obey-robots.txt
20 November 2018, 14:56
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Ledenenquête
Fox Sports prijs p/m.

Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo 31% [17 stemmen]
31% [17 stemmen]

Ik blijf bij Ziggo.
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Ik blijf bij Ziggo. 69% [37 stemmen]
69% [37 stemmen]

Stemmen: 54
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 21-08-2016

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Ziggo Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
Deel je ervaring!
Maakt het u wat uit dat Ziggo met u meekijkt?
Ja Ja 82%[9 stemmen]
Nee Nee 18%[2 stemmen]
Weet niet Weet niet 0%[0 stemmen]
Totaal aantal stemmen : 11
 Onderwerp afdrukken

Ziggo legt kijkgedrag interactieve televisie vast

Zippo
Ziggo gaat van abonnees met interactieve televisie vastleggen welke programma’s zij kijken, wat zij aanklikken en hoe ze zender zoeken. Thuis televisie kijken kan bij Ziggo niet langer anoniem.

Ook gaat Ziggo "persoonlijke suggesties" doen voor tv-programma’s en on demand films. On demand films kosten geld en is dus eigenlijk gewoon reclame. Recent heeft Ziggo het zoeken in het ’on demand’ programma verbeterd. Om de decoder daarvoor geschikt te maken, moeten abonnees ermee akkoord gaan dat Ziggo hun kijkgedrag gaat volgen en vastleggen en kijksuggesties gaat geven.

Onder het motto stikken of slikken zit op het uitlegscherm zit maar één knop: akkoord. Weiger je, dan kom je volgens Ziggo toch in die nieuwe zoekstructuur, maar zal het menu minder opties hebben of helemaal niet functioneren.

Ziggo biedt bij de instellingen wel de mogelijkheid om van persoonlijke kijktips gevrijwaard te blijven, maar ondertussen wordt je kijkpatroon wel vastgelegd.

Maakt het u wat uit dat Ziggo met u meekijkt? Is dat wel best? Of vindt u dit een vervelende ontwikkeling en wilt u al helemaal geen kijktips?
Zippo. Niet meer in mijn sas met Cogas.

CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, NLEx, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Oplossen van een E16, E19, of E30 melding op TV.
Log in op je Mijn Ziggo account. Ga naar Mijn Instellingen/Smartcard. Klik op de button "Herstel".
 
Wout
Hoe veilig wordt deze data opgeslagen? Hier kunnen ook vakantie patronen uit opgemaakt worden. Als deze data in verkeerde handen valt .....
 
Black Tiger
Ik heb hier thuis helemaal niets gezien van een vraag.
De ontvanger stond aan, ik wilde iets opnemen en toen sloeg hij uit, deed raar, ging upgraden en toen hij weer "online" kwam, zat het nieuwe gebeuren er al in en zag de menustructuur er ook al anders uit.

Er is wel een knopje wat elke keer in beeld komt "on demand" en dan kom ik dus in dat on demand menu.
Maar heb nooit een mogelijkheid gekregen om het te accepteren of te weigeren.

Of vindt u dit een vervelende ontwikkeling en wilt u al helemaal geen kijktips?

In mijn optiek is dit nog een understatement. Persoonlijk vind ik dit zelfs een behoorlijke inbreuk op de privacy en hoef inderdaad helemaal geen kijktips.
Het lijkt wel hetzelfde als met tracking cookies op internet en vind dat er betere opties moeten zijn om dit uit te kunnen zetten. Eventueel via Mijn Ziggo.

Even los van dit alles vind ik dat Ziggo de klanten hierover wel een behoorlijk stuk beter had kunnen informeren.
Greetings, Black Tiger
 
briolet
Black Tiger schreef:…Ik heb hier thuis helemaal niets gezien van een vraag.
…Maar heb nooit een mogelijkheid gekregen om het te accepteren of te weigeren.


Die vraag is er echt wel. Toen ik een jaar geleden een nieuwe Humax aansloot, kreeg ik die vraag. Ik heb toen toestemming gegeven, maar kort erna de Humax op de blocklist van de router gezet, om te voorkomen dat hij het internet op ging.
Echter, ik heb inmiddels weer een router-achter-router opstelling en alles wat vanaf de Humex komt, ziet de Ubee nu als iets van mijn Airport, dus werkt die blokkade niet langer.

Die optie uitzetten in de Humax kan niet. Dan moet hij waarschijnlijk eerst weer terug naar fabrieksinstellingen.
 
Black Tiger
Die vraag is er echt wel.

Zal best maar dat wil niet zeggen dat ieder systeem dat dus ook te zien krijgt.
Kan ook zijn dat hij tussen allerlei andere informatie in stond en dus niet duidelijk was. Heb in elk geval niet gezien dat ze m'n kijkgedrag gingen volgen.
En als je alleen een akkoord knop hebt is het ook wel erg ondoorzichtig gedaan van Ziggo.
Zoiets moet je duidelijk kunnen weigeren met een weiger knop. Bij een vraag moet je immers ook nee kunnen zeggen. Er zullen veel gebruikers zijn die de "terug" knop ook niet als een weiger knop zien.
Ben benieuwd wat het CBP hiervan gaat vinden.

Zoals gezegd was het trouwens bij mij op een rare manier gegaan, een plotse upgrade om 20.45 die begon toen ik op de opname knop duwde om een programma op te nemen.

Dus hoe het ook is geweest, het werd gebracht als zijnde een niet weigerbare upgrade van het on demand systeem.
Slechte zaak dus.
Greetings, Black Tiger
 
briolet
Eigenlijk valt het nog mee wat Ziggo vastlegt. Samsung heeft vandaag aangegeven dat zij nog veel gevoeliger info vastleggen:

samsung waarschuwt voor meeluisterende tv's

Het komt er op neer dat als je een Samsung TV hebt met spraakbesturing, dan luistert de TV constant naar alle gesprekken in de huiskamer om er een commando uit te filteren. Blijkbaar worden die gesprekken echter opgeslagen en, via de internet connectie, naar derde partijen doorgestuurd.

Daarbij is het kijkgedrag vasthouden, zoals Ziggo doet (of gaat doen), heel onschuldig. Wink
 
Black Tiger
Ik heb gelukkig het model zonder spraakbesturing.
Overigens kun je die spraakbesturing wel uitschakelen als je die hebt.
Greetings, Black Tiger
 
Zippo
Wordt het eindelijk weer eens stil tijdens het tv kijken. (Elk nadeel heb z'n voordeel)
Zippo. Niet meer in mijn sas met Cogas.

CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, NLEx, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Oplossen van een E16, E19, of E30 melding op TV.
Log in op je Mijn Ziggo account. Ga naar Mijn Instellingen/Smartcard. Klik op de button "Herstel".
 
data-full-width-responsive="true">
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ziggo legt kijkgedrag interactieve televisie vast', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
OFFLINE MOVIES & SERIES (XL) KIJKEN VIA DE ZIGGO GO APP Ziggo nieuws 1 13-06-2018 10:40
Zoveelste prijsverhoging bij Ziggo en verandering AV. Ziggo nieuws 1 17-05-2018 14:06
Europese inval bij Ziggo Sport voor onderzoek uitzendrechten Ziggo nieuws 2 12-04-2018 15:52
Ziggo schakelt analoog TV signaal uit vanaf april. Ziggo nieuws 1 09-03-2018 01:43
Ik krijg mail van andere ziggo klanten Klacht over Ziggo 3 06-02-2018 17:52
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Ziggo Webcare01:41:32
| Gilex03:55:41
| Zippo04:37:00
| Black Tiger16:19:45
| Desmark 1 dag
| MisterSenseo 1 dag
| Bitfreak 1 dag
Laatste Artikelen
| PHP-Fusion
| Nieuwe regels voor v...
| Ziggo Mail / Email i...
| Ubee Stappenplan rou...
| Cisco Stappenplan ro...
Klets Café
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

11-03-2018 14:05
kan ik hier ook afleveringen van grey anatomy vinden?

04-03-2018 13:23
Goedemiddag

03-12-2017 00:42
ga het later proberen, vanmorgen mijn moeder overleden dus nu andere zaken aan en in mijn hoofd!!!

01-12-2017 12:10
ik zie helaas weinig antwoorden en solutions voor mijn wifi probleem 😢

22-11-2017 23:15
BURPPPPPPP !!!!!!!!!!