obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
Nieuwe naamservers updaten niet.
Black Tiger
Sinds een storing in de nacht van afgelopen maandag op dinsdag die volgens de storingspagina 1 minuut geduurd zou hebben maar in werkelijkheid enkele uren in beslag nam, hebben wij nieuwe naamservers gekregen.

DNS IPv4 1: 84.116.46.22
DNS IPv4 2: 84.116.46.23

Voorheen hadden we deze naamservers:
DNS1 212.54.40.25
DNS2 212.54.35.25

En die werkten in principe wel goed.
Ik heb een domein verhuist en dat was na 5 uur nog steeds niet door de DNS heen. Sterker nog we zitten nu 20 uur later en het is nog steeds niet bekend, terwijl alle servers over de wereld inmiddels al het nieuwe ip hebben.

Het lijkt er dus op alsof deze nieuwe naamservers totaal niet synchen.
Verder is het ook nog eens zo dat je geen hostnaam resolutie hebt wat volgens de RFC's normaliter wel noodzakelijk is voor naamservers.
Doe maar eens een nslookup op het ip adres.

Het probleem is aangekaart bij Webcare op Facebook. Maar ik vraag me af of er meer mensen hier last van hebben met deze naamservers.
Doe me anders die oude maar terug.

Aangezien ik er ondertussen wel genoeg van heb, staat momenteel weer de Google naamservers in m'n pc en dan werkt wel alles onmiddellijk.
Greetings, Black Tiger
 
briolet
Sinds de DDOS aanval heeft Ziggo (minimaal) twee nieuwe sets van DNS servers gebruik genomen, die al toebehoorden aan het netwerk van Liberty Global.

Die van jou zitten in Oostenrijk. Ik heb een andere set gekregen die in Ierland gehuisvest zijn.: 89.101.251.228 & 89.101.251.229
Deze geven wel een hostnaam resulutie. : 089-101-251228.ntlworld.ie

Deze staan wel in mijn Ubee, maar ik overrule ze met eigen DNS servers. In de Ubee kun je zelf 3 nieuwe invoeren, dat is efficiƫnter dan dit in elke PC te doen.
 
Black Tiger
In m'n Cisco kan ik er ook 3 vast in zetten.
Normaliter laat ik eigenlijk liever alles standaard. Vandaar dat ik me afvroeg of er meer mensen zijn met die wat ik heb.

Net even een controle gedaan, nu blijkt de naamserver wel te resolven, als dat 24 uur moet duren is dat wel te traag.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuwe naamservers updaten niet.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nieuwe tarieven Ziggo nieuws : 1 13-05-2022
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
belscript en slecht informeren nieuwe klanten Klacht over Ziggo : 4 13-12-2020
tv complete is niet meer Klacht over Ziggo : 17 26-10-2020
Advertentie