obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Port forwarding na uitzetten WiFi spot
spock78
Allen,

Na diverse posts doorgenomen te hebben heb ik het volgende probleem (Ziggo Ubee modem+router): na het uitschakelen van WiFi spots (online) is het modem herstart. Vanaf dit moment is mijn camerasysteem niet meer te bereiken van buitenaf (DVR van Hikvision). Op meerdere Iphone's en Ipads niet, tot moment reset wel hierop zichtbaar.

Tot het moment van reset heeft het altijd naar behoren gefunctioneerd! Enige nadere info: de recorder heeft een eigen vast IP adres. Dit IP-adres (.75) bevindt zich buiten DHCP range (.10 tm .74) en daarmee is ook MAC-adres recorder niet gekoppeld aan ipadres .75. Poorten 80 en 8000 worden geforward (handleiding Hikvision). Wanneer ik forwarding test met you get signal dan meldt hij voor 80 en 8000: closed. Firewall op low of uit heeft geen effect. IP adres .75 is toegekend en zichtbaar wanneer ik inlog op de Ubee.

Nogmaals, voorheen werkte alles! Configuratie recorder en overig systeem is ongewijzigd. Hulp gewenst!!!!

Bvd, spock
Gewijzigd door spock78 op 22-08-2013 12:17
 
Black Tiger
Hoe heb je de router op de modem aangesloten? Via de wan poort of via de lan poort (dan werkt hij als switch)?

Het zou zomaar kunnen dat als het op de wan poort is aangesloten, de forward vanaf de modem naar je router niet meer klopt. Dat is op te vangen door het macadres in dhcp van de modem te reserveren, zodat de router altijd hetzelfde ip krijgt.

Misschien dat je het al gedaan hebt, maar vaak helpt het ook om de router nog eens te herstarten na een modem herstart.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Port forwarding na uitzetten WiFi spot', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc Hardware instellingen : 55 26-06-2023
Connectbox port forwarden naar Fritzbox Hardware instellingen : 55 29-03-2023
Advertentie