obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
enorme ping jumps
Rebirth
Ik heb sinds de laatste maanden enorm te kampen met ping jumps.
Ik dacht eerst dat dit aan het feit lag dat ik via wifi verbonden was met de router (ubee), echter nadat ik mijn computer met een cat5 kabel had verbonden bleek het probleem niet verholpen te zijn.
Nadien heb ik veel dingen geprobeerd op mijn eind om dit probleem op te lossen. Echter denk ik nu dat het misschien aan de kant van ziggo ligt of is er wellicht nog iets wat ik niet geprobeerd heb.

Mijn down en upload snelheden zijn vrij stabiel ( 60 down, 5 up ). Echter is mijn ping zeer onstabiel. zoals in het plaatje te zien is:
10qb0cx

Dit zorgt niet voor al te veel problemen bij het normaal internetten (ik heb niets te horen gehad van mijn ouder dus ze zullen het wel goed vinden...), echter maakt dit de soort games die ik speel (vooral fps games dus) zeer irritant om zelfs maar aan te beginnen.

Alle hulp is welkom.
 
Zippo
De eennalaatste hop gooit roet in het eten. Dit is niet iets wat je zelf of Ziggo kan oplossen. Het probleem ligt extern vermoedelijk in het datacenter waar de server staat.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Rebirth

Quote

Zippo schreef:

De eennalaatste hop gooit roet in het eten. Dit is niet iets wat je zelf of Ziggo kan oplossen. Het probleem ligt extern vermoedelijk in het datacenter waar de server staat.


Dus er is niets dat ik, noch ziggo kan doen? D: ik moet de ping jumps maar accepteren en er het beste van maken?
 
Zippo
Vanaf hop 5 heeft je packet het ziggo netwerk verlaten en daar houd hun verantwoordelijkheid op.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Rebirth

Quote

Zippo schreef:

Vanaf hop 5 heeft je packet het ziggo netwerk verlaten en daar houd hun verantwoordelijkheid op.


Ik heb het weten op te lossen

een simpele reset van de winsocket en ip reset heeft het uiteindelijk gefixed voor mij.
nu blijft de ping rond de 20-40 fluctueren maar het jumped tenminste niet meer naar 900+. Het hoogste ping wat ik heb gemeten is nu 84 (in een half uur waarbij ik zonder horten en stoten toch heb kunnen gamen)
Toch bedankt in ieder geval voor de hulp.
 
Zippo
Ben benieuwd. Laat pingplotter nog maar een tijdje meelopen.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'enorme ping jumps', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Random ping spikes elke 5-10 seconden Snelheid : 2 06-12-2014
Hoge ping naar Gameserver Klacht over Ziggo : 18 12-11-2014
UPNP veroorzaakt ping spikes Firmware : 10 03-09-2014
ping spikes van 2000 Klacht over Ziggo : 8 23-07-2013
Plotseling hoge ping en lage downloadsnelheid Klacht over Ziggo : 3 16-05-2013
Advertentie