obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Connectbox port forwarden naar Fritzbox
wimK
Nu ik erover nadenk, dat klopt. Het is de DMZ die niet goed werkt, want ondanks de DMZ moet ik in de connectbox ports forwarden om mijn pc te bereiken.
Ik had NAT loopback in mijn hoofd, ik wist niet meer waarom dus heb het even nagelezen en vond onderstaande reactie van jou in een eerdere post. Ik weet er niet zoveel van, misschien kun je het me even uitleggen zodat ik begrijp wat je hier bedoelde.
[quote name=Black Tiger post=36904]

Quote

Ziet er inderdaad uit alsof er iets met de firmware update die gezorgd heeft voor NAT Loopback ondersteuning niet goed gegaan is als ik zie hoe het nu werkt.

Normaal met NAT loopback kun jij gewoon met je eigen externe 84.x.x.x ip kunnen inloggen.
Als er totaal geen Nat loopback ondersteuning is kan dat niet, ook niet als je zelf forwards gaat lopen maken.
Er is dus duidelijk iets mis met dat gedeelte van de interne box routing/forwarding.


Wim
 
wimK

wimK schreef:

Nu ik erover nadenk, dat klopt. Het is de DMZ die niet goed werkt, want ondanks de DMZ moet ik in de connectbox ports forwarden om mijn pc te bereiken.

Ik wist niet meer precies hoe het zat, nog een keer gechecked. En bovenstaand klopt wel, maar niet helemaal:
Om vanuit thuis via extern ip-adres mijn pi te kunnen bereiken moet ik de port forwarden in de connectbox ondanks DMZ (en dan werkt het traag). Op een ander netwerk (van buitenaf) werkt het zonder port forwarding in de connectbox.
Is het dan niet toch een probleem met NAT loopback?

Wim
 
Black Tiger

Quote

Is het dan niet toch een probleem met NAT loopback?

Nee. Want als je een poort forward, dan kom je er vanuit thuis via het externe ip wel in.
Dat wil dus zeggen dat NAT loopback werkt, anders lukte dit met een gewone poort forwarding ook niet.
Maar met gewone poort forwarding lukt het wel via je externe ip schrijf je, zij het langzaam. Maar snelheid maakt niet uit.

Als je alleen DMZ aan zet, dan werkt dat niet.

DMZ is feitelijk niets anders dan 1 grote poort forwarding van alles wat binnen komt.

Conclusie:
a.) Poort forwarding werkt
b.) nat-loopback werkt (met poort forwarding)
c.) DMZ werkt niet.

Ik heb niet meer alle berichten gelezen. Maar er is nog een manier mo te testen of de DMZ niet werkt of dat DMZ alleen niet werkt met nat-loopback. Maar weet niet meer of je dat al getest had.

Dan zet je alleen DMZ aan, verwijderd alle poort forwardings in de Connectbox (wel in de Fritz aanwezig laten uiteraard) en zet alleen de DMZ aan.
Laat dan een externe persoon, dus vriend, familie of mij bijv. proberen verbinding te maken met een web of ftp servertje wat je even op zet.
Als dat ook niet lukt is het 200% een DMZ probleem.
Volgens mij hadden we dat al getest maar ik weet het niet meer zeker.
Greetings, Black Tiger
 
wimK

Black Tiger schreef:

Quote


Ik heb niet meer alle berichten gelezen. Maar er is nog een manier mo te testen of de DMZ niet werkt of dat DMZ alleen niet werkt met nat-loopback. Maar weet niet meer of je dat al getest had.

Dan zet je alleen DMZ aan, verwijderd alle poort forwardings in de Connectbox (wel in de Fritz aanwezig laten uiteraard) en zet alleen de DMZ aan.
Laat dan een externe persoon, dus vriend, familie of mij bijv. proberen verbinding te maken met een web of ftp servertje wat je even op zet.
Als dat ook niet lukt is het 200% een DMZ probleem.
Volgens mij hadden we dat al getest maar ik weet het niet meer zeker.


Ja, zie hieronder. Dat lukt dus WEL. Dus niet 200%, maar gewoon 100%? Smile

wimK schreef:

Situatie: port 9981 NIET geforward in de connectbox, poort 21 WEL.
Bij mij: zoals gisteren.
Vanaf de iPad van mijn broer die geen Ziggo heeft:
Extern ip:9981 werkt WEL
ftp://extern ip werkt NIET


Situatie: port 9981 NIET geforward in de connectbox, poort 21 NIET.
Bij mij: zoals gisteren.
Mijn broer: beiden werken WEL

Tot zover is de situatie dus duidelijk. Voor anderen werkt het normaal, voor mijn eigen toegang vanaf thuis moet ik TEVENS ports forwarden op de connectbox.
Bij mijn broer was het wisselen tussen de mappen bij ftp wel snel, een video streamen lukte hem niet vanwege geen geschikte speler.

Wim


wimK schreef:

Situatie: geen porten geforward in de connectbox. Vanaf pc (via fritzbox op connectbox aangesloten) werkt het, zoals tot nu toe steeds, NIET.

Als ik op mijn telefoon via wifi verbinding maak met de connectbox: het werkt NIET.
Als ik op mijn telefoon via wifi verbinding maak met ziggo hotspot: het werkt WEL!!!

Het lijkt erop dat in de connectbox iets niet goed gaat?

Wim


wimK schreef:

Mijn broer heeft vlc geinstalleerd op zijn iPad en kan nu ook streamen. Buffert, zoals verwacht, regelmatig maar niet te vergelijken met hoe het vanaf mijn pc gaat. Via wifi via ziggo hotspot werkt het soortgelijk.
 
wimK
Vanaf ander netwerk (uiteraard via extern ip) werkt het normaal, van thuis uit moet ik, als ik via extern ip ga, een extra port forwarden in de connectbox.
Dus DMZ werkt alleen niet icm met nat-loopback. Kan ik dit zo zeggen tegen Ziggo? Dit zouden ze moeten ondersteunen?

Wim
 
Black Tiger

Quote

Ja, zie hieronder. Dat lukt dus WEL. Dus niet 200%, maar gewoon 100%?

Nee want:

Quote

Situatie: port 9981 NIET geforward in de connectbox, poort 21 WEL.

Je hebt dus een poort geforward, en we wisten al dat dit werkte.

Maar dit is die wat ik zocht:

Quote

Situatie: port 9981 NIET geforward in de connectbox, poort 21 NIET.
Bij mij: zoals gisteren.
Mijn broer: beiden werken WEL

Hier heb je dus niets geforward maar alleen DMZ gebruikt en dan kan je broer er wel gewoon in.

Dat betekent inderdaad dat de DMZ inderdaad alleen niet werkt in combinatie met nat-loopback. DAt is een bug. Maar aangezien ze nat-loopback niet ondersteunen kom je hier dus niet mee verder.

Ga eens in je Connectbox kijken, dan bij Beheer en dan Informatie.
Heb jij dit ook of heb jij andere versies?
Hardware versie : 10
Software versie : 9.1.1902.203

Check op die pagina ook even of daar zowel ipv6 alsook ipv4 adressen staan.
En ook
IPv6 DS-Lite status : Uitgeschakeld
Greetings, Black Tiger
 
wimK
[quote name=Black Tiger post=36935]

Quote

Maar aangezien ze nat-loopback niet ondersteunen kom je hier dus niet mee verder.

Daar was ik al bang voor.

Hardware versie : 5.01
Software versie : CH7465LG-NCIP-6.12.18.25-2p5-NOSH
IPv6: fe80::..
2001:....

IPv6 DS:Lite Status zie ik niet staan.
 
Black Tiger
Stond er geen ipv4 bij? Bij mij wel. Zou wel handig zijn.

Heb jij wel zo'n witte Connectbox?
Zoja dan heb je een oude, dat is wel duidelijk aan de hardware en software versie te zien.
Daar kan het mee te maken hebben. De eerste Connectboxen ondersteunden helemaal geen loopback. Daarom wilde ik in het begin ook nooit zo'n ding hebben.

Enige wat je nog kunt proberen is klagen op het Ziggo forum zelf dat de nat loopback niet werkt met DMZ en je een oude firmware hebt.
Nee heb je en ja kun je krijgen.
Greetings, Black Tiger
 
wimK
Ja IPV4 staat er gelukkig ook bij Smile
Ik heb zo een als onderaan op deze pagina:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/connect-box/
 
Black Tiger
Ja Connectbox.
Die heb ik ook, alleen dus een nieuwer type of in elk geval nieuwere firmware en software.
Ik zou eens navragen op het Ziggo forum. Als ze al het modem niet willen omruilen vanwege die DMZ bug (misschien doen ze het ook wel) dan kun je altijd nog vragen of er dan wel een firmware update mogelijk is misschien.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Connectbox port forwarden naar Fritzbox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc Hardware instellingen : 55 26-06-2023
Ziggo Connectbox herstart zichzelf Ziggo Gebruikers Groep : 8 08-03-2021
Fritzbox 7581 achter Connectbox - geen guest wifi Eigen netwerk : 9 20-09-2020
Marco van Basten naar Ziggo Sport Ziggo nieuws : 1 29-06-2020
Port forwarding werkt niet meer Algemeen : 14 31-07-2018
Advertentie