obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Draadloos internetten met wifi geeft vaak problemen. De snelheid is traag, de verbinding valt weg. Het kanaal is bezet. Hier zijn vragen, oplossingen en tools. Ziggo levert de volgende WiFi routers: Netgear JWNR 2000, Netgear WGR 614, Sitecom WL 582, Sitecom WL 351, Sitecom WL 153, Sitecom WL 341. Internet Dongles: Netgear WNDA3100V2, Netgear WN111, Sitecom WL172, Sitecom WN344. Maar voor andere types als Linksys, D-Link, Cisco, TP-Link kunt u ook uw vragen stellen.
 Onderwerp afdrukken
Ubee EVM 3200 probleem PS3
zmokkie
Ik heb een probleem tijdens het gamen op mijn ps3. Ik speel vaak fifa 13 online en daarbij is het handig als je een open NAT status hebt. Ik heb nu een NAT2 status (firewall middelzwaar) en wil graag naar een open NAT status.
Ik heb een UBEE EVM 3200 wifi/modem met een TP-Link router WDR4300 (met uiteraard de laatste firmware. Ik heb de routerfunctie een aantal maanden geleden uit laten schakelen door te bellen met ziggo.
Een open NAT status kan je verkrijgen door het forwarden van poorten in de router of door de dmz functie in te schakelen. Ik weet hoe ik dit beide moet doen. Ik heb mijn ps3 een vast ip-adres geveven.
Toch lukt het mij niet om een open NAT status te krijgen. Op mijn PS3 zit ook de optie UPNP. Ik heb deze functie ook ingeschakeld in mijn router. Toch geeft mijn ps3 dan aan dat de UPNP functie niet beschikbaar is.
Zou dit misschien kunnen komen doordat er nog iets van een firewall is ingeschakeld op mijn modem? In m'n router heb ik deze uitgeschakeld. Of kan het te maken hebben met de vaste ip-instellingen op mijn ps3? Ik gebruik ip adres 192.168.0.115 (heb ook 192.168.0.2 gebruikt om buiten de dhcp range te blijven).
Default gateway: 192.168.0.1
Subnetmask:255.255.255.0
Pimary DNS: 192.168.0.1
Secondary DNS: 192.168.0.1


Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Alvast heel erg bedankt.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: 27 mei 2013, 13:23:51:
Ik bedoel de UBEE EVW 3200 en niet de EVM
Gewijzigd door zmokkie op 27-05-2013 13:23
 
MisterSenseo
Probeer eens DNS op 212.54.40.25 en als 2e 212.54.35.25 te zetten, wellicht dat je dan wel een NAT status krijgt, want dit is de Ziggo-DNS.
Doordat je je EVW3200 als doorgeefluik hebt laten zetten, kan er in mijn ogen geen firewall-functie meer inzitten, dus ligt de fout in je Linksys router, lijkt mij.
UPnP lijkt mij geen goed idee om die aan te zetten, is een vaak gebruikte hack-opening.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
zmokkie
bedankt voor je antwoord. Moet ik die DNS dan in zowel m'n router als mijn PS3 zetten? Mijn router geeft namelijk 0.0.0.0 aan als DNS
 
briolet
Een router behoort via dhcp zijn wan-IP adres en default dns adres van ziggo op te halen. Het zijn er zelfs 2, zodat er een backup is als hij niet met de eerste kan verbinden.

In je apparaten kun je ook die Ziggo DNS servers invullen.

Normaal gesproken kun je bij je apparaten het router adres als dns server invullen, dan geeft de router zijn instellingen door. Maar ik heb geen idee of deze router dit wel kan omdat hij ook geen ziggo dns kan ophalen.
 
zmokkie
Bij een vriend van me geeft zijn router ook 0.0.0.0 door en op zijn ps3 heeft ie zijn router ipadres als dns 1 en 2 erin gezet en dan met dmz krijgt hij firwall open in fifa. Maar bij mij werkt dat dus niet..

Automatisch samengevoegd met vorige post op: 28 mei 2013, 12:05:41:
Wanneer ik een statisch ip adres toewijs met mijn ps3 (in ps3 menu), is het dan nog nodig om in mijn router (bij dhcp reservations) een ip adres te reserveren? Uiteraard wijs ik dan een statisch ip adres toe aan mijn ps3 die in de dhcp range valt...
Gewijzigd door zmokkie op 28-05-2013 12:05
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ubee EVM 3200 probleem PS3', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Upstream probleem naar Kerkomroep.nl Storing : 11 21-11-2017
Ubee EV|M3200 of 3226 wifi? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 19-10-2017
Ubee modem icm ip camera probleem Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 23 30-08-2017
Ziggo ubee 3200 Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 22-10-2016
Chromecast audio probleem WiFi, draadloos netwerk : 1 13-10-2016
Advertentie