obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
websites onbereikbaar
claar
Sinds vanmiddag kan ik bepaalde websites niet meer openen, waaronder mijn eigen websites bij web-log, en wordpress. Maar ook sites als bijvoorbeeld die van BN/DeStem. Andere sites zijn moeiteloos bereikbaar. Het is dus geen algehele storing. Eerst werd de boel heel erg traag en daarna stopte alles.

Ik wilde bij ziggo kijken of er misschien storingsmeldingen zijn, maar je raadt het al: ziggo zelf kan ik ook niet openen. Ik heb mijn cache al leeggehaald, de pc opnieuw opgestart, maar niets helpt.

Nog een klacht: we kregen bericht dat we de instellingen van de e-mail moesten aanpassen voor 15 januari. Om te weten hoe dat moest, moest je een link in de e-mail openen. Als je dat doet (we hadden er nu pas de tijd voor), blijkt de pagina met instructies al op 1 januari verwijderd te zijn. Wat is dat voor een achterlijk gedoe? Het kostte uren om het zelf uit te puzzelen, want zoals gezegd: de site van ziggo opent bij mij niet (meer).

Ik ben dat hele ziggo spuugzat. Het is de ene storing na de andere, bij mij wordt gemiddeld vijf keer per dag de verbinding met internet onderbroken, de website is een ramp waarop je niets kunt vinden, ik heb niet de beloofde verhoging van internetsnelheid gekregen. En nu kan ik mijn werk niet doen omdat ik mijn eigen websites niet op kan.

Ik lees hier dat ik dan maar open dns moet proberen maar ik peins er niet over. Ik wil gewoon geleverd krijgen waarvoor ik betaald heb en ga geen trucs uithalen om dat te krijgen.

Boos ja, heel boos.
 
crazysoul
Ik heb er ook last van, vanaf vanmiddag de hele tijd al. Precies hetzelfde probleem, verschillende websites reageren helemaal niet, en anderen weer zonder problemen. Ik heb - na wat router/modem resetten enz - de helpdesk maar gebeld en die wisten te vertellen dat er een storing was. Uiteraard werd daarvoor 2X de verbinding verbroken terwijl ik halverwege de "geschatte wachttijd" van 12 minuten was. Maar de 3e keer kreeg ik dan toch iemand aan de lijn. "We hebben een storing in uw gebied, waardoor sommige websites niet of niet goed laden" Hij wist me niet te vertellen wat het was. Een uur daarna verscheen op de Ziggo-pagina (die overigens bij mij wel werkte) een storingsmelding, maar die is nu als "afgehandeld" gemarkeerd. Het probleem is er echter nog steeds. Ik vond inderdaad ook een bericht over OpenDNS, en heb het maar even geprobeerd, uit nieuwsgierigheid. Dat had echter geen enkel effect, dezelfde pagina's laadden nog steeds niet. Ik hoop dat het snel is opgelost, want ik begin het nu langzamerhand ook wel steeds meer zat te worden, altijd wat!

Ik zit er ook echt over te denken om een andere provider te zoeken, casema / wanadoo / orange hadden ook altijd veel problemen, maar het wordt steeds erger!
 
MaXMhZ
Zie deze thread om OpenDNS in te stellen. Dit geeft hoogst waarschijnlijk verbetering. Je kunt natuurlijk ook wachten tot Ziggo zijn DNS server update.
 
claar
Alle lijnen zijn weer open, het onderwerp mag dicht. Maar ik ga wel naar een andere provider.
 
MaXMhZ

Quote

claar schreef:
Alle lijnen zijn weer open, het onderwerp mag dicht. Maar ik ga wel naar een andere provider.


Dat kun je natuurlijk doen. In dit geval hebben andere providers ook deze problemen.
Er is een tijdje terug gesleuteld aan een aantal europese backbone DNS servers. Het duurt een tijd voordat de veranderingen doorgedrongen zijn tot alle DNS servers. De ene provider zal er sneller mee zijn dan de andere, maar toch zal het bij vrijwel iedere provider een tijd lang te merken zijn.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'websites onbereikbaar', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
verbinding valt weg, sites onbereikbaar en traag internet Storing : 6 02-05-2014
Parrent Control blocking websites Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 01-11-2013
Ziggo helpdesk onbereikbaar Algemeen : 3 02-09-2013
onbereikbaar domein via mijn modem Algemeen : 34 04-04-2013
Service+ voor klachten onbereikbaar! Klacht over Ziggo : 4 16-09-2011
Advertentie