obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Port forwarding - Ubee EVW3210 en Netgear Router werkt (logisch) niet, maar hoe wel?
ST1300
Ik heb een Ubee EVW3210 en een Netgear WNDR 4500.
De router hangt achter het modem, als gebruikelijk.
Nu wil ik een NAS (Iomega IX-200D Cloud) van buitenaf benaderen.

In mijn Netgrae stel ik de forwarding van de poorten 443 en 50500 in op Ip 192.168.99.
Dit is het static IP adres van de NAS.

Als ik de test van buitenaf doe, dan lijken de poorten gesloten.

Als ik er goed bij nadenk ook logisch, want de test van de poorten is op het Modem en niet op de router.
Echter mijn Modem heeft een wireless range die start met 192.168.1.1 en de Netgear 192.168.2.1

Dan kan ik volgens mij de Router gerust open zetten, maar dat geeft het modem dan niet door.
Wat zou ik in het modem moeten aanpassen om alsnog die portforwarding te laten werken, want alleen poort 443 en 50500 gaat niet werken want die zitten in de Ip range die begint met 192.168.1.1 en mijn NAS en de port forwarding op 192.168.2.1.

Iemand enig idee hoe zo'n setup zou moeten?


BVD
 
briolet
Je moet 2x poorten forwarden. 1x in de Ubee naar het wan-IP adres van je Netgear. Vervolgens in de Netgear naar het IP adres van je device.

Forwarden in de Ubee kun je vereenvoudigen door een DMZ in te stellen in je Ubee naar je Netgear. Alle poorten die dan niet expliciet geforward zijn, gaan dan naar de DMZ.

(Overigens, de Ubee bevat ook een router)
 
ST1300
Top antwoord dank je, maar ff voor mijn duidelijkheid.
Waar zie ik die Wan setting voor de Netgear?
Is dat die 192.168.2.1 en open ik dan dezelfde poorten, als in de Netgear?
Ik zie die WAN setting niet direct op mijn Netgear.

Zou er eigenlijk geen mogelijkheid zijn de Ubee en Netgear in dezelfde IP range te brengen?
Ik gebruik die Netgear omdat die een veel beter signaal geeft dan de Ubee.

Nogmaals dank.
ST1300 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
ST1300
Op een oud koordje van Briolet zag ik volgende mogelijke oplossing " De tweede router als mac-passthrough definieren. Dan ziet de tweede router de eerste ook niet en krijgt zelfs een eigen publiek IP adres alsof hij rechtsteeks op het internet aangesloten is. (semi bridge mode)".

Nu is dit iets boven mijn kennisniveau.
Kan iemand mij misschien uitleggen of dit nog werkt (zag ook ergens dat er na een firmware update problemen waren) en als het nog werkt, wat stel ik waar precies in (aub beetje Jip en Jannke, zodat ik het ook echt begrijp en toepassen kan).
 
ST1300
Helaas werkt bij mij de door Lowiekse aangehaalde url niet en blijven de poorten gesloten.
Zelfs als ik de externe URL gebruik en probeer open te zetten.

Iemand nog enig idee?
 
mesa57
Je hebt nog steeds het WAN ip adres in de Netgear niet laten zien hier op het forum. Kijk eens op de status pagina van de Netgear.
Als je het WAN ip adres (en dat is NIET het ip adres van de netgear) weet, dan kun je dat invullen bij DMZ op de netgear. Alle poorten worden dan doorgegeven op de netgear naar het WAN ip adres en daarmee de Ubee.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Port forwarding - Ubee EVW3210 en Netgear Router werkt (logisch) niet, maar hoe wel?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc Hardware instellingen : 55 26-06-2023
Connectbox port forwarden naar Fritzbox Hardware instellingen : 55 29-03-2023
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
Advertentie