het komt helaas wel eens voor dat de nummering niet klopt of dat er geheel niet gelabeld is. Dan wordt het gokken welke kabel het is.

Quote


Ik ben tevens niet gecharmeerd van de werkwijze. De monteur had die bij de poging tot aansluiting op 6 februari al kunnen zien.
Dan moet er iets gedaan worden, dat duurt dan 3 dagen zonder dat er bericht van naar de klant wordt gegeven, en blijkt e.e.a. al aangesloten te zijn? Alleen niet op de juiste plek.

In de tijd van @home mocht een monteur pas vertrekken bij een werkende aansluiting.
En bij ons belt de monteur gewoon naar Ziggo om die aansluiting te realiseren als hij ziet dat hier op de kast geen signaal zit.
Maarja, ook dat alleen als er sprake is van een echte monteur, niet van die losse bedrijfjes die schijnbaar ingehuurd worden om de aansluiting thuis te doen.

Dit is eigenlijk ook de werkinstructie van de (externe (installatie))monteur. Hij moet er voor zorgen dat het signaal er op gezet wordt (dus ook de schakeling in de eindversterker) en als dit gedaan is, moet er een (blauw) kaartje achtergelaten worden met de melding dat het signaal erop gezet is. Er kunnen natuurlijk ook technische redenen zijn waardoor de (installatie) monteur dit niet direct lukt, in dat geval kan de monteur contact met Ziggo opnemen om vervolg acties uit te zetten. De monteur hoeft na alleen signaal op de kabel zetten niet aan te bellen maar de blauwe kaart moet wel achtergelaten zijn (tenzij je gebruik gemaakt hebt van installatie door monteur).

Ik wil best kijken wat er mis gegaan is bij de topicstarter (dit ook zodat we, indien nodig, terugkoppeling kunnen geven aan de desbetreffende installatiebedrijf). Hiervoor wil ik de topicstarter vragen om middels PB zijn postcode+huisnummer te sturen.
Ziggo WebCare Jelle
 
Black Tiger
@Kelvinator:
Ik durf het niet te zeggen, met kabel moet je 60mbit boven krijgen. Maar ik heb teveel rare ervaringen gezien om te kunnen zeggen dat je ook 60 mbit boven gaat halen.
Theoretisch zou het met jouw apparatuur moeten kunnen. Maar volgens mij moet je ook meer dan 20mbit kunnen halen op een 60mbit aansluiting als je al een 3 streepjes signaal hebt.
Ik heb zelf geen wifi actief beneden, maar wel een cat 5e naar boven gelegd en daar ligt een switch voor de pc's boven en er zit ook een Linksys AP op aangesloten. Doordat deze boven staat is het bereik daarvan groter als beneden.
Dus nu heb ik dekking door het hele huis (zolder, 1ste verdieping, begane grond en tuin).
Hopelijk gaat het bij jou dan straks ook beter c.q. naar wens.
Vergeet niet je postcode en huisnr. naar Jelle te sturen per pm.Wink

@Jelle:

Quote

Begrijp me niet verkeerd.

Nee oke, maar ik dacht dus dat er nog steeds een verificatie controle plaats vond als er een aansluiting werd gedaan, of naam en huisnummer overeen kwamen met wat op papier stond v.w.b. wat er in het kastje buiten moest worden aangesloten. Maar dat is dus niet (meer) zo.

Quote

Het komt helaas wel eens voor dat de nummering niet klopt of dat er geheel niet gelabeld is. Dan wordt het gokken welke kabel het is.

Is dat niet chronologisch aangesloten dan? Dus een logischer volgorde. De eerste kabel is van het huis het meest ver verwijderd en zo verder? Of net omgekeerd, eerste aansluiting het dichts bij en dan zo verder? Van boven naar beneden? Dat zou het meest logische zijn.
Maar ik weet niet of dat in den beginne ook zo gedaan is.

Quote

(tenzij je gebruik gemaakt hebt van installatie door monteur).

Dat is dus in dit geval gebeurt. Abo met gratis monteur erbij.

Bedankt overigens voor de mooie uitleg omtrent de blauwe kaart enzo, altijd interessant om te weten.
Verklaart echter nog niet hoe het mogelijk is dat een monteur een aansluiting die je vrijwel niet verkeerd om kunt aansluiten, toch verkeerd om aangesloten heeft. Dus het lijkt me inderdaad verstandig e.e.a. eens na te kijken.

Dus Kelvinator, even per pm je postcode en huisnr. sturen, dan kan Jelle zien of er nog iets te achterhalen is.
Greetings, Black Tiger
 
Kelvinator
Mbt router: ik heb de cat 5e kabel op mn laptop op de 1e verdieping aangesloten en haal hetgene wat ik beneden draadloos kan ontvangen. (max snelheid)
Ik merk echter wel dat ik met zowel mn laptop als mn pc in mijn kamer een snelheid haal van ca. 20 mbit (1e verdieping) indien draadloos. Zonder de repeater haal ik een sterkte signaal van 3/5 streepjes, met repeater ca. 4 a 5/5.
Ik hoop dat een access point op de 1e verdieping (aangesloten op de cat 5e coax kabel) tot een significant verbetering van de draadloos speed zal leiden.
Verder heb ik ook de firewall van de ziggo modem uitgezet, omdat dit soms ook tot lagere snelheden kan leiden.
Any other tips hoe ik m;n netwerk kan verbeteren?

mbt ziggo webcare jelle: Ik heb hem gepm'ed!
 
Black Tiger
Hmmz... da's vreemd. Als je met die repeater toch 4/5 of 5/5 haalt, dan zou je theoretisch ook de max. snelheid moeten kunnen halen of in elk geval dicht daarbij. Ik krijg dan zware twijfels er over of het met een AP beter zou gaan.

Misschien dat de webprotectie van de virusscanner boven de snelheidstest tegen houdt?

Heb je toevallig iets van cloud security aan staan in de router ofzo?
Greetings, Black Tiger
 
Kelvinator

Quote

Black Tiger schreef:

Hmmz... da's vreemd. Als je met die repeater toch 4/5 of 5/5 haalt, dan zou je theoretisch ook de max. snelheid moeten kunnen halen of in elk geval dicht daarbij. Ik krijg dan zware twijfels er over of het met een AP beter zou gaan.

Misschien dat de webprotectie van de virusscanner boven de snelheidstest tegen houdt?

Heb je toevallig iets van cloud security aan staan in de router ofzo?
Ik denk dat de range van de repeater een stuk minder goed is dan een AP. De repeater pakt het wifi signaal van beneden automatisch op (zonder kabel) maar versschilt wel behoorlijk in het doorgeven van de snelheid (schommelt tussen 70-130 mbit)
Ook als ik op de 1e verdieping met m'n draadloze verbinding een speedtest doe zie ik dat de snelheid erg schommelt.
De afstand van de router (die op de begane grond in een hoek gepositioneerd is ivm aansluiting modem/wandcontact doos/dect basis) naar mijn kamer bedraagt ruim 10 meter (+ 1e verdieping, dus door gewapend beton en etc) en zou volgens tests (reviews op inet) alsnog zeker wel een 100+ mbit snelheid op de 1e verdieping moeten kunnen doorgeven.
Ik heb ook al gekeken naar eventuele storingen met de wifi's van de buren, maar zit nu op kanaal 6 waar geen andere routers van buren worden gebroadcast,

Doel jij op de virusscanner van mijn pc/laptop? Dat zou toch geen verband moeten hebben met de snelheid van de wifi verbinding??
Cloud security??? Denk niet dat die aanstaat, en als ie aanstaat, zou dat de snelheid naarmate je verder van de router bent kunnen beinvloeden?
 
Black Tiger

Quote

De repeater pakt het wifi signaal van beneden automatisch op (zonder kabel)

Ahja, dat kan inderdaad wel een behoorlijk stukje verschil uitmaken en ook die schommelingen veroorzaken.
Zo gezien zou een AP dan inderdaad meer kans maken omdat die een bekabelde aansluiting heeft tot boven.

Een virusscanner zal de gewone snelheid niet beinvloeden, maar kan heel goed snelheidstesten van bijv. speedtest.ziggo.nl en speedtest.net en soortgelijke sites beinvloeden als web-protectie actief staat.
Daarbij doel ik inderdaad op de virusscanner van de laptop of pc waar je de snelheid mee meet. Het is me namelijk niet bekend hoe je de snelheid meet, dus ik ga er van uit dat je dat via genoemde sites doet of soortgelijke sites.

Ik weet dat Sitecom routers een Cloud Security instelling hebben. En de ervaring is er ook al dat als je die uit zet het een enorm verschil kan veroorzaken in snelheid.
Greetings, Black Tiger
 
Ziggo-WebCare_Jelle

Quote

Black Tiger schreef:

[quote] Is dat niet chronologisch aangesloten dan? Dus een logischer volgorde. De eerste kabel is van het huis het meest ver verwijderd en zo verder? Of net omgekeerd, eerste aansluiting het dichts bij en dan zo verder? Van boven naar beneden? Dat zou het meest logische zijn.
Maar ik weet niet of dat in den beginne ook zo gedaan is.


Normaal gesproken zit er inderdaad wel een chronologische volgorde in maar stel nu, je hebt een lange straat met meerdere eindversterkers, en de eind versterker waar het om gaat staat in het midden van deze lange straat, dus tussen de huizen. Hypothetisch geval, maar stel dat deze exact in het midden staat, dan wordt het al lastig (als nummering niet klopt of er geen nummering op de kabel staat) om in 1 keer de juiste kabel te hebben. Er zijn mogelijkheden om met een apparaat de lengte van de kabel te meten (middels een puls) maar als het verschil minimaal is blijft het gokken. Nu is het wel zo dat dit sporadisch voor komt.

Quote

Bedankt overigens voor de mooie uitleg omtrent de blauwe kaart enzo, altijd interessant om te weten.
Verklaart echter nog niet hoe het mogelijk is dat een monteur een aansluiting die je vrijwel niet verkeerd om kunt aansluiten, toch verkeerd om aangesloten heeft. Dus het lijkt me inderdaad verstandig e.e.a. eens na te kijken.

De kabel was op woensdag al aangesloten maar in dit geval bleek er achteraf ook nog een lek te zijn in de eindversterker en was de hoofdaansluiting helaas niet goed aangesloten.
Gewijzigd door Ziggo-WebCare_Jelle op 14-02-2013 14:12
Ziggo WebCare Jelle
 
Black Tiger
Bedankt voor de uitleg.

Het laatste antwoord was echter niet het antwoord op de vraag.Wink
Ik ga er echter van uit dat de monteur dan vermoedelijk wat slordig is geweest als hij dat niet goed aangesloten heeft.

Dat is waar ik op doelde mijn andere reacties, hier zijn op meerdere plaatsen klachten over, misschien dat het een idee is om eens een evaluatie te houden of een random test als er problemen zijn om te zien of het om dezelfde personen/bedrijven gaat.
Greetings, Black Tiger
 
Kelvinator
Behalve het feit dat het verkeerd werd aangesloten moesten we in eerste instantie ook nog 38e lappen.

Het zou wel mooi zijn als nieuwe klanten van ziggo een evaluatie formulier krijgen om daarmee feedback te geven aan Ziggo nav hoe ze het proces hebben ervaren. Misschien gebeurt dit al... (klanten belevenis + medewerkers belevenis)
Maar hiermee kan Ziggo goed en overzichtelijk peilen hoe de klanten over Ziggo denken en hoe ze het hebben ervaren. Daarnaast kan Ziggo hiermee de sterke en zwakke punten zien en daar waar nodig is verbeteringen aan/toepassen.
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Interne communicatie matig ervaren', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo verhoogt prijzen alweer ! Maar de service en het netwerk hier zijn matig Klacht over Ziggo : 3 23-05-2017
interne op hd tv Algemeen : 2 09-09-2013
kabelbreuk en zeer slechte communicatie Ziggo Storing : 9 18-01-2011
kan interne pc niet bereiken via router Instellingen software : 4 30-09-2009