obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Blu Ray speler gaat niet aan als Horizon box in stand-by is
frankbhs
Ik heb sinds kort de Horizon box en mn Blu Ray speler op een receiver aangesloten met HDMI kabels. Van de receiver gaat een HDMI kabel naar tv.
Ik heb het gekke verschijnsel dat als de Horizon in stand-by staat dat mn Blu Ray speler niet aan gaat als ik op de power knop druk van de Blu Ray. Pas als ik de Horizon aan zet of de HDMI kabel van de Horizon uit de receiver trek gaat de Blu Ray speler aan.
Ik heb al op zowel de tv als receiver als br speler onderzocht op gekke HDMI-CEC instellingen. In de Horizon box kan ik hier geen instellingen voor vinden.
Iemand bekend met dit verschijnsel en in welke hoek ik het zoeken moet?
 
Black Tiger
Dat klopt, ik ben bekend met dat verschijnsel omdat we dit hebben meegemaakt met een scart switch.
Om de een of andere reden blijft de Horizon Box signaal over de HDMI kabel geven zodat het lijkt alsof deze in gebruik is, ook als deze uit staat.

Vooralsnog heb ik geen idee waarom dat is of hoe je dat uitgeschakeld krijgt buiten de stekker uit trekken dan, maar het verklaart wel waarom bij een HDMI switch het signaal niet vrijgegeven wrodt.
Zodoende geeft een ander apparaat dan geen beeld.

Ik ga er van uit dat een receiver volgens hetzelfde principe werkt en daarom niet over schakelt naar je Blu-Ray speler.

De enige oplossing die ik vooralsnog kan bedenken is Ziggo bellen met dit probleem en vragen of het mogelijk is hier iets aan te doen.
Lijkt mij in elk geval een bug in de Horizonbox want zo hoort dat niet te werken.

Ik ga sowieso even Ziggo Webcare hierover informeren, aangezien dit misschien niet bekend is en firmware wordt niet vaak en niet snel geupdate.
Greetings, Black Tiger
 
frankbhs
Ok, bedankt. Al klinkt het niet helemaal logisch. Als de horizon uit staat en signaal blijft uitzenden dat voorkomt dat de BR aan gaat, dan zou dat signaal weg gaan als ik de Horizon aan zet?
 
Black Tiger
Het klinkt inderdaad niet helemaal logisch, dat klopt.
Ik weet niet welke signalen er allemaal verzonden worden via hdmi behalve beeld en audio.
Maar het is in elk geval duidelijk en aantoonbaar dat er iets van de Horizon het beeldsignaal van andere apparatuur in standby mode blokkeert. Zowel op jouw receiver alsook op de hdmi switch bij m'n kennis.
Greetings, Black Tiger
 
frankbhs
Het is in ieder geval fijn te horen dat er meer zijn met dit probleem. Nu de oplossing noh Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Blu Ray speler gaat niet aan als Horizon box in stand-by is', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Mediabox XL verbruikt in stand-by modus bijna tien keer zoveel stroom Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 1 21-03-2022
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
tv complete is niet meer Klacht over Ziggo : 17 26-10-2020
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Advertentie