obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
2 accespoints op een Ubee EVW3200
voort
Ik heb het e.e.a. in het forum al gelezen en hoop dat KOBUS raad weet.
Ik heb de Ubee EVW3200 van Ziggo. Gelet op het aantal UTP aansluitpoorten zijn drie van deze poorten direct verbonden met bekabelde aansluitingen in huis en gaat er een naar een Sitecom 5 poort Switch. Van daaruit gaan er weer 4 kabels naar aansluitingen elders in het huis.

Daar het draadloos netwerk van de Ubee EVW3200 onvoldoende bereik geeft ben ik in eerste instantie begonnen om een Belkin N router als accesspoint in mijn netwerk op te nemen. Hiertoe heb ik deze in de Ubee EVW3200 (tabblad Gateway/static lease) een vast IP-adres gegeven. Aan deze Belkin N router heb ik ook nog een computer bekabeld aangesloten. Dit werkt perfect.
Omdat er in een ander gedeelte van het huis het draadloos netwerk nog steeds onvoldoende was heb ik besloten ook in deze omgeving een tweede Belkin N router in het netwerk op te nemen. Deze heb ik uiteraard in de Ubee EVW3200 een ander vast IP-adres gegeven en verder gelijk de andere ingesteld.
Nu doet zich echter een probleem voor. Wanneer ze afzonderlijk zijn aangesloten werkt het naar behoren. Wanneer ze beide tegelijkertijd in het netwerk zijn opgenomen ontstaan de problemen. Dan valt de internetverbinding op al mijn computers weg!!! De server kan dan niet meer gevonden worden.
Zover ik weet kunnen er meerdere accesspoints aangesloten worden dus dat kan het probleem niet zijn. Ze zijn beide van het zelfde type dus kunnen in principe niet op basis daarvan conflicteren. Beide zijn bekabeld aangesloten op een van de poorten van de Switch. Waardoor ontstaat het probleem dan wel? Het kanaal van beide accesspoints is trouwens gelijk (kanaal 1). Ik heb alleen de netwerknaam verschillend gemaakt.

Wie weet er raad? KOBUS?
b.v.d.
 
briolet
Als het echte accesspoints zijn, hoef je zelfs geen vast IP in te stellen. Ik heb een vaag vermoeden dat ze nog als router werkzaam zijn en de Ubee storen.

Als het bekabelde netwerk plat gaat hoef je het probleem niet aan de Wifi-kant te zoeken.
 
voort
Zoals aangegeven gaat het om de Belkin N router. Deze heeft de mogelijkheid om ook als acccesspoint in te stellen. In de beschrijving van de Belkin staat aangeven om een vast IP-adres toe te kennen. Dit heb ik ook gedaan en werkt perfect............ totdat er een tweede in het netwerk wordt opgenomen (uiteraard met een ander IP-adres).
Ik begrijp dat ik het niet in het draadloos netwerk hoef te zoeken. Het moet iets met instelling te maken hebben maar wat?
 
kobus1960
De standaard gateways van die belkins zijn gelijk, en dat werkt nooit.
Verander die in 1 van de belkins naar eindgetal 50. Dat moet werken.
 
MisterSenseo
Je kunt het probleem oplossen door in beide Bellkin routers de DHCP uit te zetten en dan de LAN kabels naar je modem/router in één van de LAN poorten van de Belkin te steken.
Voorwaarde is wel dat je de Belkins als router moet instellen.
Daarmee maak je er een switch met WiFi van.......Wink
Het maakt in dat geval niet meer uit hoe je de SSID benoemt.

Succes,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '2 accespoints op een Ubee EVW3200', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ubee EV|M3200 of 3226 wifi? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 19-10-2017
Ubee modem icm ip camera probleem Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 23 30-08-2017
Ziggo ubee 3200 Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 22-10-2016
Automatische reset van Ubee EVW321B Klacht over Ziggo : 8 01-10-2016
Ubee modem gebruiken als router Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 17 03-06-2016
Advertentie