obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Draadloos internetten met wifi geeft vaak problemen. De snelheid is traag, de verbinding valt weg. Het kanaal is bezet. Hier zijn vragen, oplossingen en tools. Ziggo levert de volgende WiFi routers: Netgear JWNR 2000, Netgear WGR 614, Sitecom WL 582, Sitecom WL 351, Sitecom WL 153, Sitecom WL 341. Internet Dongles: Netgear WNDA3100V2, Netgear WN111, Sitecom WL172, Sitecom WN344. Maar voor andere types als Linksys, D-Link, Cisco, TP-Link kunt u ook uw vragen stellen.
Ik heb problemen met de WiFi van het Cisco modem.
Ja Ja 81%[13 stemmen]
Nee Nee 19%[3 stemmen]
Totaal stemmen : 16
 Onderwerp afdrukken
Onderzoek WiFi problemen met Cicso modem.
kobus1960
Aanvulling op de Ubee enquête. Er melden zich ook Cisco gebruikers.

De laatste tijd zien we hier steeds vaker meldingen van Ziggo klanten die problemen hebben met het WiFi gedeelte van het Cisco modem.

- wegvallende verbindingen
- slecht bereik

Reageer hieronder met uw ervaring. Ik zal het lijstje dan updaten.
Gewijzigd door kobus1960 op 26-06-2013 14:29
 
Paulo1
Ik ben in december overgestapt naar alles-in-1 van Ziggo. Sindsdien alleen maar problemen met Wifi.

Constant wegvallende verbindingen en zeer slecht bereik. Kan naarst de modem gaan staan en dan nog geen bereik. Er is al een monteur geweest. Hij constateerde dat modem zowiezo niet in orde was en heeft een ander geplaatst. 1 à 2 weken ging alles goed, helaas daarna weer dezelfde problemen.
Moet wel even vermelden dat dit niet via klantenservice is gegaan. Daar wordt je echt aan je lot overgelaten, terwijl mijn modem niet in orde was.Gelukkig hier met Erwin van Webcareteam dit kunnen regelen.
Ben nu weer met Erwin aan het overleggen hoe nu verder, maar krijg helaas al ruim een week geen reactie van hem, nadat hij beloofde me terug te bellen.
 
ArsLP
Mijn probleem met de Cisco epc3925 is:
1 - slecht bereik wifi
2 - signaal van mijn eigen SIDD lager is dan de Ziggo SIDD (hotspot)
3 - Erg warm worden van mijn Cisco epc3925 sinds deze ook werkt als Ziggo hotspot. Voorheen werd die lauw warm, nu word die heet.
Modem: Cisco EPC3925
 
kobus1960
Paolo, kun je in die Cisco de hotspot uitzetten?
We horen hier en daar dat dit wel helpt.

Edit; even omhoog.
Gewijzigd door kobus1960 op 03-07-2013 11:54
 
Paulo1
Probleem heb ik al sinds december, maar proberen kan inderdaad geen kwaad. Ik laat uitkomst wel weten.
 
kobus1960
Edit; even omhoog.
 
Newdeep
Had altijd een modem en aparte router voor mijn netwerk(arris modem en sitecom router)
Wat snelheid betreft hadden we nooit problemen totdat de modem geregeld uitviel.
Heb toen van ziggo een nieuw modem/router van cisco gekregen en alles leek voor elkaar.
De laatste tijd is het signaal ronduit slecht, iedereen in het huis klaagt erover.
Nu weet ik niet pecies wat de snelheid van het wifi signaal zou moeten zijn.
Heb een app van speedtest geinstalleerd op mijn Iphone en een paar testen gedaan.
Mijn internet snelheid op de kabel moet zijn 60MB down en 6 MB up, wat moet dan het wifi signaal zijn?

l3sj
met vriendelijke groet,

Ron Damman
www.newdeep.nl
 
briolet

Quote

Newdeep schreef:
Mijn internet snelheid op de kabel moet zijn 60MB down en 6 MB up, wat moet dan het wifi signaal zijn?


Geen idee, maar met de Ubee 3200 heb ik waardes van Signaal/ruis: -44 dBm / -92 dBm, en hiermee haal ik doorgaans 60/6 Mbps via WiFi.
 
boreak
Herkenbaar.
De sterkte van mijn wifi-signaal leek wel op een jojo (download liep van 3 tot 23 Mbps volgens speedtest).
Ook alle kanalen geprobeerd.
Niets hielp.
Na het lezen van een aantal berichten op deze site voor de volgende oplossing gekozen.
Sinds vrijdag een aparte router gekocht en geinstalleerd (TP-LIINK)
Sindsdien een bijna vast snelheid van rondom de 45 Mbps volgens speedtest.
Kostte me zo'n 40 euro extra, maar het mens-erger-je-niet lijkt voorbij.
 
MustangV8
Helaas ook ik heb het probleem met de Cisco 3925.
Ik had nooit WiFi nodig, maar nu heb ik een I-Pad Air, en die deed het alleen als je naast de meterkast stond ( daar hang mijn modem/router )
Nu een Asus RT-AC66U en die is perfect, en nog belangrijker heel stabiel door mijn gehele woning.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Onderzoek WiFi problemen met Cicso modem.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Wifi punt Zyxel Wap6807 Algemene computer en software vragen. : 8 16-01-2022
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
Advertentie