obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Draadloos internetten met wifi geeft vaak problemen. De snelheid is traag, de verbinding valt weg. Het kanaal is bezet. Hier zijn vragen, oplossingen en tools. Ziggo levert de volgende WiFi routers: Netgear JWNR 2000, Netgear WGR 614, Sitecom WL 582, Sitecom WL 351, Sitecom WL 153, Sitecom WL 341. Internet Dongles: Netgear WNDA3100V2, Netgear WN111, Sitecom WL172, Sitecom WN344. Maar voor andere types als Linksys, D-Link, Cisco, TP-Link kunt u ook uw vragen stellen.
 Onderwerp afdrukken
Na snelheidsverhoging draadloos instabiel
fritsjansen
Gebruik al een paar maanden naar tevredenheid een TP-Link draadloze gigabit router (TL-WR1043ND) i.c.m. Ziggo Alles-in-1 plus. Goede snelheid en goede verbinding (i.t.t. mijn vorige router de WL-611). Nu heb ik sinds afgelopen weekend weer plotseling grote problemen. De verbinding is extreem instabiel en gaat binnen een minuut gerust van 2 Kb/s naar 2Mb/s en omgekeerd. Wat ik al heb gedaan:

- Ubee modem gereset
- Router gereset + nieuwste firmware geinstalleerd
- Laptop rechtstreeks op Ubee aangesloten => geen verbindingsproblemen, uitstekende snelheid en stabilitieit
- Router op Ubee aangesloten en Laptop met kabel aangesloten op LAN-poort router => idem, niks aan de hand

Mijn conclusie: er treedt uitstluitend een probleem op als ik draadloos verbinding maak. Het probleem ligt m.i. in elk geval niet bij Ziggo of het Ubee modem. De afgelopen weken zijn hier in Den Haag snelheidsverhogingen doorgevoerd. Het feit dat ik nu weer problemen heb lijkt haast te toevallig, daar moet een verband zijn.

Wie weet raad? Kan het zijn dat er bepaalde instellingen zijn die ik mijn draadloze router moet meegeven om de nieuwe hoge snelheid aan te kunnen/door te kunnen geven?
Gewijzigd door fritsjansen op 20-07-2010 22:15
 
macdualcore
wpa2 beveiliging neem ik aan?je zou eens kunnen kijken bij de versleuteling die heb ik op WPA2-PSK (AES) staan ik had een soort gelijk probleem
met mijn d-link router.
 
fritsjansen

Quote

macdualcore schreef:
wpa2 beveiliging neem ik aan?je zou eens kunnen kijken bij de versleuteling die heb ik op WPA2-PSK (AES) staan ik had een soort gelijk probleem
met mijn d-link router.


Hij staat inderdaad op WPA2-AES. Wat moet ik daar precies mee dan?
 
macdualcore

Quote

fritsjansen schreef:

Quote

macdualcore schreef:
wpa2 beveiliging neem ik aan?je zou eens kunnen kijken bij de versleuteling die heb ik op WPA2-PSK (AES) staan ik had een soort gelijk probleem
met mijn d-link router.


Hij staat inderdaad op WPA2-AES. Wat moet ik daar precies mee dan?


andere versleuteling proberen dan die wel wpa2 maar dan tkip bijvoorbeeld
 
fritsjansen
Helaas, het heeft niet mogen baten...

Andere suggesties?

Misschien ook nog relevant om te melden dat op het moment dat de internetverbinding erg traag wordt, ik ook nauwelijks fatsoenlijk de interface van de router kan benaderen. Het is dus zo dat al het draadloze dataverkeer erg traag wordt, niet alleen het internetverkeer.

Heb ook verschillende kanalen geprobeerd, helpt ook niet
Gewijzigd door fritsjansen op 24-07-2010 12:35
 
fritsjansen
Inmiddels lijkt het erop dat het verplaatsen van de router heeft geholpen. Heb hem nog geen meter opgeschoven en ineens is de verbinding weer goed. Mogelijk toch zo dat m'n buurman aan de andere kant van de muur iets heeft neergezet dat stoort.

Dank in elk geval voor alle input!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Na snelheidsverhoging draadloos instabiel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Snelheidsverhoging per 12-04-2021 Snelheid : 11 13-04-2021
Snelheidsverhoging 30=>40MBit/s nog niet doorgevoerd Snelheid : 3 14-09-2015
Draadloos netwerk van UPC gekoppeld aan Ziggo WifiSpots WiFi, draadloos netwerk : 10 25-03-2015
Netwerk aanmaken (draadloos printen etc) WiFi, draadloos netwerk : 2 09-10-2014
Instabiel Internet Storing : 40 27-07-2014
Advertentie