obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
Blokkade The Pirate Bay
Ja, daar had ik last van Ja, daar had ik last van 0%[0 stemmen]
Nee, die wist ik te omzijlen Nee, die wist ik te omzijlen 20%[1 stem]
TPB, gebruik ik niet TPB, gebruik ik niet 80%[4 stemmen]
Totaal stemmen : 5
 Onderwerp afdrukken
Hof: blokkade Pirate Bay opheffen
Zippo
De internetproviders Ziggo en XS4ALL hoeven de torrent-site The Pirate Bay niet langer te blokkeren. Dat heeft het gerechtshof in Den Haag bepaald. Volgens het hof is de blokkade niet effectief.

Ziggo, XS4ALL en andere internetproviders blokkeren The Pirate Bay sinds 2012, na een rechtszaak die was aangespannen door de stichting BREIN. Die stichting komt op voor auteurs, artiesten en producenten.

Uit onderzoek van TNO is gebleken dat het torrentverkeer onder klanten van XS4ALL sinds de blokkade van The Pirate Bay niet is afgenomen. Ook bleek dat het omzeilen van de blokkade gemakkelijk is, ook voor mensen met weinig kennis van computers.

Bron: NOS
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Black Tiger
Deze argumentatie is in feite veel belangrijker:

Quote

Het hof oordeelt verder dat The Pirate Bay zelf geen inbreuk maakt op het auteursrecht.

Met wat geluk is dit te gebruiken als jurisprudentie dat linken naar bijv. muziek geen inbreuk op auteursrecht is.

Helaas stond er wel weer dit bij:

Quote

maar de rechtbank houdt de mogelijkheid open 'dat de beheerders van TPB onrechtmatig jegens de rechthebbenden handelen doordat zij auteursrechtinbreuk door anderen faciliteren en bevorderen'.

Het nadeel is dus dat een site altijd wel een beheerder heeft. En als faciliteren en bevorderen wel strafbaar is, dan houdt het nog steeds op. En wat dat betreft is er al een uitspraak die toentertijd tegen FTD is gedaan, want die deden feitelijk ook alleen faciliteren en bevorderen.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hof: blokkade Pirate Bay opheffen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
blokkade Klacht over Ziggo : 2 12-01-2017
[L2TP IPSec] Blokkade hel Instellingen software : 4 08-11-2012
Effect TPB blokkade minimaal, meetmethode en resultaten Brein onderuit gehaald. Ziggo Gebruikers Groep : 19 25-10-2012
Geen blokkade voor The Pirate Bay in BelgiĆ« Algemeen : 4 11-07-2010
Brein wil dat Ziggo de Pirate Bay blokkeert Algemeen : 6 04-05-2010
Advertentie