laat ik maar meteen beginnen. Ik heb een alles in 1 pakket van Ziggo. Zowel mijn telefoon als mijn internetverbinding vertonen kuren. De tv werkt gewoon (ander kastje). Bij de telefoon vallen delen van het gesprek weg, bvb een zin als "wat is het mooi weer in groningen" wordt gehoord hier als ".... i. .et .... ...er .. gr........e."
Van het internet heb ik een 60 mbit verbinding waar maar weinig van overblijft, zie bijlage. Ik heb bekabeld verbinding met de modem (Ubee van ziggo), en het probleem doet zich voor via kabel op de pc, de ps3, en via wifi op alle apparaten in huis.
Voor mijn woongebied staan geen storingen vermeld, en geen werkzaamheden (wel gepland, maar niet actief).
Kan er nog iets aan doen van deze kant, of is het waarschijnlijk de modem (en is dat te testen zonder een 2e modem?).
Testen kan idd niet. Hoe oud is je modem ? Soms gaat de voeding stuk en krijg je de door jou geschetste verschijnselen. Die kun je wel testen met een vervangende voeding 12v/2A
Heb dit probleem ook gehad met de ubee en er een scahkelklok tussen gehangen die op een rustig moment het ubee modem even stroomloos maakt. Dat voorkomt het vollopen van de cache en dus de haperingen in het modem.
Het zou heel goed aan de adapter kunnen liggen. Na ernstige problemen met het ubee modem zou ik een nieuw modem toegestuurd krijgen.
Dit werd echter een nieuwe adapter van 2 ampere. Sindsdien ook geen schakelklok meer nodig.
Kennelijk is het adapterprobleem bekend, anders sturen ze geen nieuwe adapter toe als ze een nieuw modem beloven.
oh wacht... te vroeg gejuigd. Internet werkte fftjes normaal, voor 'n ... weet niet hoe lang want zat niet op internet, maar ik zet nu ff een downloadje aan en hij staat op 400kb/s ipv de 7,8 mb normaal. Telefoon kan ik moeilijk proberen midden in de nacht Dus dan morgen toch maar ziggo bellen dat de modem of adapter aan vervanging toe is? Hebben de modem ook niet hoeven vernieuwen sinds we ziggo hebben, wat pakweg 3 jaar geleden is.
hebben we geen recht op n nieuwe modem? alles ff nagezocht en volgens mij hebben we deze inmiddels al 5 jaar... Weet niet wat de levensduur is van een modem maar je zou denken dat die van ons rijp is voor pensioen.
Ziggo deelt alleen nieuwe modems uit (aan bestaande abonnees) als het huidige modem de snelheid van het abonnement niet aankan. Of het modem stuk is uiteraard.
is er een andere manier dan bellen om contact te krijgen met ziggo voor verdere afhandeling van het probleem? kom er telefonisch niet door. x aantal keuzemenu's door en het eindpunt is stilte aan de andere kant. Aangezien ik moet bellen met de mobiel is 't niet gratis meer, en ik ben niet zo'n fan van betalen voor helpdesk.