obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
TV storing door G4 zendmasten
briolet
Ik lees net een bericht in de Stentor waaruit blijkt dat de G4 zendmasten in sommige gevallen de TV ontvangst kunnen storen. Ik heb geen idee of de Ziggo frequenties hier ook gevoelig voor zijn.

Er blijkt wel uit dat het gebruik van kwalitatief goede kabels steeds belangrijker wordt om dergelijke stoorbronnen buiten te houden.
 
Monteur_kees
idd Briolet,

net zoals de storing van digitenne in sommige gebieden geldt ook hier dat afgeschermde kabels/ connectors een must zijn
ook DAB ( digital audio broadcast ) zit er aan te komen die kan ook behoorlijk roet in het eten gooien Smile

mooi hoor draadloos spul HAHAHA
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
Black Tiger
Even een iets ouder berichtje weer onder de aandacht brengen.

Een stel mensen in een flat hier in een wijk in Maastricht, heeft verleden jaar door een mij bekend bedrijf een hele installatie laten aanleggen.
Er is een schotel installatie geplaatst. Er is een goede verdeler geplaatst, overal nieuwe kabels gelegd, ook voor kabeltv etc. en overal was goed beeld.

Nu is er sinds kort een G4 mast van KPN op die flat geplaatst en krijgen zo totaal maar dan ook totaal geen signaal meer op Nederland 1 en Nederland 2.

Alle overige zenders doen het goed en het leuke is dat op de analoge kabel deze zenders wel nog te ontvangen zijn.
Alleen digitaal niet, zowel in de woonkamer niet alwaar een digitale ontvanger van Ziggo staat, alsook niet in de slaapkamer, waar men gebruik maakt van een TV met CI+ module erin.

Zoals gezegd gaf dit voorheen geen problemen. Er is met de Ziggo helpdesk gebeld, deze hebben een tv kabeltje van 2 meter gestuurd.
Dat hebben ze er tussen gehad maar dat maakt dus totaal geen verschil.
Ook met dat kabeltje opnieuw zenders laten zoeken heeft niet geholpen.

Mijn kennis gaat nog even de wandcontactdoos vervangen, want dat is het enige wat nog niet gedaan is en zal dan nog laten weten of het probleem dan minder is of zelfs verholpen is.

Maar stel voor wat het probleem dan nog steeds niet verholpen is, wat kan men er dan nog aan doen?

Gaat dus alleen om Ned1 en Ned2 en alleen digitaal, schotel en analoog kennen het probleem niet en is sinds die G4 mast geplaatst is.
Greetings, Black Tiger
 
briolet
Valt dat onder @Home gebied? Dan zitten inderdaad deze twee zenders samen in één transportstream op nr 29 samen met een paar heel weinig bekeken kanalen. Maar als ze in een flat wonen, dan moeten er toch wel meer mensen last van hebben? Zo nee, wat is daar dan anders?
 
Black Tiger
Ja dat is inderdaad het @home gebied... Limburg, effe denken 1111 is dan de code als ik me niet vergis.

Ik weet niet of andere mensen in de flat last hebben, ze zijn nog niet bij anderen gaan aanbellen, dus zou kunnen.
Momenteel ben ik nog aan het afwachten of de vervanging van de wandcontactdoos nog iets gaat opleveren.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'TV storing door G4 zendmasten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
horizon storing. Klacht over Ziggo : 6 13-12-2017
storing op haaf 230 Storing : 3 27-08-2017
Storing Family 7 Storing : 4 21-07-2017
Storing Midden NL Storing : 5 22-06-2017
Storing HD zenders Storing : 3 06-04-2017
Advertentie