obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
 Onderwerp afdrukken
Problemen met router Devolo Dlan 500
jellemichel
Hallo,
Ik heb thuis een Cisco EPC3928 modem. Maar omdat het bereik net niet sterk genoeg is om de zolder van internet te voorzien had ik besloten het netwerk uit te breiden met de Devolo Dlan 500. Dit is een router die via het lichtnet werkt. Op zolder wordt dan een tweede draadloos netwerk gemaakt.
Aan het begin werkte alles prima. Maar na een paar dagen was de snelheid van het draadloze netwerk van de cisco modem aanzienlijk lager geworden. Toen ik in de setup van de modem ging kijken zag ik dat bepaalde apparaten via een "lan switch" waren verbonden met de modem en andere apparaten met "wifi primary". De apparaten die met wifi primary waren verbonden hadden geen problemen. Maar de apparaten die op de lan switch zaten waren opeens heel traag. De apparaten die op zolder met de Dlan 500 waren verbonden hadden nog geen problemen.
Aan het begin wist ik het probleem te fixen door de cisco modem en de Dlan 500 te resetten. Dan werkte alles weer voor een paar dagen voordat dezelfde problemen weer kwamen opduiken.
Nu ben ik op een punt gekomen waar zelfs resetten niet meer werkt. Het netwerk van de Cisco modem doet het prima maar de dlan 500 heeft geen toegang tot het internet meer. Als ik de Dlan 500 reset doet het internet het daarop ongeveer een halfuurtje voordat het weer faalt.

Weet iemand misschien een oplossing?

Alvast bedankt,
Jelle
 
Zippo
Resetten voor de Devolo schijnt niet genoeg te zijn. Ze moeten minimaal een 30 minuten van de stroom af.

Quote

de Devolo's met elkaar gaan communiceren op een niveau
waarbij de storing wordt bestreden. Dit niveau houden deze Devolo's dan vast en als de storing is opgelost schakelen ze
niet meer terug naar hun ideale positie. Zo'n half uur de stroom er af en ze opnieuw met elkaar in verbinding helpen, zorgt
er voor dat ze weer op top niveau kunnen gaan draaien.



Zie, IPTV Bevriezend beeld IPTV i.c.m. Devolo AV 500 opgelost
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
jellemichel
Bedankt voor de reactie.
Ik heb momenteel de Devolo Wifi module alleen via een ethernetkabel verbonden met de Cisco modem en de problemen zijn er nog steeds. Het kan dus niet aan een verstoring in het lichtnet liggen omdat deze twee apparaten nu niet via het lichtnet communiceren (ik heb jouw tip wel geprobeerd hoor, maar het heeft niet geholpen). Ik vermoed dat het eerder aan de Cisco modem ligt dan aan de Devolo. Als ik de devolo niet aan de Cisco modem heb verbonden haal ik met gemak een snelheid van 60 Mb/s. Als de devolo een tijdje is verbonden met de Cisco modem veranderd plotseling de netwerknaam van de Cisco modem in "Ziggo35678" of komt er een "2" achter mijn oude netwerknaam te staan en is de snelheid gedaald naar hoogstens 10Mb/s.
 
Zippo
Ziggo35678 is NIET een netwerknaam die je zelf gebruikt?

Hm, gebruik je die Devolo's wel met encryptie? Als ik je reactie zo lees dan lijkt het erop alsof de Devolo's zich instellen op een ander netwerk. B.v. van een buurman die ook Devolo's heeft.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
jellemichel
Nee dat is inderdaad niet mijn netwerknaam.
Volgens mij heb je gelijk. Ik zie namelijk soms tussen de lijst van netwerkgebruikers namen van apparaten tevoorschijn komen die ik niet ken. Ik zal het met encryptie gaan proberen.
 
jellemichel
Hij doet het de hele dag al goed! Ik denk dat het gefikst is.
Hartstikke bedankt!
 
Zippo
Mooi zo. Yeah
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Problemen met router Devolo Dlan 500', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
Router aanschaffen?? WiFi, draadloos netwerk : 3 01-02-2018
Problemen POP accounts Storing : 6 28-08-2017
Problemen met Port Forwarding. Algemene computer en software vragen. : 11 26-06-2017
Ziggo Connect Box wifi problemen Apple / Windows Algemene computer en software vragen. : 5 07-01-2017
Advertentie