obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken
voorbereiding installatie alles in 1
lonneke254
De groene ziggo kabel komt in de kruipruimte binnen en heeft een lengte van 1 meter;in de huidige situatie is deze via een hirschmann plug verbonden met een 14 meter lange coax kabel die naar de kelder voert, waar via een hirschmann antenne versterker het signaal naar 6 ruimtes gaat; de verst verwijderde ruimte ligt op 30 meter en onder andere daar was de hirschmann versterker voor nodig. Het beeld in alle 6 kamers is OK;in 1 digitaal en in de andere 5 analoog.Het modem ook in die kelder installeren is m.i. geen optie omdat Ziggo er op staat dat het modem op 1,5 meter van het aansluitpunt van de kabel moet liggen en 14 meter problemen gaat opleveren
De meterkast staat op 12 meter van het eind punt van de Ziggo kabel en verlenging zou, naar ik begrepen heb ook niet in aanmerking komen.Ziggo adviseurs zijn heel stellig in die 1.5 meter; hoewel ik dat niet begrijp.
Mogelijkheid van plaatsen van een modem is (met enig kunst en vliegwerk, zoals het boren in een marmeren vloer) wel mogelijk onder een bureau in de woonkamer dat dicht boven die ziggokabel in de kruipruimte staat, maar ook dan moet er 2 meter verlengd worden.
Aan welke oplossing geeft ziggo de voorkeur?
Gaat Ziggo dat voor mij uitvoeren?
 
kobus1960
Heeft Ziggo die kabel in de woning gebracht?
Ik ben bang van niet, degene die de kabel in de
woning gebracht heeft was/is ook verantwoordelijk
voor een hoofdaansluiting van waaruit je verder kan.
En die zit normaal niet in de kelder maar in de
woonkamer of meterkast. Dus naar mijn mening
gaat Ziggo dit niet voor je doen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'voorbereiding installatie alles in 1', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Eerste 4 maanden 50% korting (i.c.m. Alles-in-1 of Internet & Online TV). Ziggo nieuws : 1 01-08-2019
Alles in 1 per 1 juli 1 a 2 Euro duurder voor ex-UPC klanten Ziggo nieuws : 4 27-05-2015
Ziggo schroeft internetsnelheden op voor Alles-in-1 Plus en Extra Ziggo nieuws : 61 06-03-2015
Ziggo komt met nieuwe Alles-in-1 bundel, Bundelkiezer Ziggo nieuws : 1 15-10-2014
Ziggo Alles-in-1 Extra met Fritz!box 7340/7360 voor telefonie Eigen telefoon netwerk : 8 06-10-2014
Advertentie