obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw analoge ontvangst.
 Onderwerp afdrukken
Sneeuw en ruis op analoge ontvangst. Hebben meer daar last van?
Henk
Sinds kort (invoering Arte?) heb ik last van sneeuw/ruis en strepen op vrijwel alle zenders. Met name Veronica is een ramp. Alsof je met een ouderwetse antenne op het dak een zwak televisie station ontvangt dat ook nog eens last heeft van atmosferische storingen.

Uiteraard de kabel nagelopen, tip uit andere thread.

Als ik dan lees dat Ziggo streeft analoge diensten af te bouwen dan vrees ik het ergste. Angry

Of zou dit een marketing truuk zijn om je over te laten stappen op sneeuw- en streepvrije digitale tv?

Als ik de enige ben dan is bovenstaande gedachte natuurlijk nonsens. Dus hoe is de analoge ontvangst bij de andere forum bezoekers?

Ben benieuwd!Cool
 
Henk
't is opgelost. Het bleek dat de Cogas in de wijkkast bezig was geweest!

Er heeft ergens een slecht kontakt gezeten dat verholpen is.

Hoe kun je dan opeens ruis krijgen?

Heel simpel. Ik heb een professioneel antenneversterkersysteem in de meterkast zitten om 6 radio en tv aansluitingen van signaal te kunnen voorzien.

Toen de woningen opgeleverd werden en dit systeem aangelegd werd is er bij mij (vanwege het sterke signaal) een verzwakker voor de ingang van de antenne versterker geplaatst.

Na enige tijd heb ik deze verwijderd omdat het signaal slechter werd. (Er heeft jarenlang een slecht kontakt gezeten in de wijkkast).

Na de recente reparatie van de wijkkast was het signaal weer vanouds. Hierdoor ging de antenneversterker, nu zonder verzwakker, over zijn nek. Dit resulteerde in ruis en diagonale strepen.

De monteur, met goede bedoelingen maar zonder weet van de situatie, heeft de boel zonder antenneversterker aangesloten zodat het beeld goed was.

Echter ik wilde weer alle kamers van radio en tv voorzien en heb de situatie in de oorspronkelijke staat teruggebracht inclusief verzwakker. En heb weer overal perfect beeld.Grin

Overigens ben ik positief verrast door de snelheid waarmee de Cogas mijn klacht oppakte en 'oploste'! Binnnen 2 dagen geregeld.

Woon je in Twente? Kijk dan eens op www.cogas.nl

 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Sneeuw en ruis op analoge ontvangst. Hebben meer daar last van?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
NPO app - zoekfunctie werkt niet meer Klacht over Ziggo : 2 05-05-2024
helemaal niets meer Storing : 2 18-05-2021
tv complete is niet meer Klacht over Ziggo : 17 26-10-2020
Meer data en korting bij nieuwe Vodafone-abonnementen Ziggo nieuws : 7 25-05-2019
Afschakelen analoog signaal, gevolgen voor radio-ontvangst? Ziggo nieuws : 2 18-10-2018
Advertentie