obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
IP Camera
nikki russel
Goedemorgen Black Tiger,
Helaas kon ik door omstandigheden niet eerder reageren.

Heb Net Eye Camera app op de telefoon gezet, ingevuld zoals door u omschreven,
krijg echter een foutmelding: Could not connect to given Hostname/IP and Port.

Het gekke is dat ik ook getest heb op mijn laptop via wifi, toen ik het IP-adres van de camera
in de Internet Explorer invoerde, moest ik eerst een plug-in installeren, daarna kon ik inloggen
en had beeld.
Zou er ook zoiets dergelijks moeten worden geinstalleerd op de telefoon? Lijkt mij eigenlijk raar.

M.vr.gr. Nikki
 
Black Tiger
Maar je had dus wel Wifi op de telefoon aan, toch?
Dat van die plugin in Internet Explorer is normaal.

Het kan echter zijn dat je in dat geval toch een van de Foscam instellingen in die app moet gebruiken.
En het zou ook kunnen dat je nog een port forward voor poort 554 moet maken in dat geval.

Kun je nog eens precies aangeven welk type Foscam je hebt? Dan duik ik eens in de handleidingen of ik iets kan vinden over extra poorten.
Greetings, Black Tiger
 
nikki russel
Ik heb een Foscam type FI9900P

Ik vraag nadat ik wijs ben, waarom port forwarding poort 554 ?

die kan ik zo niet thuisbrengen?

M.vr.gr. Nikki
 
Black Tiger
Poort 554 is de standaard RTSP poort van camera's.
Er zijn de nodige camera's die zo'n forward nodig hebben. Maar ik ga eerst even in de handleiding kijken.

Krijg echter nog bezoek en moet nog weg, weet niet precies hoe laat du ik weet ook niet precies hoe laat ik met een antwoord kom, misschien binnen een uur maar kan ook zijn dat het pas vanavond is.
Greetings, Black Tiger
 
Black Tiger
Ohja, ter aanvulling.
Er klopt op dit moment nog iets niet met ofwel het ip ofwel de forward van de camera. Of heb je hem uit staan?
Want voorheen kon ik van buitenaf het login scherm bereiken, nu niet.

Aangezien het wel werkt bij jou met Internet Explorer zoals je zei, staat waarschijnlijk de poort forward ook niet (meer) goed, of de camera staat uit. Smile
Greetings, Black Tiger
 
Black Tiger
Had toch nog tijd over, dat scheelt.
Oke, je zult weer in de configuratie van de camera moeten gaan kijken.
Volgens de handleiding heeft jouw camera een:
1.) http poort
2.) https poort (normaal 443)
3.) RTSP poort (normaliter 554)
4.) ONVIF poort.

De https poort hoeft niet perse geforward te worden.

Gebruik voor forwards voor de zekerheid toch maar tcp/udp dan is het altijd goed.

Zoek even op welk poortnummer die voor ONVIF staat ingesteld.
Standaard is dit volgens de handleiding 888.

Als het goed is kun je de poorten vinden als je inlog in de camera en dan:
Instellingen – Netwerk – Poort

Wat ik hier noemde onder 1, 3 en 4 moet alle 3 geforward worden om van buitenaf toegang te krijgen.

Dan het internet netwerk, maar controleer voor dat je begint, eerst welke versie firmware je hebt. Er is v1 t/m v4. Zorg dat je de nieuwste firmware er op hebt staan.

In de IP cam viewer zou ik een camera erbij instellen, dan kun je met 2 instellingen tegelijk testen.
Bij deze kun je het volgende instellen:
Make: Foscam
Model: Foscam FI990x
Host/IP: 10.0.0.110 (als je wifi gebruikt op de telefoon en het ip nog klopt)
HTTP(s) Port: 8080 CH: Leeg laten of 4 of 2 proberen.

Ben benieuwd.
Maar eerlijk gezegd verbaast het me al dat het niet werkt met de andere instelling terwijl het in de browser wel werkt.
Greetings, Black Tiger
 
nikki russel
1.) http poort :8080
2.) https poort: 443
3.) RTSP poort: 554? kan ik niet forwarden
4.) ONVIF poort: 888 pal daaronder staat uit!
heeft dit niet met een recorder te maken?

firmware camera FI9900P V4

Gr. Nikki
 
Black Tiger
Als de ONVIF poort uitgeschakeld staat hoef je die niet te gebruiken.

Maar hoezo kun je 554 niet forwarden?
Geeft ie dan weer een melding van bezet of zo?
Staat uPnP misschien geactiveerd in de router? Zoja, zet deze uit en dan even opnieuw proberen.

Zoja zou je even moeten kijken of je in de camera deze poort naar 555 kunt wijzigen en dan een forward naar poort 555 maken.
Greetings, Black Tiger
 
nikki russel
De port chec tool geeft aan Port 554 is closed on
Heb deze op dezelfde manier geprobeerd te openen als poort 88 ?
 
nikki russel
Ik neem aan dat u poort 8080 bedoeld, de tool geeft aan dat deze open is.
 
data-full-width-responsive="true">
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'IP Camera', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ip adres. Camera’s Algemeen : 9 19-11-2017
Camera op internet WAN IP-forwarding? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 10 08-09-2017
Ubee modem icm ip camera probleem Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 23 30-08-2017
klein thuisnetwerk maken met ip camera Eigen netwerk : 2 06-02-2015
ip camera niet extern benaderbaar Eigen netwerk : 15 19-04-2014
Advertentie
data-full-width-responsive="true">