obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
Welk modem heb ik nu?
upp3rd0g
Sinds recentelijk heb ik veel verbindingsproblemen met mijn Ziggo alles-in-1 internetverbinding.

Ik heb een Ubee modem zonder wifi (tenminste, dat denk ik, want er zit geen antenne op). Het modem ziet er uit als deze:

Ubee_DVM3200

(Opmerking: volgens naamgeving van deze url is dit een plaatje van een DVM3200 modem.)

Onderop het modem staat tegenstrijdige modelnummer informatie:

Er staat eerst dat het een EVM3200 model is, maar enkele regels naar beneden staat bij de eerste barcode dat het een EVM320B model is.

Dus nu ben ik in de war, welk modem heb ik nu?

Ubee EVM3200
Ubee EVM320B
Ubee DVM3200

Wie weet het antwoord?

Ik wil graag het juiste typenummer weten zodat ik een officiele technische manual kan opzoeken en daar hopelijk in kan lezen wat ieder ledje betekent, inclusief kleur. Ook ben ik benieuwd naar de opstartprocedure die dit apparaat uitvoert na uit/inschakelen stroom.

Verder vraag ik me af of ik op één of andere manier kan inloggen in dit modem om settings te bekijken.
 
kobus1960
De EVM3200. Geen handleiding meer op de Ziggo site.
Een modem zonder router, zonder te wijzigen instellingen.
Gewijzigd door kobus1960 op 08-11-2013 15:15
 
briolet
Het kan zijn dat de EVM de Europese uitgave is van de DVM. Bij Ziggo is de 3200 steeds gelijk aan de 320B. (of de 3210 aan de 321B ) Het kan zijn dat de B serie gewoon betekent dat dit een custom serie is voor klant 'B'. Gewoon een gok van mij. Think

Inloggen moet je met '192.168.100.1' kunnen. Er is niets om in te stellen, alleen om uit te lezen, dus een wachtwoord zou er niet hoeven te zijn.
 
mesa57
Voor de EVM3200 is het IP 192.168.1.1
 
upp3rd0g
Ik krijg geen response op http://192.168.100.1.

Verder heeft een andere host bij mij al 192.168.1.1 in gebruik, ik heb nooit ip-collision meldingen gehad.

Ik zal binnenkort eens een nmap scan uitvoeren op 192.168.0.0/16 om te kijken of er ergens een host luistert...

Ik zal bij Ubee nog eens verder zoeken naar de handleidingen voor dit apparaat.

Allen: dank voor de suggesties!
 
Ziggo-WebCare_Jelle
Dit is de EVM320B modem.

De lampjes geven de volgende info weer (van rechts naar links):

1e led: Power - Geeft aan dat modem aan is. Indien deze knippert, modem is dan aan het opstarten.

2e led: Receive - is de downstream led. Knippert: modem zit nog in opstartfase.
Stabiel oranje: Modem is niet in bonding, modem gebruikt dan niet meerdere beschikbare downstream kanalen voor downloaden. Is alleen een probleem wanneer de modem de snelheid niet haalt.
Stabiel groen: geeft aan dat er dataverkeer mogelijk is en gebruikt meerdere beschikbare downstream kanalen.

3e led: Send - is de upload led. knipperend: modem zit nog in opstartfase
Stabiel oranje: Modem is niet in bonding, modem maakt geen gebruik van meerdere kanalen voor uploaden. Is alleen een probleem wanneer de uploadsnelheid niet gehaald wordt.
Stabiel groen: geeft aan dat er dataverkeer mogelijk is en gebruikt meerdere beschikbare upstream kanalen.

4e led: Ready - knipperend: Modem meld zich aan op het netwerk. Stabiel: Modem is online.

5e led: PC - PC brandt wanneer er een apparaat op de modem aangesloten is via de UTP uitgang. Dit kan ook een router zijn. Groen geeft aan dat er een 1000 Mbit apparaat verbonden is, oranje geeft aan dat het aangesloten apparaat een 100 Mbit apparaat is.

6e led: Voip - Voip is voor telefonie, brand alleen als je ook telefoon afneemt, gaat pas branden wanneer tel1 knippert of brand.

7e led: Tel1 - knipperend: modem is nog aan het opstarten, telefoonverbinding wordt opgezet. Stabiel groen: telefoon is aangemeld en werkt.

8e led: Tel2 - knipperend: modem is nog aan het opstarten, telefoonverbinding voor de 2e lijn wordt opgezet. Stabiel groen: telefoon is aangemeld en werkt.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, mocht je nog specifieke vragen hebben, laat het me dan weten.
Ziggo WebCare Jelle
 
upp3rd0g
Ik heb zojuist een Ziggo monteur over de vloer gehad.

Hij wist me het volgende over het modem te vertellen:

Volgens hem is het een EVM320B. Het heeft geen wifi+router sectie dus je kan er ook niet op inloggen.

Ziggo-Webcare-Jelle: dank voor de toelichting op de ledjes.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Welk modem heb ik nu?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Niet te stoppen procces retournering oud modem. Helpdesk : 4 15-03-2019
Bin-file van compal-modem wijzigen Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 25-12-2018
settop box modem Klacht over Ziggo : 3 09-05-2018
Snelheid nieuwe modem ZEER slecht Klacht over Ziggo : 12 16-12-2017
Advertentie