obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
IPv6
Waterpomp
Hallo,

Allereerst wil ik melden dat ik nieuw ben op dit forum. Daardoor kan het zijn dat ik per ongeluk dit onderwerp in het verkeerde deel van het forum plaats. Alvast excuses als dat inderdaad het geval is!

Nou mijn vraag:

Mijn vader liet mij een e-mailtje van Ziggo zien en Ziggo had het er over dat zij binnen of over 2 weken IPv6 gaan activeren op de modems. Bij ons staat het modem (Connectbox) in Bridge-mode. Wij geven de voorkeur aan een eigen router.

In mijn router staat de optie 'IPv6' en Ziggo zei in het e-mailtje dat als wij voorbereid willen zijn op de toekomst, IPv6 in de router moet worden geactiveerd. Nou denk ik zelf dat ik het goed heb ingesteld, maar toch twijfel ik een beetje. Vandaar de vraag of 1 van jullie willen bevestigen of het goed is ingesteld.

Schermafbeelding-2021-11-22-112229

Schermafbeelding-2021-11-22-112313

Schermafbeelding-2021-11-22-112509

Alvast bedankt voor het reageren!
 
Black Tiger
Hallo.

Sorry voor het wat late antwoord, had eigenlijk gedacht dat iemand anders dit al beantwoord had.

Quote

en Ziggo had het er over dat zij binnen of over 2 weken IPv6 gaan activeren op de modems.

Niet helemaal, dat is al lang geactiveerd op de modems.
Wat echter wel gaat gebeuren, is dat ze nu ook IPv6 gaan leveren voor modems die in bridge mode staan, zodat de routers waar ze op aangesloten worden ook met IPv6 kunnen werken.

Het ziet er naar uit dat alles goed staat voor zover ik kan zien. Maar dat zal vast nog wel duidelijker worden als het echt actief is.

Dat IPv6 levert her en der nog wel wat problemen op dus het is wel toekomst maar het gaat toch nog wel een tijdje duren voordat dit echt overal 100% werkt zoals het zou moeten.
Ik heb zelf daarom op mijn eigen router geen ipv6 geactiveerd, omdat op mijn netwerk nog niet alles ipv6 aan kan en zo hou ik extra gevaar buiten de deur.
Greetings, Black Tiger
 
Waterpomp

Black Tiger schreef:

Hallo.

Sorry voor het wat late antwoord, had eigenlijk gedacht dat iemand anders dit al beantwoord had.

Quote

en Ziggo had het er over dat zij binnen of over 2 weken IPv6 gaan activeren op de modems.

Niet helemaal, dat is al lang geactiveerd op de modems.
Wat echter wel gaat gebeuren, is dat ze nu ook IPv6 gaan leveren voor modems die in bridge mode staan, zodat de routers waar ze op aangesloten worden ook met IPv6 kunnen werken.

Het ziet er naar uit dat alles goed staat voor zover ik kan zien. Maar dat zal vast nog wel duidelijker worden als het echt actief is.

Dat IPv6 levert her en der nog wel wat problemen op dus het is wel toekomst maar het gaat toch nog wel een tijdje duren voordat dit echt overal 100% werkt zoals het zou moeten.
Ik heb zelf daarom op mijn eigen router geen ipv6 geactiveerd, omdat op mijn netwerk nog niet alles ipv6 aan kan en zo hou ik extra gevaar buiten de deur.


Hallo,

Geeft niets hoor! Ik dacht ook dat ik sneller antwoord zou krijgen.

Ja, dat klopt inderdaad. Ik had het verkeerd verwoord, maar dat is dus inderdaad wat ik bedoel. Fijn dat het zeer waarschijnlijk allemaal goed staat ingesteld. Nu nog even afwachten of dat inderdaad ook zo is. Ik heb er alle vertrouwen in, zeker nu ik van u een bevestiging heb gekregen.

En oh. Ik wist niet dat IPv6 her en der nog wat problemen kan geven. Maar ik maak me er niet druk over. Als het problemen geeft in mijn situatie, dan kan ik IPv6 gewoon weer uitzetten in de router.

Bedankt voor uw reactie! Smile
 
Black Tiger
Als het goed is dan is nu een en ander al even actief.
Werkt het naar wens bij jou?
Greetings, Black Tiger
 
Waterpomp

Black Tiger schreef:

Als het goed is dan is nu een en ander al even actief.
Werkt het naar wens bij jou?


Hallo,

Ik heb nog even in de router gekeken en het ziet er naar uit, nadat ik alle apparatuur vandaag opnieuw heb opgestart, IPv6 actief is. De router geeft netjes een IPv6 adres aan. Het werkt naar wens! Smile

Sorry voor de wat late reactie trouwens!
 
Black Tiger
Toppie da's mooi om te horen!

Waterpomp schreef:

Sorry voor de wat late reactie trouwens!

Oh da's geen enkel probleem.
Liever een wat later bericht dat het goed werkt, dan een snel bericht dat het mis gaat. Wink

Veel plezier en fijne dagen gewenst alvast!
Greetings, Black Tiger
 
Waterpomp

Black Tiger schreef:

Toppie da's mooi om te horen!

Waterpomp post=37117

Sorry voor de wat late reactie trouwens!

Oh da's geen enkel probleem.
Liever een wat later bericht dat het goed werkt, dan een snel bericht dat het mis gaat. Wink

Veel plezier en fijne dagen gewenst alvast!


Dat is waar. Smile

Dank u wel! En dank u wel! U ook alvast fijne dagen gewenst! Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'IPv6', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
Ziggo geeft IPv6 adressen uit, daardoor problemen met VPN. Instellingen software : 1 09-12-2015
Ziggo start met uitgifte ipv6-adressen Ziggo nieuws : 4 11-04-2015
Uitrol IPv6 Algemeen : 5 27-09-2013
Ziggo wil uitrol ipv6 nog dit jaar beginnen. Ziggo nieuws : 6 06-02-2013
Advertentie