obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
wifi problemen
JGSiegers
Hallo,

Sinds enkele maanden heb ik problemen met het wifi.
Het wifi valt dan even helemaal weg en na het modem even van het stroom gehaald te hebben en weer te hebben aangesloten werkt het vaak weer. Met mijn laptop komt het probleem vaker voor. Als ik dan het commando ipconfig/release gevolgd door ipconfig/renew invoer werkt het weer, maar na een paar minuten valt dan het signaal vaak weer weg.

Kunt iemand me vertellen waarmee dit te maken heeft en hoe ik het op kan lossen? Smile

Met vriendelijke groet,

Jesse Siegers
 
briolet
Probleem met wifi kan te maken hebben met het automatisch wisselen van kanalen. Je schrijft echter niet welke router je hebt. Er schijnen b.v. clienten te zijn die geen kanalen 12 en 13 kunnen ontvangen. Als je wifi daar een vrij kanaal ziet heb je een probleem. Maar volgens mij Gebruikt de Ubee die twee nooit in auto mode. (gebruikt volgens mij alleen maar 1, 6 en 11).

Of het ligt aan de encryptie. Gebruik "AES" i.p.v. "TKIP & AES"
 
JGSiegers
Hij stond inderdaad op TKIP/AES, heb dit nu aangepast.
Het kanaal staat al ingesteld op 11, dus dat lijkt het niet te zijn.

Het gaat om het modem: Cisco EPC3925 van Ziggo.

Enige andere tips?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'wifi problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Wifi punt Zyxel Wap6807 Algemene computer en software vragen. : 8 16-01-2022
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
Advertentie