obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
telefonie en internet gestoord ? 2411
hdro
sinds vanmorgen 9:00 (denk ik)
telefoon zwaar gestoord (hakkelt) en onbruikbaar
internetsnelheid bijna nul
tv-signaal wel goed
4 lampjes rechts op Ubee branden constant


heeft iemand anders dit probleem ook?
Ubee opnieuw gestart, maakt geen verschil.
Krijg nietszeggende antwoorden van "Tess"
Er zijn geen relevante storingen in 2411
kan niet bellen naar 1200 wegens onverstaanbaarheid
kan nog wel internetverbinding krijgen met de lage snelheid
Iemand een tip? Bedankt
 
Bitfreak
Probeer het modem te resetten door de stekker een hal minuutje uit de wandcontactdoos te trekken.
Mocht dat niet werken dan ff een printscreen van de signaalwaarden van het modem posten.
 
hdro
Heb Ubee reeds tweemaal uit stopcontact gehaald zonder resultaat.
De signaalwaarden van de docsis pagina? Hier komen ze:
hdro voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Bitfreak
De signaalwaarden zien er normaal uit.
De vele uncorrectables en de T3 meldingen niet.
Probeer de Helpdesk te bellen,anders via de buren of iemand anders met een Ziggo abonnement.
 
hdro
vanochtend Ziggo klantenservice hakkelend gebeld en gsm nummer doorgegeven
hierna gesprek met klantenservice: conclusie: bezoek ingepland morgenmiddag
daarna nog steeds testjes gedaan met telefoon en pc => klacht blijft bestaan
om ongeveer kwart voor 11 verbetert ineens de internetsnelheid van 4 Mbs naar 40 Mbs, verder oplopend!
de telefoon werkt nu ineens ook weer normaal!
de internetsnelheid blijft verder oplopen tot normaal: 119.9 Mbs down en 9.9 Mbs up.
de signaalwaarden op de docsis page geven nu correctables 1.5M en uncorrectables 1.3M, T3=5

kan ik hieruit nu toch concluderen dat er een netwerkstoring is geweest?
Ziggo klantenservice wist van niets.
Heb vroeger ook al eens meegemaakt dat de internetsnelheid ineens de helft was, maar na 2 dagen ook ineens weer normaal was. Ook toen wist Ziggo klantenservice niets van een storing.
Dit modem heeft verder zeer stabiel gewerkt gedurende ongeveer 9 maanden.
Momenteel werkt alles weer naar behoren.....

NIET dus
Na een uur is het probleem weer terug in volle omvang.... Sad
De sig waarden zijn: 1.9M 1,7M, T3=9
Gewijzigd door hdro op 25-06-2013 12:00
 
briolet

Quote

de signaalwaarden op de docsis page geven nu correctables 1.5M en uncorrectables 1.3M, T3=5


Als je met 1.5M bedoeld dat het 1.5Mega = 1.500.000 correctables, dan is dat inderdaad hoog en zit er ruis op de lijn. (Bij mij staan ze na 15 dagen up-time nog steeds op 0 Smile ) Maar dat soort ruis zou klantenservice eigenlijk moeten zien.

De T3 waardes zien er wel goed uit. Die mogen een paar per dag zijn.
 
hdro
Vandaag verschillende keren 120Mbs/10Mbs en ongestoorde telefonie, maar in hoofdzaak toch hetzelfde probleem
Morgenmiddag bezoek van Ziggo
Dank aan allen voor de tips! Ik breng jullie op de hoogte van het verdere verloop

Automatisch samengevoegd met vorige post op: 28 juni 2013, 12:23:37:
Het is gebleken dat er inderdaad een probleem was met het netwerk, maar totaal niet algemeen en alleen op mijn aansluiting!
Mijn verbinding in het verdeelkastje van Ziggo, enkele huizen verderop, bleek sterk gecorrodeerd te zijn en de oorzaak van al de intermitterende problemen! Het TV-signaal was toch nog prima, terwijl internet en telefonie bijna weg waren!
De verbinding in de verdeelkast is opnieuw gemaakt en alles werkt weer 100%.
De signaalwaardes zijn terug naar normaal d.w.z. 1 en 0 errors en T3 time-outs 0.

Nogmaals bedankt voor jullie waardevolle adviezen!
Smile

Probleem is opgelost.
Gewijzigd door hdro op 28-06-2013 12:23
 
Bitfreak
Bedankt voor de terugkoppeling Thumbs Up
 
Nietes
Hoe zijn mijn waardes?, niet te veel in de min Hmm krijg geen plaatje erbij heeft dus geen nut om te vragen

Ah nu wel plaatje erbij

Automatisch samengevoegd met vorige post op: 01 juli 2013, 13:26:42:
Niemand die iets over mijn waardes kan vertellen ??? Helpless
Nietes voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door Nietes op 01-07-2013 13:26
Stja Annoying
 
Bitfreak
De uncorrectables zijn vrij hoog.
Het ingangssignaal van het modem is aan de lage kant.

Ondervind je problemen met tv,internet of telefonie?.
 
data-full-width-responsive="true">
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'telefonie en internet gestoord ? 2411', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
VodafoneZiggo start landelijke uitrol supersnel Gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 10-10-2019
Ziggo Zakelijk internet + TV nu met 12 maanden gratis Movies & Series XL Ziggo nieuws : 1 22-08-2019
Eerste 4 maanden 50% korting (i.c.m. Alles-in-1 of Internet & Online TV). Ziggo nieuws : 1 01-08-2019
internet snelheid Snelheid : 7 18-12-2017
Cisco/Linksys internet phone adapter PAP2T Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 8 24-11-2017
Advertentie
data-full-width-responsive="true">